SZTE Info

SZTE_Junior_Akademia

Sajtóközlemény - Közel 200 diákkal indult a tanév az SZTE Junior Akadémián

Mintegy 200 diákkal indult a második tanév az SZTE Junior Akadémián. Az emelt szintű érettségire felkészítő tanfolyamokon részt vevő diákok száma ezzel több mint háromszorosára emelkedett 2019-hez képest. Nemcsak emiatt mozgalmas az ősz az akadémiánál: az ösztöndíj elbírálások után különböző workshopokkal folytatódik a tanév.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Egyre többen ismerik fel az SZTE Junior Akadémia továbbtanulást segítő lehetőségeit: a 2020-2021. tanévben több mint háromszorosára emelkedett az emelt szintű érettségi felkészítőre jelentkező diákok száma. – A képzések népszerűségét a kiváló tanárok, az egyetemi támogatású tandíjkedvezmények, illetve a tantermi és online órák közötti választási lehetőség adja. Utóbbinak köszönhetően az ország számos pontjáról van diákunk – így például Budapestről, Nyíregyházáról, Hatvanról, Balassagyarmatról is jelentkeztek, de jelentős a vajdasági hallgatók száma is. Bízunk benne, hogy sokan közülük SZTE-s hallgatók lesznek, hiszen számos lehetőség vár rájuk Szegeden, pláne egykori Junior Akadémiás diákként – mondta Újvári Edit, az SZTE Junior Akadémia igazgatója. Hozzátette: a létszámbővülés a középiskolákkal való kapcsolatépítésnek is köszönhető. Az  Orosházi Táncsics Mihály Gimnáziummal és az SZTE Kossuth Zsuzsanna Technikum és Szakképző Iskolával kötött együttműködés értelmében különböző továbbtanulást segítő programokban és ösztöndíjakban részesülhetnek a középiskolások.

 

Ebben a tanévben 191 SZTE-s hallgató tanévkezdését könnyítette meg az SZTE a Szegedi Tehetséggondozó Tanáccsal és az SZTE Junior Akadémiával közösen kiírt ösztöndíjával, a Start ösztöndíjjal. A nyertes pályázók 40 és 100 ezer forint közötti egyszeri támogatásban részesülhettek. A lehetőségre azok pályázhattak, akik a felvételi eljárás során az SZTE-t jelölték meg első helyen, és felvételt nyertek.

 

– Nagyon népszerű az ösztöndíj az újdonsült SZTE-s hallgatók között: 1400 pályázatból kellett kiválasztanunk a legjobb tanulmányi eredménnyel rendelkező hallgatókat – mondta Badó Attila, a Szegedi Tehetséggondozó Tanács és az SZTE Junior Akadémia elnöke. Idén először nemcsak az alapszakra jelentkezők, hanem a mesterszakot kezdők is pályázhattak a lehetőségre.

 

Az SZTE Junior Akadémia célja, hogy a diákok a lehető legtöbbet hozhassák ki magukból profi szakemberek segítségével, miközben nemcsak tudásuk bővül, hanem testi-lelki felkészültségüket is erősíthetik, gyakorlati ismereteket szerezhetnek. Ezért a november a workshopok hónapja az egyetemi egységnél. Indul például beszédfejlesztő tréning angol nyelven Fischer Mónika vezetésével, de Seres János tanácsadó szakpszichológus önismereti foglalkozásaira, a Magyar Imitációs Egyesület elsősegélynyújtó workshopjára vagy Kemény Zsanett koncentráció fejlesztő és relaxációs technikákat átadó jógafoglalkozásra is jelentkezhetnek a középiskolások és egyetemisták. Emellett továbbra is a fiatalok rendelkezésére áll az ingyenes online pályaválasztási tanácsadás, amelyet az SZTE Karrier Iroda együttműködésével valósít meg az akadémia.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. október 20.

Nyito_1956._oktober_20._AudMax

„A szövetség célja az, hogy az egyetemekről és főiskolákról kikerülő ifjúság, ne közönyös tömeg, vagy megfélemlített réteg legyen, hanem a népért, a hazáért, a boldogabb jövőért harcoló bátor, lelkes sereg” – idézte a helyi napilap a szegedi MEFESZ 1956. október 20-i nagygyűlésén elhangzottakat. A szegedi egyetemisták és oktatóik 64 évvel ezelőtti napjait az SZTE Klebelsberg Könyvtár Contenta rendszeréből kiemelt visszaemlékezéssel és újságcikkel, valamint fotókkal és hangképekkel is fölidézhetjük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.