A szegedi ELI ALPS épülete köré elképzelt ELI Science Park brandelésének lépéseiről beszélt a Marketing Klub nyitóelőadásán 2014. október 8-án Susányi Tamás, a projektet előkészítő DEAK Zrt. vezérigazgatója.
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán már hagyománynak számít a Marketing Klub, mely során a közgazdászhallgatók a marketing területén kimagasló tapasztalattal rendelkező szakértők előadásain vehetnek részt, így téve szert gyakorlat alapú információkra. A 2014-es év őszi félévének nyitóelőadására október 8-án került sor, a meghívott előadó pedig Susányi Tamás, a DEAK Zrt. vezérigazgatója volt. A DEAK Zrt. menedzsment szervezetként segíti a Szegedi Tudományegyetemen és az MTA Szegedi Biológiai Kutatóközpontjában rendelkezésre álló kutatási kapacitás és konkrét kutatási eredmények ipari és gazdasági célú felhasználását.
Susányi Tamás előadásában cége legújabb projektjéről beszélt, amely az ELI ALPS lézerközpontja mellé megálmodott tudományos és innovációs park brandjének megformázása volt. – Az egyetem eredetileg azzal bízott meg minket, hogy készítsük el az ELI körül kialakítandó inkubátorház üzleti tervét és megvalósíthatósági tanulmányát – emlékezett vissza a munka megkezdésére Susányi Tamás. Az inkubátorház, az ELI ALPS eredetileg tervezett funkcióira reagálva a kutatók irodai és szállással kapcsolatos igényeit is kiszolgálná, hiszen a kísérletek dokumentációja nem a laborokban történik. A science park – ahol az inkubátor ház is helyet kapna – a tervek szerint tudományos műhelyként funkcionálna, melyben számtalan, az ELI-hez és a Szegedi Tudományegyetemhez kötődő létesítmény és cég kapna helyet, de ugyanúgy helye lehetne itt jelentős cégek fejlesztő központjainak vagy akár különböző technológiai tevékenységeknek.
|
Hogyan brandeljünk egy science parkot? - GALÉRIA |
– De mire is szolgál egy brand? – kérdezte az előadó. – Megkülönböztet, kiemel, később pedig meghatározó, akár konkrét üzleti tartalomra tesz szert – válaszolta meg a kérdést. A brand kialakítása többek között magába foglalja a névadást, a logó és az arculat megtervezését, a jellemzők definiálását. A science park ugyan még csak elméleti szinten létezik, ám a brand már most meghatározó szereppel bír. – Milyen jellemzőkkel illetnénk a science parkot? Modern, tágas, innovatív, környezettudatos, természetközeli. A brandnek ugyanezt kell sugallnia – fogalmazta meg a folyamat lényegét Susányi Tamás. Az előadás érdekességét az adta, hogy a science park nevéről a közeljövőben fog végső dönteni a szenátus, de azt megelőzően az egyetemi polgárok is formálhatják a javaslatot. A jelenlévők sok olyan tervezetbe betekintést nyerhettek, melyet rajtuk kívül csak a legjobb négyet meghatározó brandzsűri láthatott csak.
Az előadás végeztével kötetlen beszélgetés vette kezdetét, melyben Susányi Tamás és a további, a munkában részt vevő szakemberek válaszoltak a felvetődött kérdésekre.
SZTEinfo – Őszi Tamás
fotók: Varga Kristóf