SZTE magazin

IMG_4409

3 + 1 kérdés az SZTE és a középiskolák kapcsolatáról – az SZTE KÖVI igazgatója válaszol

A Szegedi Tudományegyetem több részlege is együttműködik a középiskolákkal. Most az SZTE Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet igazgatóját, Baráth Tibort kértük, villantsa föl e kapcsolatrendszer legfontosabb elemeit.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Miért érdemes egy középiskolás pályáját – érettségi után – Magyarország egyik legjobb egyetemén, az SZTE-n tervezni?

– Mert az SZTE magas minőségű, sokféle képzésre, tanulási és tapasztalatszerzési lehetőségre ad lehetőséget. Itt kreatív, innovatív világ, tanulás és élmény várja a fiatalokat.

 

Hogyan támogatja az SZTE KÖVI a középiskolákat?

– A tudás termelésének, alkalmazásának és megosztásának az intézményfejlesztésben, ezen keresztül az optimális tanulási környezet kialakításában van szerepe. Ez természetesen szükségessé teszi az intenzív iskola-egyetem együttműködést. Ennek a fejlett világban számos példája van, ez ismert kutatási terület. A leglényegesebb azonban az, hogy ezt mi, itt és most, hogyan tudjuk értelmezni és használatba venni. A KÖVI ehhez azzal tud hozzájárulni, hogy gyakorlatban működő példát kínál a kutatás-fejlesztés-alkalmazás ökoszisztémájának kialakítására.

 

Azaz?

– Egyrészt az SZTE KÖVI olyan területek kutatásával foglalkozik, amelyek az iskolák számára – a tanulás minőségének, élményének, sikerének fejlesztése szempontjából – fontosak. Másrészt az igényes, hazai és nemzetközi tapasztalatokra építő kutatások eredményeinek segítjük a gyakorlatban történő értelmezését, ezen keresztül a felhasználását. Harmadrészt a kutatási eredmények alkalmazását segítjük, támogatást nyújtunk a gyakorlatban való alkalmazáshoz, valamint segítjük az iskolai fejlesztések eredményeinek értékelését, az ezekre épülő visszacsatolást, további fejlesztést.

 

Milyen eredménnyel zárult az SZTE KÖVI szempontjából az SZTE és a középiskolai vezetők közötti első workshop?

– Egy jó és időszerű kezdeményezés elindulásának lehettünk aktív résztvevői. Érzékelhető volt a nyitottság, a fogadókészség az együttműködésre a részt vevő intézményvezetők és helyi oktatásirányítók részéről. Ez lehetőség és felelősség is számunkra, a Szegedi Tudományegyetem számára. Lehetőség a folytatásra, az érdemi hatásgyakorlásra, és felelősség azt illetően, hogy ezzel jól sáfárkodjunk.

 

További információ itt.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Letöltés



SZEM_boritoSZEM_angol
AMM_kulonszamAlmaMater_Magazin_2019_tel
SZTEminarium_cimlapSZEM_klinika_2020_01