2020. július 16., csütörtök

A matematikaoktatás pszichológiájáról tanácskoznak a TIK-ben

A matematikaoktatás pszichológiájáról tartanak nemzetközi konferenciát az SZTE Tanulmányi és Információs Központban augusztus 3-7. között. Fő téma a matematikaoktatás megreformálása, a problémamegoldó szemlélet kialakítása és az, hogyan lehet a matematikát megszerettetni a különböző korosztályokkal.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az idei év egyik legnagyobb nemzetközi tudományos tanácskozásának ad otthont Szeged. Immáron 40. konferenciáját tartja a matematikai nevelés pszichológiájának kutatásával foglalkozó világszervezet, az International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME). A 2016. évi tanácskozásnak az SZTE Neveléstudományi Intézet szervezésében az SZTE Tanulmányi és Információs Központ ad helyet. Az ötnapos konferenciára a világ ötven országából – Ausztráliától Malawin át Kanadáig, Svédországtól Dél-Afrikáig – több mint 500 résztvevő, a matematikatanítást kutató matematikusok és a matematikai gondolkodást kutató pszichológiai és pedagógiai kutatók érkeztek.


A nemzetközi tanácskozás résztvevőit 2016. augusztus 3-án Dr. Karsai Krisztina, a Szegedi Tudományegyetem oktatási rektorhelyettese köszöntötte. Elmondta: 40 évvel ezelőtt kutatók egy csoportja közösséget hozott létre a matematikaoktatás fejlesztése céljából. A közösség azóta világszervezetté nőtte ki magát és tagjai most Szegeden tanácskoznak a matematika tanításának és tanulásának legújabb kutatási eredményeiről. A legújabb tapasztalatok és módszerek megosztása a minőségi matematikaoktatás szempontjából kiemelten fontos- mondta. Kiemelte: a konferencia címében felvetett kérdés: „How to solve it?” vagyis „Hogyan oldjuk meg?” a világhírű Pólya György könyvére utal. Ezáltal a tanácskozás tisztelgés és megemlékezés Pólya György életműve előtt. Hozzátette: a nemzetközi szinten is elismert Szegedi Tudományegyetem kulcsszerepet játszik a tudományos életben mind oktatási mind kutatási szempontból. Ezért is megtisztelő, hogy a matematikaoktatás pszichológiájával foglalkozó világszervezet Szegeden tartja idei konferenciáját.


Csíkos Csaba, a konferencia elnöke, az SZTE Neveléstudományi Intézetének docense elmondta: Magyarország másodszor ad otthont a rendezvénynek, 1988-ban Veszprémben tanácskoztak a matematikaoktatással foglalkozó szakértők. A szegedi konferencia fő témája a problémamegoldó szemlélet kialakítása, a magyar matematikaoktatás megreformálása és az, hogyan lehet a matematikát megszerettetni a különböző korosztályokkal.


_MG_9050

A nyitónapon, augusztus 3-án Alan Schoenfeld, stanfordi kutató tartott plenáris előadást. Schoenfeld Pólya György munkásságának talán legnagyobb hatású kifejtője és továbbvivője. A nyitóelőadást követően a hazai matematikaoktatás került középpontba, előadást tartott Szemerédi Endre Abel-díjas matematikus is.


Az angol nyelvű szakmai találkozó öt napja alatt a plenáris előadások mellett 16 párhuzamos szekcióban mutatják be a matematika tanításának és tanulásának legfrissebb nemzetközi kutatási eredményeit. A tudományos ülést poszterszekciók színesítik.


A konferencia hivatalos honlapja és programja itt elérhető.


A PME 40. konferenciájának legaktuálisabb hírei és friss fotók a rendezvény Facebook oldalán érhetők el.


SZTEinfo - Gajzer Erzsébet

Fotó: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés