Nyílt nap és kutatóprogramok támogatása a TTIK-n

2013. december 6-án két TTIK-s rendezvény is jutott egy napra: a TIK-ben a kar nyílt napot tartottak, a Szent-Györgyi Albert Agórában pedig tanári fórumot és kari kutatóiskolai napot. Előbbin a természettudományok iránt érdeklődő diákokat tájékoztatták, utóbbin kihirdették a 2013/2014-es tanév nyerteseit.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

ttik nyilt napA TIK aulájában nagy érdeklődés mellett tartott nyílt napot december 6-án az SZTE Természettudományi és Informatikai a leendő hallgatóknak, akik első kézből hallhattak tájékoztatást hallgatóktól, fiatal kutatóktól az egyes képzési területekről – biológia, fizika, földrajz és földtudomány, informatika, kémia, környezettudomány, matematika; műszaki és mérnökképzések. A programot látványos eszközbemutatók és izgalmas kísérletek színesítették.

Szalai Tamás, a TTIK közkapcsolati felelőse elmondta: a karon a létszám tekintetében az informatika még mindig a húzóerő, de szép számmal jelentkeznek a diákok a klasszikus szakokra is, például a biológiára

– Vannak új tudományterületek, amelyek iránt szintén nagy az érdeklődés – tette hozzá Szalai Tamás. – Molekuláris bionika képzés például a vidéki egyetemek közül egyedül Szegeden folyik, néhány éve indult, nagy az érdeklődés a szak iránt, ráadásul a hallgatók magas pontszámmal jutnak be. A közkapcsolati felelős kiemelte: annak nagyon örülnének, ha a természettudományos tanár szakokon is nagyobb lenne az érdeklődés, és ebbe talán az egyetemnek is több energiát kellene fektetnie.

A diákok délelőtt központi tájékoztatót hallgathattak meg az egyes szakterületekről, délután pedig az egyes tanszékcsoportok épületeibe látogathattak el.

TTIK_nyilt_nap
Nyílt nap és kutatóprogramok támogatása a TTIK-n - GALÉRIA

 

 

A Szent-Györgyi Albert Agórában ugyan ezen a napon a TTIK nyílt napjával egy időben tartottak tanári fórumot és kutatóiskolai napot. A programban – amely fél évtizede indult a szegedi egyetemen – tanárok pályázhatnak olyan projektekkel, amelyek megvalósítására – amennyiben támogatást kapnak – egy év áll rendelkezésükre. Az universitas nem csupán anyagiakkal, hanem szakmai segítséggel is hozzájárul a projektek sikeréhez. Ez a program erősíti az egyetem és a középiskolák között együttműködést, és lehetőséget ad arra, hogy a fiatal tehetségek megmutassák magukat. Az idei rendezvény házigazdája a Fizikus Tanszékcsoport volt, ők is bemutatkoztak a diákoknak.

A rendezvényen minden évben bemutatják a támogatottak azt a munkát és azokat az eredményeket, amelyeket az elmúlt egy évben végeztek, és kihirdetik a pályázat új nyerteseit is.

 

Díjazott iskolák

 

1. hely: RoboTab, a Z generáció robotja – Batsányi János Gimnázium, Csongrád, tudományterület: informatika; Édes gyógyír, avagy mi van a csuporban? A méz vizsgálata – Tömörkény István Gimnázium, Szeged, tudományterület: környezettan.

2. hely: Megelevenedik a Bethlen 150 éves fizikaszertára – Bethlen Gábor Református Gimnázium, Hódmezővásárhely, tudományterület: fizika; Szén nanocső alapú kompozitok előállítása és alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata – Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium, Zenta, tudományterület: kémia; Speciális több funkciós kármentesítő mobilrobot építése – Katona József Gimnázium, Kecskemét, tudományterület: informatika; Szekszárdi borok összehasonlító kémiai analízise – Garay János Gimnázium, Szekszárd, tudományterület: kémia.

3. hely: Photorhabdus biokontroll – Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium, Zenta, tudományterület: biológia; Mesterséges Intelligencia használata a beszédfelismerésben – Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium, Zenta, tudományterület: informatika; Halszemobjektív felhasználása az asztrofotózásban – Garay János Gimnázium, Szekszárd, tudományterület: fizika; Fotoszintézis intenzitásmérés kukorica növényen különböző kezelések hatására – Garay János Gimnázium, Szekszárd, tudományterület: biológia; Kiemelkedően tehetséges középiskolai tanulók minőségi felkészítése kémia feladatmegoldó versenyekre – Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Bonyhád, tudományterület: kémia; A globális éghajlati tényezők hatásainak tükröződése a Kárpát-medence éghajlatának egyes elemeiben – József Attila Gimnázium, Monor, tudományterület: földrajz; Komplex természettudományi mérések valós és szimulált környezetben – Bányai Júlia Gimnázium, Kecskemét, tudományterület: informatika, környezettan, kémia; A gimnázium alternatív energetikai bázis tanórai alkalmazásai, Református Gimnázium Kecskemét, tudományterület: fizika, környezettan.

 

Az eredményhirdetés után állófogadás következett, majd a tavalyi győztesek számoltak be az egy év alatt elvégzett munkájukról, és mutatták be projektjük eredményeit.

 

SZTEinfo

 

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés