A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete idén 14. alkalommal rendezi meg a Pedagógiai Értékelési Konferenciát (PÉK) április 21–23. között a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottságának Székházában.
A szakmai találkozón elsősorban a pedagógiai értékeléshez kapcsolódó empirikus kutatásokat és vizsgálatokat, kísérleteket, innovatív értékelési és oktatási módszereket mutatnak be. A területekhez kapcsolódó elméleti előadásokat tartanak.
Követve az előző évek gyakorlatát, a konferencia három napján párhuzamosan futó angol és magyar nyelvű szekciók mellett ebben az évben is vezető neveléstudományi kutatók tartanak plenáris előadást. A konferencia első napján Romain Martin (Luxemburgi Egyetem) Luxemburg példáján keresztül ismerteti a nemzeti értékelési rendszerek jelentőségét a bizonyítékokon alapuló oktatáspolitika megteremtésében. A második napon Pang Ming Fai, a Hongkongi Egyetem kutatója a fenomenográfia alkalmazásának szerepét tekinti át a mérés-értékelés hatékonyságának növelésében. A konferencia záró napján Mari-Pauliina Vainikainen (Helsinki Egyetem) a tanulás tanulása képesség kisiskoláskori fejlődését és az azt befolyásoló tényezőket mutatja be több longitudinális vizsgálatának eredményeire építő előadásában.
A konferencia hivatalos honlapja elérhető itt.
A PÉK programja itt elérhető.
SZTEInfo