Rangos szakmai elismerést kapott az SZTE Tanulmányi és Információs Központjának egyik kezdeményezése, a Zöld Kommandó.
A környezettudatos viselkedést népszerűsítő akciót beválogatták a legjobb társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos hazai kezdeményezéseket bemutató kiállításra, a CSR Piacra. A magyar EU-elnökség hivatalos kísérőrendezvényeként megszervezett kiállításon június 2-án a Millenárison az SZTE TIK olyan cégek társaságában mutatkozik be mint a Coca Cola, a Mol, a Richter vagy az OTP.
Az SZTE TIK által létrehozott Zöld Kommandó célja a környezettudatos szemlélet népszerűsítése, az energiatakarékos megoldások elterjesztése, s egyben a kiszemelt egyetemi egység otthonosabbá tétele.
A kommandó elsőként 2011 januárjának végén a Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Rákóczi téri épületében lendült akcióban. A kezdeményezésben résztvevő önkéntesek először felmérték a problémás területeket, majd kidolgozták a lehetséges megoldásokat és az ütemtervet az 1960-as években épült irodák zöldebbé és kellemesebbé tételére. Másfél nap alatt kipakolták a háromszintes főigazgatóságról a fölösleges bútorokat, az Egyetemi Füvészkertbe költöztették az ápolásra szoruló növényeket, új, hatékonyabb archiválási rendszert dolgoztak ki, és újratervezték a szelektív hulladékgyűjtők elhelyezését. A folyósokra útbaigazító táblák, az irodai gépekre, elektromos berendezésekre az energiatakarékosságra figyelmeztető feliratok, a mosdókba, teakonyhákba környezettudatos konyhai tisztítószerek kerültek. Számos helyiség kifestéstettek, újjászületett a tárgyaló, a közösségi tér és az igazgatói váró.
Az év eleji sikeren és a kezdeményezés kedvező visszhangján felbuzdulva május 21-én és 22-én újra akcióba lendült a Zöld Kommandó csapata. A bevetés helyszíne ezúttal az SZTE egy igazán zöld egysége, az Egyetemi Füvészkert volt.