Az SZTE Neveléstudományi Intézete és Neveléstudományi Doktori Iskolája, valamint az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoportja tizenötödik alkalommal rendezi meg a Pedagógiai Értékelési Konferenciát (PÉK 2017). Április 6–8. között az MTA Szegedi Akadémiai Bizottságának Székházában várják a pedagógiai mérés-értékelés legújabb eredményei iránt érdeklődőket.
A konferencián elsősorban a pedagógiai értékeléshez kapcsolódó empirikus kutatások, innovatív értékelési és oktatási módszerek, pedagógiai kísérletek, továbbá e területekhez kapcsolódó elméleti előadások mutathatók be.
Követve az előző években kialakult gyakorlatot, a konferencia három napján párhuzamosan zajló angol és magyar nyelvű szekciók mellett plenáris előadásokra is sor kerül. Ebben az évben először négy plenáris előadó fogadta el a szervezők meghívását. A konferencia első napján Aleksandar Baucal (University of Belgrade) a kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek integrációjáról, a tudás vizsgálatában betöltött szerepükről tart előadást. A második napon először Racsmány Mihály (MTA, BME) a tesztelés újraértelmezéséről, a tanulás és a tudás kialakításában betöltött szerepéről tart plenáris előadást, majd Alex Kozulin (Feuerstein Institute) Vigotszkij proximális zóna elméletének széleskörű értelmezését, a többségi gyerekek esetében is alkalmazható lehetőségeit mutatja be. A konferencia záró napján Kristiina Kumpulainen (University of Helsinki) a Finnországban bevezetett sokoldalú műveltség fogalmát ismerteti az egyenlőség, az inklúzió, a 21. századi képességek és a tanulói identitás értelmezése köré csoportosítva.
A konferencia hivatalos honlapja itt elérhető: PÉK 2017
A PÉK részletes programja itt megtekinthető.
SZTEinfo