SZTE Info

Sajtóközlemény - Retro játékfejlesztő-kurzus az SZTE-n

Mario, Prince of Persia, Earthworm Jim - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az Szegedi Tudományegyetem hallgatói. Az SZTE TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszék által meghirdetett kurzuson bárkinek lehetősége van olyan számítógépes játékot alkotni, amellyel gyerekkorában ütötte el az időt. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektum orientált szemléletmód viszont elvárás.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE TTIK informatikus BSC képzés jelenlegi és volt hallgatóit tömöríti az a Facebook csoport, amelyben Biró Bálint, az Epam fejlesztője feldobott egy ötletet: online videós tananyagot készítene a 2D játékfejlesztéshez Unity-ben. Az ötletet Varga László és Nagy Antal, az SZTE TTIK Természettudományi és Informatikai Kar Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai gondolták tovább, így hirdették meg kurzusként az egyetemen. Az óra hatalmas népszerűségnek örvend – az idei szemeszterben ötszörös volt a túljelentkezés.

 

„A Unity egy videojáték-motor, segítségével két-és háromdimenziós videojátékokat lehet fejleszteni. Egyre népszerűbb a felhasználása az iparban, ezért az érdeklődés is a hallgatók irányából, hiszen ezzel még piacképesebb tudásra tehetnek szert” – magyarázta Varga László.

A kurzus elméleti és gyakorlati órákból áll. A hallgatók az alapoktól sajátíthatják el a játékfejlesztés lépéseit. A feladat során kreativitásukat is kibontakoztathatják, hiszen mindenki olyan játékot tervez, amilyet szeretne. Az előző szemeszterben készült már logikai, lövöldözős, kártyajáték, és volt, aki klasszikusokat gondolt újra.

„Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario vagy az Earthworm Jim? A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt. Az órán olyan koncepciót tanulhatnak meg, amelyet bármilyen másik kétdimenziós játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak” – magyarázta a kurzus ötletgazdája, Biró Bálint. Hozzátette: Magyarországon a játékfejlesztés egyelőre gyerekcipőben jár, ezért fontos a kreatív és okos egyetemistákat ösztönözni.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2021. október 11.

Ot_evet_laktam_varosodban_nyito

Hol tanult és hol lakott Radnóti Miklós szegedi egyetemistaként? Mely versei kötődnek Szegedhez? Ezekre a kérdésekre is választ kapott, aki részt vett az SZTE 25. Őszi Kulturális Fesztivál Radnóti emléksétáján. A program az alábbi „útmutatás” alapján megismételhető.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.