Egyetemi tanrend

*Tanrendi kereső

Kérjük, írja be a keresett adat (kurzuskód címe, kódja, oktató, tanszék, szak vagy képzési program neve) első betűit.

Részletes keresési feltételek

Felfed / Elrejt

Tanterv

Képzési program:
Kód:
SPAT-M-N
Képzési forma:
Mesterképzés (MA/MSc)
Tagozat:
Nappali
Gazdatanszék:
Képző intézet:
Kredit:
120 kredit
Félév:
5
Speciális:
nem párosítható, nem tanári
Dátum:
2014.11.11. 11:11:23
Felvételi követelmények:
főiskola
Továbbtanulási lehetõségek:
PhD/DLA
Értékelési rendszer:
TT / KPR TE Megnevezés Szemeszter
012345
MK-A Diszciplináris tárgyak 2.a, 3.a, 3.b; Teljesítendő: min.30 kredit
kötelező tantárgy SPA-M-NA2 A spanyol nyelvészet aktuális kérdései; Teljesítendő: min. 4 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPA-M-NA21 A spanyol nyelvészet aktuális kérdései előadás; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 2
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPA-M-NA22 A spanyol nyelvészet aktuális kérdései szeminárium; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy SPA-M-NTNY Nyelvfejlesztés; Teljesítendő: min. 4 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPA-M-NTNY1 Nyelvfejlesztés 1; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPA-M-NTNY2 Nyelvfejlesztés 2; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND Hispán világ eszmetörténete; Teljesítendő: min. 6 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND2 Hispán világ eszmetörténete 1; _Előadás, 2 óra, _Kollokvium 3
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND3 Hispán világ eszmetörténete 2; _Előadás, 2 óra, _Kollokvium 3
kötelező tantárgy SPAT-M-ND Spanyol irodalom a XIX. és a XX. században; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND4 Spanyol irodalom a XIX. és a XX. században 1; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND Spanyol-Amerika prózairodalma a XX. században; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND1 Spanyol-Amerika prózairodalma a XX. században 1; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND Választható szakmai tárgy; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND5 Választható szakmai tárgy; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy, ismételten felvehető 2
kötelező tantárgy SPAT-M-NSZ Szigorlat; Teljesítendő: min. 0 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-NSZ1 Szigorlat; _Önálló vizsga, 0 óra, _Szigorlat, vizsga előfeltételeSPA-M-NA21, vizsga előfeltételeSPA-M-NA22, vizsga előfeltételeSPA-M-NTNY1, vizsga előfeltételeSPA-M-NTNY2, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND2, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND3, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND4, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND1, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND33, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND31, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND32, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND5, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND21, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND22, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND23, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND24, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND34, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND35, vizsga előfeltételeSPAT-M-ND36 0
TT / KPR TE Megnevezés Szemeszter
012345
Differenciált szakmai ismeretek - Szakdidaktika; Teljesítendő: min.10 kredit
kötelező tantárgy SPAT-M-ND2 Spanyol szakdidaktika - Az idegen nyelvek tanításának módszertana; Teljesítendő: min. 1 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND21 Spanyol szakdidaktika - Az idegen nyelvek tanításának módszertana; _Előadás, 2 óra, _Kollokvium 1
kötelező tantárgy SPAT-M-ND2 Spanyol szakdidaktika; Teljesítendő: min. 4 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND22 Spanyol szakdidaktika 1; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND23 Spanyol szakdidaktika 2; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy TMIGYN-SPA Szakterületi modul tanítási gyakorlata (spanyol); Teljesítendő: min. 3 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme TMIGYN-SPA Szakterületi modul tanítási gyakorlata (spanyol); _Gyakorlat, 30 óra, _Gyakorlati jegy, kurzusfelvétel előfeltételeSPAT-M-ND21, kurzusfelvétel előfeltételeSPAT-M-ND22 3
kötelező tantárgy SPAT-M-ND2 Választható spanyol szakmódszertani tárgy; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND24 Választható spanyol szakmódszertani tárgy; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy, ismételten felvehető 2
MK-B Diszciplináris tárgyak; Teljesítendő: min.10 kredit
kötelező tantárgy SPAT-M-ND3 A mai hispán világ; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND33 A mai hipán világ 1; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 1
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND34 A mai hispán világ 2; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 1
kötelező tantárgy SPAT-M-ND3 Pragmatika és szocioligvisztika; Teljesítendő: min. 4 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND31 Pragmatika és szocioligvisztika előadás; _Előadás, 2 óra, _Kollokvium 2
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND32 Pragmatika és szocioligvisztika szeminárium; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND3 Spanyol-Amerika prózairodalma a XX. században 2; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND35 Spanyol-Amerika prózairodalma a XX. században 2; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND3 Spanyol irodalom a XIX. és a XX. században 2; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND36 Spanyol irodalom a XIX. és a XX. században 2; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 2
MK-C Diszciplináris tárgyak 4.b(b); Teljesítendő: min.10 kredit
kötelező tantárgy SPAT-M-ND4 Magyarok Latin-Amerikában; Teljesítendő: min. 4 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND41 Magyarok Latin-Amerikában 1; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 2
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND42 Magyarok Latin-Amerikában 2; _Előadás, 1 óra, _Kollokvium 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND4 XX. századi spanyol elbeszélők; Teljesítendő: min. 2 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND43 XX. századi spanyol elbeszélők; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy SPAT-M-ND4 Választható szakmai tárgy 2; Teljesítendő: min. 4 kredit
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND44 Választható szakmai tárgy 2/1; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
kötelező tantárgy kötelező tárgyeleme SPAT-M-ND45 Választható szakmai tárgy 2/2; _Szeminárium, 2 óra, _Gyakorlati jegy 2
MK-PP Pedagógiai-pszichológiai modul; Teljesítendő: min.40 kredit
MTM_N Mesterszintű tanári pedagógiai-pszichológiai modul MA_N
MK-ÖSZGY Összefüggő közoktatási szakmai gyakorlat; Teljesítendő: min.30 kredit
MSZGY_N Összefüggő közoktatási szakmai gyakorlat MA_N_2010
MK-LNY Központi szabadonválasztható; Teljesítendő: min.0 kredit
szabadon választható tantárgy XN0010 Lektorátusi nyelvórák (8x2); Teljesítendő: min. 0 kredit
szabadon választható tantárgy szabadon választható tárgyeleme XN0011 Lektorátusi nyelvórák (8x2); Practice, 2 óra, Signature, ismételten felvehető 0
szabadon választható tantárgy XM0010 Általánosan művelő tárgyak MA, MSc; Teljesítendő: min. 0 kredit
szabadon választható tantárgy szabadon választható tárgyeleme XM0011 Általánosan művelő tárgyak MA, MSc; _Előadás, 2 óra, _Kollokvium, ismételten felvehető 2
kötelező tantárgy XN0200 Lektorátusi nyelvórák 4 órás; Teljesítendő: min. 0 kredit
kötelező tantárgy szabadon választható tárgyeleme XN0201 Lektorátusi nyelvórák 4 órás; _Gyakorlat, 4 óra, _Aláírás 0
Jelmagyarázat: MK - mérföldko; TT/KPR - tantárgy vagy becsatolt képzési program; TE, Tantárgyelem - tantárgy tárgyeleme; - kötelező; - kötelezően választható, - szabadon választható; Tárgyelemeknél az ikon színe a tantárgy kötelezőségét jelzi, a beleírt betű pedig a tárgyelem tantárgyon belüli kötelezőségét; : ismételten felvehető; - kurzusfelvétel előfeltétele; - párhuzamosan felveendő; - vizsga előfeltétele; 0,1,... - ajánlott félév(ek) és kredit; k: kreditpontok

