SZTE Info

Sajtómeghívó - Kötetbemutatóra: Diagnosztikus mérések fejlesztése

A Szegedi Tudományegyetem és a SZAB Pedagógiai és Pszichológiai Szakbizottsága tisztelettel meghívja Önt és munkatársait az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja
Diagnosztikus mérések fejlesztése című projektben elkészült könyvek bemutatójára 2016. április 5-án 16 órára MTA SZAB Székházba (Szeged, Somogyi u. 7.)

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Program:


16.00-16.05 Köszöntő - Fülöp Ferenc, az MTA SZAB elnöke

16.05-16.20 A diagnosztikus mérések tartalmi keretei – Csapó Benő egyetemi tanár (SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport)

16.20-16.30 Technológiaalapú mérés-értékelés az oktatásban – Molnár Gyöngyvér egyetemi tanár (SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport)


Kötetbemutatók:


16.30-16.40 Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei – Steklács János főiskolai tanár (KF Alapismereti és Szakmódszertani Tanszék)

16.40-16.50 A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei – Csíkos Csaba habil. egyetemi docens (SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport)

 

16.50-17.00 A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei - Korom Erzsébet habil. egyetemi docens (SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport)

 

17.00-17.10 Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában – Zsolnai Anikó egyetemi tanár (SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport)

 

17.10-17.30 Kérdések, vita

 

Az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport a Diagnosztikus mérések fejlesztése című TÁMOP projektben belül minden idők legrészletesebb tartalomfejlesztését valósította meg a matematika, az olvasás-szövegértés és a természettudományok területén, az 1-6. évfolyamon.

 

A bemutatásra kerülő, több mint 1000 mintafeladatot tartalmazó tartalmi kereteket összegző könyvek elérhetőek a projekt honlapján. A párhuzamosan kidolgozott eDia mérési rendszer jelen pillanatban több évvel megelőzi a nemzetközi versenytársakat. Az eDia rendszer segítségével feltérképezhető a gyerekek iskolai felkészültsége, majd hatodik évfolyamig a három fő műveltségi területen egyénileg nyomon követhető fejlődésük. A fő területek mérésére szolgáló eDia feladatbank közel 20.000 feladatot tartalmaz.

 

A projekt keretein belül a három fő terület mellett további 16 affektív és kognitív területen történt meg a diagnosztikus értékelési lehetőségek feltárása és készültek el a fejlődés időszaki felmérésére alkalmas mérőeszközök. További információk a témában: edia.hu, pedagogus.edia.hu

 

A közel ezer partneriskolát tartalmazó partneriskolai hálózat itt tekinthető meg, a demótesztekről pedig itt találhatnak információt.

 

A rendezvény sajtónyilvános, a könyvbemutató előadásokra tisztelettel várjuk a sajtó munkatársait.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2021. április 19.

Nyito_NE_Janaky

A Nature Energy című rangos tudományos folyóiratban publikált az SZTE hat kutatója. A csoportot vezető Janáky Csaba, az SZTE Kémiai Intézete Fizikai Kémiai és Anyagtudományi Tanszékének egyetemi docense 2021-ben elnyerte a Magyar Érdemrend lovagkeresztje polgári tagozata kitüntetést. A kutatót a kétféle elismerés előzményéről és hatásáról kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.