A Szegedi Tudományegyetem kutatói évek óta vizsgálják a tanulás és a migrénes fejfájás közötti összefüggéseket – írja az Unilife.
A Szegedi Tudományegyetem kutatói évek óta vizsgálják a tanulás és a migrénes fejfájás közötti összefüggéseket. Mutatjuk a legújabb eredményeiket!
A migrénben szenvedő felnőttek és gyerekek vizuálisan irányított, asszociatív tanulási képességeiről szóló tanulmányuk a fejfájással foglalkozó egyik vezető folyóiratban, a Cephalalgiában jelent meg. A kutatás során Nagy Attila és munkatársai egy eredetileg amerikai fejlesztésű teszt saját maguk által továbbfejlesztett változatával vizsgálták a migrénben szenvedő betegeket.
A kutatócsoport a korábbi kutatásaik során már kimutatta, hogy amikor valaki migrénben szenved, a törzsdúcok rendszeréhez kapcsolódó funkcionális változások is történnek, ennek következtében pedig a régóta migrénes páciens egyszerűbb tanulási folyamatokban is rosszabbul teljesít. Ennek oka az lehet, hogy a régóta fennálló migrén hatására az agy bizonyos idegpályái visszafordíthatatlanul tönkremehetnek.
A jelenlegi tanulmány eredményei kimutatták, hogy a migrénes felnőttek esetében a vizuálisan irányított asszociatív tanulás teljesítménye jelentősen leromlott.
Azonban ezek a romlási folyamatok migrénben szenvedő gyerekek esetén még nem jelentek meg.
A kutatók szerint az új eredmények legfontosabb tanulsága, hogy a kognitív funkciók romlása nem a betegség szerves része, hanem a betegség előrehaladtával fejlődhet ki.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Link: magyarnemzet.hu