Mérföldkő-struktúra

Mérföldkő teljesítése kötelező.
Kötelező tantárgyak száma 7
A mérföldkő tárgyaiból és a beágyazott mérföldkövek tárgyaiból min.30 kredit összegyüjtése.
A kötelező tantárgyak teljesítése.
Mérföldkő teljesítése kötelező.
Kötelező tantárgyak száma 4
A mérföldkő tárgyaiból min.10 kredit összegyüjtése.
A kötelező tantárgyak teljesítése.
Mérföldkő teljesítése kötelező.
Kötelező tantárgyak száma 4
A mérföldkő tárgyaiból min.10 kredit összegyüjtése.
A kötelező tantárgyak teljesítése.
Mérföldkő teljesítése kötelező.
Kötelező tantárgyak száma 3
A mérföldkő tárgyaiból min.10 kredit összegyüjtése.
A kötelező tantárgyak teljesítése.
Mérföldkő teljesítése kötelező.
A mérföldkő tárgyaiból min.40 kredit összegyüjtése.
Becsatolt Képzési Programok (1)
1. MTM_N - Mesterszintű tanári pedagógiai-pszichológiai modul MA_N
A kötelező tantárgyak teljesítése.
Mérföldkő teljesítése kötelező.
A mérföldkő tárgyaiból min.30 kredit összegyüjtése.
Becsatolt Képzési Programok (1)
1. MSZGY_N - Összefüggő közoktatási szakmai gyakorlat MA_N
A kötelező tantárgyak teljesítése.
Mérföldkő teljesítése kötelező.
Szabadon választható tantárgyak száma 3
A mérföldkő tárgyaiból min.0 kredit összegyüjtése.
A kötelező tantárgyak teljesítése.

Szakterületi tárgyak részletes felsorolása

MTM-SZTGY Tanári mesterképzés - a szakterületi modul tanítási gyakorlata modul
SPA-M-N MA Spanyol irodalom és művelődéstörténet szakirány modul
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.4 kredit
Leírás:
Az előadás három fő témára épül. 1. A mai spanyol nyelv rendszerét különböző módszerekkel leíró nyelvészeti iskolák bemutatása; a strukturalista, a funckionális és a generatív grammatika megközelítési módszerei. 2. A mai spanyol nyelvváltozatokkal foglalkozó nyelvészeti irányzatok bemutatása, különös tekintettel a pragmatika és a szociolingvisztika eredményeire; a beszédaktusok és a társalgásanalízis alapjai; nyelvi változók a mai spanyol nyelvben. 3. A nyelvtudomány történeti módszereinek megismertetése, különös tekintettel a spanyol nyelvre való alkalmazhatóságukra; az idetartozó főbb témakörök: a hangtörvények, az analógia, a nyelvváltozások újgrammatikus és strukturalista magyarázatai, modern nyelvtörténeti elméletek, a nyelvi változatok és a nyelvi változás összefüggései; a nyelvi változások nyelven kívüli és a nyelvi rendszeren belüli motiváló tényezői.

A szeminárium célja bemutatni az elméleti nyelvészeti eredmények gyakorlati alkalmazhatóságának különböző lehetőségeit, különös tekintettel a spanyol idegen nyelvként való tanítására. A főbb témakörök: Nyelvészet és nyelvelsajátítás. Szinkrónia, diakrónia és nyelvoktatás. Kontrasztív nyelvészet. A pszicholingvisztika és a szociolingvisztika alapjai.

Irodalom:
Berta, T.: «Sincronía, diacronía y ensenanza de idiomas» en ACTA UNIV. SZEGEDIENSIS: ACTA HISPANICA, vol. III, Szeged, 1998, 73-81.
Berta, T.: «Norma y uso en la clase de E/LE. Análisis de la norma académica y los libros de texto» en Ma Antonia Martín Zorraquino-C. Díez Pelegrín et al. (eds.): ?Qué espanol ensenar? Norma y variación lingüísticas en la ensenanza del espanol a extranjeros. Actas del XI Congreso de ASELE, Zaragoza, Universidad de Zaragoza/ASELE, 2000, 201-207.
Scholz László-Julio Zavaleta (szerk.): Introducción a la lingüística, Budapest, Eötvös József Könyvkiadó, 1997.
_Előadás, kötelező, 1 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.4 kredit
Leírás:
A két féléves tantárgy célja, hogy a diákok nyelvi szintje elérje az Európai Tanács által meghatározott nyelvi tudásszintek legmagasabb fokozatát, a mesterfokú nyelvhasználó, azaz a C2 szintet. A diák a kurzus elvégzése után képes megérteni mindent, amit olvas, vagy hall, képes különböző források alapján összegezni információkat; könnyedséggel, folyékonyan és pontosan fejezi ki magát. A kurzus mind a négy nyelvi készséget fejleszti, széleskörű szókinccsel dolgozik a célból, hogy a diák választékos nyelvezete segítségével bonyolult helyzetekben is képes legyen nyelvi, tartalmi, stílusbeli árnyalatokat kifejezni. A kurzus tartalma megfelel a Diploma del Espanol como Lengua Extranjera nyelvvizsga legfelsőbb, superior szintjének.

Irodalom:
Gálvez, Dolores – Gálvez, Natividad – Infante, Teresa – López, Isabel – Montiel, Amelia: Diploma superior. Preparación para el Diploma Superior de Espanol Lengua Extranjera, Edelsa, Madrid, 1994
Blanco, Ana Isabel – Pérez, Rosa María – Prymak, Sergio – Sánchez, Nicolás – Tarrés, Inaki: El Cronómetro. Nivel Superior. Manual de preparación del D.E.L.E., Edinumen, Madrid, 2006.
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
SPAT-M-N Spanyoltanár MA_N modul
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.6 kredit
Leírás:
E program előadás formájában a spanyol és a spanyol-amerikai eszmetörténet kölcsönhatásban történő fejlődését szándékozik bemutatni, súlypontozva a közös, a fejlődésben jelentős korszakokra. A téma tárgyalása alapozásként a középkori gondolkodókkal kezdődik. Majd a XVI-XVIII. század során az Újvilág felvetette, szélesebb dimenziójú új problémák, az abszolutizmus-rendiség konfliktus, az arbitristák, az utópiák, mint a modern gondolkodás előzményei jelennek meg. A XIX-XX. században többek között a napóleoni, a spanyol-amerikai függetlenségi háborúk, 1898, illetve a világháborúk hatására a különböző eszmetörténeti vonulatok központi gondolatai: az elmaradottság, a nemzeti identitás és a modernizáció lehetőségei és útjai, illetve ennek spanyol-amerikai etnikai vonatkozásai (indigenismo, negrismo). Külön témakört jelent a kisnemzetek (baszk, katalán, gallego) identitástudatának és törekvéseiknek a bemutatása. A jelenkori, 1960 utáni periódusban a társadalomkritikai irányzatok, a radikális gondolkodók, az új utakat kereső gondolatmenetek, illetve a diktatúrákat legitimáló eszmék jelentenek önálló fejezetet.

Irodalom:
Scholz László: Ariel és Kalibán. A latin-amerikai esszé klasszikusai. Budapest, 1984.
José Luis Abellán: Historia crítica del pensamiento espańol.T.1- 2. Madrid, 1979
Anderle Ádám: Modernización e identidad en América Latina. Szeged, 2005. SZTE, Egyetemi Kiadó
Anderle Ádám: Nemzettudat és kontinentalizmus Latin-Amerikában a XIX. és a XX. században. Budapest, 1989.
_Előadás, kötelező, 2 óra / 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Előadás, kötelező, 2 óra / 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
Leírás:
A kurzus a XIX. század végétől napjainkig tekinti át a spanyol irodalom történetét., megkülönböztetett figyelmet fordítva az egyes írói nemzedékek tevékenységének a bemutatására. Az 1898-as év fordulópont Spanyolország politikai és társadalmi életében: lezárult a spanyol világbirodalom kora, szertefoszlott a dicső múlt ábrándja. A 98-as nemzedék íróinak, költőinek műveire a nemzeti identitás keresése, a múlttal való leszámolás, a nemzeti újjászületés előmozdítása nyomja rá bélyegét. A 98-asok megvalósítják a regényírás új technikáit, esszéikben megfogalmazzák programjukat, azt az új világszemléletet, amely elvezethet a nemzeti megújhodáshoz. A kurzus e nemzedék jeles képviselőinek (Miguel de Unamuno, Pío Baroja, Azorín) regényeit elemzi.
A 27-es nemzedék kiemelkedő egyénisége, Federico García Lorca. Drámaírói munkásságával a spanyol színház megújulását valósította meg.
A spanyol polgárháború utáni időszak főbb kulturális-irodalmi irányzataiból tárgyalja a 40 -es évek individualista prózáját, az ötvenes években uralkodó társadalmi regény sajátosságait, a 60-as, 70-es években jelentkező un. strukturalista, kísérleti próza és az ehhez szorosan kapcsolódó identitáskeresés problematikáját, valamint a Franco-korszak (1975) utáni sokszínű és többirányú prózairodalmat. Külön foglalkozik az emigrációba kényszerült írók alkotásaival, és monografikus figyelmet szentel néhány, regényeivel az egész korszakot átfogó és meghatározó író munkásságának (Camilo José Cela, Miguel Delibes, Juan Goytisolo).

