Az Egyetem fenntartója:
Szegedi Tudományegyetemért Alapítvány
A projekt címe: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében
A projekt azonosító száma: EFOP-3.1.2-16-2016-00001
A (fő)kedvezményezett neve: Eszterházy Károly Egyetem
Konzorciumi partnerek:
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Szegedi Tudományegyetem
Debreceni Egyetem
Nyíregyházi Egyetem
Miskolci Egyetem
Pécsi Tudományegyetem
Oktatási Hivatal
A szerződött támogatás összege: 9 860 000 000 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
Konzorciumi partnerek és a támogatási összeg megosztása:
Konzorciumi tag neve |
Megítélt támogatás (Ft) |
Önerő (Ft) |
Összesen (Ft) |
Eszterházy Károly Egyetem |
5 399 781 551 Ft |
0 Ft |
5 399 781 551 Ft |
Eötvös Loránd Tudományegyetem |
1 046 612 994 Ft |
0 Ft |
1 046 612 994 Ft |
Szegedi Tudományegyetem |
617 141 850 Ft |
0 Ft |
617 141 850 Ft |
Debreceni Egyetem | 424 999 950 Ft |
0 Ft |
424 999 950 Ft |
Nyíregyházi Egyetem | 419 916 850 Ft |
0 Ft |
419 916 850 Ft |
Miskolci Egyetem | 264 831 287 Ft |
0 Ft |
264 831 287 Ft |
Pécsi Tudományegyetem | 486 715 518 Ft |
0 Ft |
486 715 518 Ft |
Oktatási Hivatal |
1 200 000 000 Ft |
0 Ft |
1 200 000 000 Ft |
A projekt megvalósítás időszaka: 2017.01.01. - 2021.12.29.
Projektkoordinátor / Szakmai vezető: Csetreki Rita
Pénzügyi koordinátor: Vadkerti Dargó Eszter
Elérhetőségek: szte.koala@rekt.szte.hu
A projekt tartalmának bemutatása:
Magyarország az Európa 2020 Stratégia keretében vállalta, hogy 2020-ig 10%-ra csökkenti a végzettség nélküli iskolaelhagyók arányát. Jelen kiemelt projekt megvalósításával elsősorban közvetlenül a köznevelési intézmények szintjén van lehetőség beavatkozni a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésébe, helyi szintű, az igényeknek megfelelő programok kidolgozásával, a végrehajtás segítésével, ellenőrzésével.
Magyarország Kormánya a 1603/2014. (XI. 4.) Korm. határozattal fogadta el a „Végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni középtávú stratégiát". A végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni stratégia célrendszere a rendszer-, az intézményi és az egyéni szintű tényezők számbavételén alapulva kívánja a végzettség nélküli iskolaelhagyást megakadályozni. Ezen stratégiai célokkal összhangban állnak a projektet megvalósító Konzorcium által jelen fejlesztésben megfogalmazott célok, a projekt keretében megvalósuló szakmai feladatok.
Az alábbi főbb tevékenységek valósulnak meg a projekt során
1. A Komplex Alapprogram kidolgozása és bevezetése
A Komplex Alapprogram olyan elvek és módszerek együttese, melynek középpontjában a tanulók komplex személyiségfejlesztésére fókuszáló logika, testmozgás, művészet, digitális, életgyakorlat alapú tanulástámogató alapmódszerek állnak, heterogén tanulócsoportokban, differenciált képességfejlesztés megvalósításával.
A projekt közvetlen célja a kidolgozott komplex alapprogram intézményi bevezetése és országos elterjesztésének támogatása az alapfokú oktatásban résztvevők számára.
A 2020/2021-es tanév végéig – több ütemben – az ország 1500 iskolájában kerül bevezetésre a Komplex Alapprogram, ezalatt a tanítók, tanárok 35 000 pedagógus továbbképzésen keresztül készülhetnek fel az új szakmai tartalmak szakszerű alkalmazására.
A program megvalósításában résztvevő egységek az SZTE részéről
Az SZTE részéről összesen 188 iskola bevonásával 4.386 pedagógus továbbképzése történik több ütemben 2021.12.29-ig.