SZTE Info

Sajtóközlemény - Gyakorlatorientált képzőhelyek kialakítása, új tananyagok az SZTE-n

Új tanyagok, képzők képzése program, gyakorlati képzőhelyek kialakítása – az eredményekről számoltak bea "Munkaerőpiaci igényekre támaszkodó gyakorlatorientált képzések, szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetem fókuszában" című TÁMOP-4.1.1.F-14/1/KONV-2015-0006 azonosítószámú projekt záró rendezvényén.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Lezárult az a projekt, amelynek során a Szegedi Tudományegyetem és konzorciumi partnerei a munkaerő-piaci igényeket figyelembe véve alakítottak ki gyakorlatorientált képzéseket és szolgáltatásokat a projektben érintett felsőoktatási intézményekben.

 

Dr. Szabó Gábor akadémikus, a Szegedi Tudományegyetem rektora a projektzáró rendezvényen beszédében arra mutatott rá: egyrészt nagyon fontos, hogy mekkora lehet a duális képzésnek a volumene a felsőoktatásban, másrészt arra is felhívta a figyelmet, hogy tudomásul kell venni, a magyar rendszerváltás utáni korszak egyik legnagyobb problémája a felsőoktatásban a lemorzsolódás.

 

Prof. Dr. Karsai Krisztina oktatási rektorhelyettes elmondta: a projekt megvalósítására mindössze nyolc hónap állt rendelkezésre, ugyanakkor a résztvevők száma impozáns volt: az SZTE 12+1 karából 8 kar vállalt tevékenyen részt a feladatokban, valamint számos egyetemi egység – akár a gyakorlatorientált képzésről volt szó, akár a lemorzsolódásról, akár a duális képzés fejlesztéséről. A rektorhelyettes az online open kurzusokkal kapcsolatban megemlítette: a projekt során az volt a cél, hogy a Szegedi Tudományegyetem felmérje az online képzéssel (MOOC) kapcsolatos igényeket, lehetőségeket. Komoly hallgatói létszámot vontak be a projektbe, a hallgatók felvették a kurzusokat, teljesítették azokat, és esettanulmányokat, jó gyakorlatokat tudtak összegezni. Ez alapján már ki lehet dolgozni azt, hogy a Szegedi Tudományegyetem az online oktatási platformokon milyen célkitűzéssel, hivatástudattal, elkötelezettséggel jelenjen meg. Az ehhez való hozzájáruláshoz a meghívás mindenki számára adott lesz, és reméljük, hogy a most következő pályázati időszakban az online kurzusokat lehet majd realizálni is – mondta Prof. Dr. Karsai Krisztina. A projektben további fontos célkitűzéseket tudtunk megvalósítani, így különösen pilot jelleggel egyetemi alkalmasság-mérést („kompetencia-mérést”) szerveztünk elsőéveseinknek, valamint pályaorientációs online kérdőívet fejlesztettünk középiskolásoknak és egyetemi hallgatóinknak – mindezekekkel úttörő szerepet vállalva a magyar felsőoktatási térségben.

 

A záró rendezvényen az előadók beszámolnak a duális és moduláris képzésfejlesztés területén elért eredményekről valamint az egyetemi felsőoktatási szolgáltatások területén megvalósított fejlesztésekről. A projekt során projektben résztvevők tananyagokat dolgoztak ki. A „képzők képzése” programban több mint száz fő vett részt. Az SZTE a duális, moduláris képzésfejlesztés területén együttműködési megállapodásokat kötött gazdasági szervezetekkel, valamint gyakorlati képzőhelyekkel alakítottunk ki szakmai együttműködést.

 

A projekt általános célja a Szegedi Tudományegyetem és konzorciumi partnerei által – szorosan együttműködve a gazdasági szférával – olyan munkaerő-piaci igényekre támaszkodó gyakorlatorientált (duális és moduláris) képzések, (pályaorientációs, hallgatói lemorzsolódás kezelésére irányuló) szolgáltatások kifejlesztése és működtetése, amelyek hozzájárulnak a felsőoktatás területi, társadalmi, gazdasági szerepének erősítéséhez, valamint a munkaerő-piaci igények kielégítéséhez.


A sajtóközlemény itt letölthető.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2021. április 19.

Nyito_NE_Janaky

A Nature Energy című rangos tudományos folyóiratban publikált az SZTE hat kutatója. A csoportot vezető Janáky Csaba, az SZTE Kémiai Intézete Fizikai Kémiai és Anyagtudományi Tanszékének egyetemi docense 2021-ben elnyerte a Magyar Érdemrend lovagkeresztje polgári tagozata kitüntetést. A kutatót a kétféle elismerés előzményéről és hatásáról kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.