
Az Egyetem fenntartója:
Szegedi Tudományegyetemért Alapítvány
A projekt azonosító száma: ZFF/901/2018_ITM-SZERZ
A (fő)kedvezményezett neve: trolleymotion
Konzorciumi partnerek:
1. kedvezményezett: Szegedi Közlekedési Kft
2. kedvezményezett:.Drezdai Műszaki Egyetem
3. kedvezményezett: Gdanski Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
4. kedvezményezett: Barnimer Busgesellschaft mbH
5. kedvezményezett: evopro Cégcsoport
6. kedvezményezett: Szegedi Tudományegyetem
7. kedvezményezett: Fransen Technical Services
8. kedvezményezett: Delfti Műszaki Egyetem
A szerződött támogatás összege:
Elkülönített forrásösszeg: 2887580,00 EUR
Európai Uniós hozzájárulás: 1958590,00 EUR
Konzorciumi partnerek és a támogatási összeg megosztása:
Konzorciumi tag neve |
Megítélt támogatás (EUR) (nemzeti társfinanszírozással) |
Önerő (EUR) |
Összesen (EUR) |
trolleymotion |
300000,00 |
200000,00 |
500000,00 |
Szegedi Közlekedési Kft |
150000,00 |
50000,00 |
200000,00 |
Drezdai Műszaki Egyetem |
210000,00 |
0 |
210000,00 |
Gdanski Egyetem, Gazdaságtudományi Kar |
120000,00 |
0 |
120000,00 |
Barnimer Busgesellschaft mbH |
233950,00 |
233950,00 |
467900,00 |
evopro Cégcsoport |
319540,00 |
130516,00 |
450056,00 |
Szegedi Tudományegyetem |
125100,00 |
0 |
125100,00 |
Fransen Technical Services |
314524,00 |
314524,00 |
629048,00 |
Delfti Műszaki Egyetem |
185476,00 |
0 |
185476,00 |
A projekt megvalósítás időszaka: 2018. április 1. – 2020. december 29.
Projektmenedzser: Bucsainé Pados Anikó
Pénzügyi vezető: Juhász Szilvia
Szakmai vezető: Dr. Péter-Szabó István
A projekt tartalmának bemutatása:
A Trolley 2.0 projekt célja egy megnövelt hatótávolságú akkumulátoros trolibusz megépítése és tesztelése a szegedi városi forgalomban. A trolibusz pusztán akkumulátorainak segítségével a tervek szerint 20-30 kilométer megtételére lesz képes. Az akkumulátorokat a már meglévő trolibusz üzem számára kiépített felsővezetékekről töltik, mialatt a busz a felsővezetékekkel ellátott pályaszakaszon halad.
A Szegedi Tudományegyetem közreműködik a projektben a piacon jelenleg elérhető akkumulátorok tanulmányozásában, különös tekintettel az új fejlesztésű lítium-titanát-oxid (LTO) és lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) cellatípusúakra. Feltérképezi továbbá a lehetséges rendszerintegrátor partnereket is, akik képesek a busz számára szükséges akkumulátor pakkok elkészítésére.
Az SZTE közreműködik továbbá az akkumulátorcsomag termikus menedzsmentrendszerének megtervezésében, szegedi és ettől eltérő éghajlati körülményeket figyelembe véve. Az egyetem feladatai közé tartozik az akkumulátor csomag tesztelése is.
![]() |
||
---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |