SZTE JATIK

A hallgatók Mekkája – újra bizonyított a TIK

Az október 13. és november 7. között 950 egyetemista, oktató megkérdezésével végzett online látogatói elégedettségi felmérés is igazolta: a felhasználók szeretik a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) József Attila Tanulmányi és Információ Központot.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Negyedik alkalommal tartott látogatói elégedettségi vizsgálatot az SZTE József Attila Tanulmányi és Információs Központja (TIK), mely decemberben ünnepli hetedik születésnapját. A 2011. október 13. és november 7. között 950 fős mintán elvégzett kutatás eredményeit kedden ismertette Erdélyi Evelyn, a TIK igazgatója.

A központ vezetője arról tájékoztatott, hogy a felmérést online, kérdőíves módszerrel végezték magyar és angol nyelven egyaránt, zárt, valamint nyílt (kifejtős) kérdéseket feltéve. A válaszadók 97 százaléka az SZTE hallgatója, a többiek oktatók, egyetemi dolgozók vagy más felsőoktatási intézmények diákjai. Összesen 893 magyar és 57 külföldi kitöltött adatlapját elemezhették a szakemberek.

SZTE TIK Tavasz 2011Kiderült, hogy a látogatók 22 százaléka naponta, 53 százaléka hetente több alkalommal fordul meg a TIK-ben, ez a korábbi évek tendenciáinak felel meg. A válaszadók 1-től 5-ig tartó skálán összességében 4,52-re értékelték a „hallgatók Mekkáját”, ami azt mutatja, rendkívül elégedettek a működésével. Egy hasonló skálát alapul megállapították: a központban megfordulók fontosnak tartják, hogy egy olyan állami intézmény, mint a TIK szerepet vállaljon a környezettudatos magatartás népszerűsítésében (4,62). Az ez irányú törekvéseket, programokat 4,46-os eredménnyel illették.

A szolgáltatások közül leginkább a számítógépes kabinetet veszik igénybe (naponta 12 százalék, hetente többször 37 százalék), ami jól mutatja Erdélyi Evelyn szerint, hogy az ilyen funkció Magyarországon még hiánypótlónak számít. Az „élmezőnyben” végzett még a kiállítási tér mint találkozási pont és tanulási lehetőség (naponta 7, hetente többször 16, hetente egyszer 10 százalék veszi igénybe), illetve a könyvtári kölcsönzés, valamint az olvasótermi helyben olvasás lehetőségének kihasználása. Ami az elégedettségi mutatókat illeti, a központ nyitva tartásáról a magyar válaszadók pozitívan nyilatkoztak (46 százalék adott ötöst, 37 százalék négyest), míg a külföldiek jóval kevésbé (49 százalék egyesre értékelt). Az igazgató szerint ennek oka, hogy Nyugaton nem ritkán este tízig, akár éjfélig használhatóak a hasonló centrumok, ugyanakkor hazánkban egyelőre erre nem adnak esélyt a gazdasági körülmények.

Élet a Szegedi Tudományegyetemen

A TIK egyes szolgáltatásai általában a felmérésben részt vevők több mint 40 százalékától kaptak ötöst. A külföldiek esetében voltak inkább jellemzőek a négyesek, hármasok, amit az igazgató arra vezet vissza, hogy a nyugati kultúrákban más alapszolgáltatásokon szocializálódtak a most Szegeden tanuló fiatalok. A szolgáltatásokat a válaszadók összességében 4,27-re értékelték. A legkevésbé a biztonsági szolgálattal, a központi ügyfélszolgálattal és az automata csomagmegőrzővel vannak kibékülve, illetve sok kritikával illették a kávézót is. Erdélyi Evelyn ezzel kapcsolatban úgy tájékoztatott: külső vállalkozó bérli a kávézót, kínálata és működése tehát nem a TIK hatáskörébe tartozik, ám a tapasztalatok tükrében tárgyalásokat kezdeményeznek az ügyben. Ugyanígy a vizsgálat eredményei alapján egyeztetnek az SZTE Klebelsberg Kuno Könyvtár vezetésével, valamint a műszaki munkatársakkal is a nyitva tartás hosszabbításának feltételeiről, lehetőségeiről.

A felmérés készítői az iránt is érdeklődtek: általában véve mit kedvelnek a leginkább a felhasználók a központban? 842 beérkezett válasz alapján kiderült: a hangulatát, a hallgató-központúságát, a környezet- és energiatudatosságát, a fejlődésre törekvését, a könyvtárat és a gyors internetkapcsolattal rendelkező számítógépes kabinetet, a közösségi tér funkcióját és a rendezvényeket, valamint a TIK sokoldalúságát, azt, hogy a tanulásra és a kikapcsolódásra is lehetőséget ad. A legkevésbé kedvelt dolgok (748 válasz) között a kávézót, a tömeget és a zsúfoltságot, a nyitva tartást, illetve a beléptetést említették a résztvevők.

Erdélyi Evelyn úgy összegzett: a TIK vezetése elégedett a felmérés eredményével, s pozitív visszajelzésként értékeli azt.

A hallgatói elégedettségi felmérést bemutató ppt prezentáció innen letölthető

A hallgatói elégedettségi felmérés teljes dokumentuma innen letölthető

SZEGY



 

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés