Városi autózást szimulálva mértek károsanyag-kibocsátást nemrégiben az egykori orosz laktanya mögött. A közös kutatáshoz a Szegedi Tudományegyetem a műszert adta, az Audi a hátteret, a Mol a bevizsgálandó gázolajat. Az ősszel indult próbaüzem, majd tesztelés után ez volt az első éles mérés.
Nemrégiben a Szegedi Tudományegyetem, a győri Audi Hungária és a Mol képviselői az egykori orosz laktanya – a leendő tudományos park – területén elvégezték az első hivatalos méréseket a Járműipari Kompetencia Központ alapkövével együtt nyáron letett konténerben.
A június végi, Szabó Gábor rektor utolsó munkanapjára eső rendezvényen az SZTE stratégiai megállapodást is kötött az Audival és a Mollal. Ennek részeként a Mol az egyetem rendelkezésére bocsátotta azt a speciális motorfékpadot, amellyel a belső égésű motorokat, a károsanyag-kibocsátást tudják vizsgálni.
– Nyár végére befejeződött a próbaüzem, elkezdődtek a tesztmérések, s mára eljutottunk odáig, hogy élesben, konkrét megrendelés feladatain dolgozzunk – mondta ottjártunkkor Bozóki Zoltán, az SZTE Optikai és Kvantumelektronikai Tanszékének egyetemi tanára, a motortesztpad-konténer melletti melegedőben. Az első éles mérés előtti megbeszélésen a tanszéki kollégákon túl részt vettek az Audi és a Mol külön erre az alkalomra Szegedre érkezett szakértői is.
„Többféle gázolajat hozott bevizsgálni az olajtársaság, ezekkel végeztek nemzetközi szabványok szerinti méréseket. A fékpadot az az Energotest építette, a „lelke" pedig az Audi Győrben készült háromliteres V6-os turbódízel motorja.”
Link: delmagyar.hu