A hazai felsőoktatásban a tehetséggondozás legfontosabb, legjelentősebb formája a tudományos diákköri tevékenység. Mára már az ország csaknem minden felsőoktatási intézményében folyik tudományos diákköri munka. Arra, hogy valóban tehetséges, kiváló képességű szakemberek kerülnek ki ezekből a tudományos diákkörökből, igen meggyőző bizonyíték, ha az MTA rendes- és levelező tagjainak bemutatkozást megnézzük, hiszen szinte mindenki diákkörben kezdte tudományos pályafutását.
A tudományos diákkörökben tevékenykedő tehetségekkel való foglalkozás az Oktatási és Kulturális Minisztérium számára is kiemelten fontos feladat. Ezenkívül a diákok tudományos munkáját egyre szélesedő támogatói kör segíti: különböző szakalapítványok, minisztériumok, közéleti személyiségek, illetve cégek, vállalkozások.
A legkiválóbb hallgatók bevonása a kutatómunkába hallgatói és intézményi érdek egyaránt. Miközben a fiatalok megismerkednek a kutatómunka alapelemeivel, új tudományos eredményeket teremtenek, átélik a felfedezés örömét.
A diákköri munka folyamatos, már sokszor az alsóbb évesek is érdeklődést mutatnak iránta, de igazán aktív részeseivé másod, harmad évtől válnak. A kari diákköri munka szervesen kapcsolódik az Országos Tudományos Diákköri Konferenciához, melyen önálló kutatás eredményeként elkészített dolgozattal indulhatnak a hallgatók. Az országos konferenciára csak akkor lehet nevezni, ha a tanszéki TDK kifejezetten javasolja az adott dolgozat részvételét, és annak helyi megmérettetéséről jegyzőkönyvet állít ki. Az OTDK-ra való nevezési procedúra kari szintű feladatait és összehangolását a kari TDK-titkár végzi.