Irodalom:
Mainer, José Carlos: Modernismo y 98. in: Francisco Rico: Historia y crítica de la literatura espanola. Editorial Crítica, Barcelona, 1982.
-Csejtei Dezső–Laczkó Sándor–Scholz László: El 98 a la luz de la literatura y la filosofía. (Coloquio Internacional, Szeged, 16-17 de octubre de 1998). Szeged, 1998.
-Shaw, Donald: La generación del 98. Madrid, Cátedra, 1997.
-Ruiz Ramón, Francisco: Historia del teatro espanol siglo XX. Madrid, Cátedra, 1998.
-Mész Lászlóné: Színterek. Drámaértelmezések. Budapest, Korona Kiadó, 1995.
-Asís Garrote, María Dolores de: Última hora de la novela en Espana. Madrid, 1996.
-Villanueva, Santos Sanz: Historia de la literatura espanola. 6/2. Literatura actual. Barcelona, 1988.
-Yndurain, Domingo: Historia y crítica de la literatura espanola. 8. Época contemporánea, 1939-1980. (Ed.: Ric, Francisco). Barcelona, 1981.
-Holloway, Vance R.: El postmodernismo y otras tendencias de la novela espanola (1967-1995). Madrid, 1999.
_Előadás, kötelező, 1 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
Leírás:
A 20. század első felében a latin-amerikai prózairodalom megújulásáról beszélhetünk. A nemzeti irodalmak megteremtését követően az írók nem mellőzik a kontinens társadalmi-politikai valóságának ábrázolását, kérdés felvetéseikben azonban már megjelenik egy második sík: az emberiség történelmének, létének problémái. A kontinens sajátos viszonyait szélesebb kontextusba ágyazva vizsgálják. A korszak nagy íróegyéniségei (Miguel Ángel Asturias, José María Arguedas, Augusto Roa Bastos, Alejo Carpentier, Eustasio Rivera) egyéni regényírási technikákat alkalmaznak, amelyekkel beírták nevüket a világirodalom klasszikusainak sorába.
A kurzus továbbá latin-amerikai újpróza és a „boom” nemzedékének előfutárai és legismertebb képviselői –Jorge Luis Borges, Juan Rulfo, Carlos Fuentes, Ernesto Sábato, Juan Carlos Onetti, Julio Cortázar, G. García Márquez, Mario Varga Llosa, José Donoso, Manuel Puig, Salvador Elizondo, Cabrera Infante - valamint az általuk képviselt irányzatok – pl. fantasztikus próza, egzisztencialista regény, mágikus realizmus, vagy éppen a regényírás problematikája – mellett az újregény utáni sokszínű irodalom - többek között Antonio Skármeta, A. Bryce Echenique, Reinaldo Arenas, Sergio Pitol – prózáját mutatja be.

Irodalom:
-Franco, Jean: Historia de la literatura hispanoamericana. Barcelona, Ariel, 1990.
-Kulin Katalin: Esszék latin-amerikai regényírókról. Szeged, 1993.
-Dornbach Mária: Kétarcú kultúra – kétarcú regény. Keresztény és guarani elemek Augusto Roa Bastos: Embernek fia című regényében. In: Folklorisztika 2000-ben. ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 2000.
-Bellini: Giuseppe: Historia de la literatura hispanoamericana. Madrid, 1996.
-Oviedo, José Miguel: Historia de la literatura hispanoamericana, t. IV. Madrid, 1997.
-Goic, Cedomil: Historia y crítica de la literatura hispanoamericana, t. III., Época contemporánea. Barcelona, 1988.
-Sáinz de Medrano, Luis: Historia de la literatura hispanoamericana desde el Modernismo. Madrid, 1996.
-Kulin Katalin: Esszék latin-amerikai regényírókról. Szeged, JATE, 1993.
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.1 kredit
Leírás:
Célok: Az idegen nyelv tanításának története, nemzetközi tendenciái, nyelvpedagógiai alapfogalmak és az alkalmazandó módszerek ismerete, illetve a módszerek kiválasztásának szempontjai.
Az előadás bevezetés a nyelvpedagógia alapjaiba. A hallgatók megismerik a nyelvoktatás és nyelvtanítási módszerek történeti fejlődését, a műveltségterületükhöz kapcsolódó alaptanterveket és kerettanterveket, foglalkoznak a hatékony tanulási környezet megteremtésének módjaival, a tananyag elrendezési és időszervezési megoldások alkalmazásával, a nyelvtanítás tantervi szabályozásával.

Kötelező olvasmányok:

1. Bárdos Jenő: Élő nyelvtanítás-történet. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2005.
2. Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2003.
3. Bárdos Jenő: A nyelvtanítás története és a módszerfogalom tartalma, Veszprémi Egy.K., Veszprém, 1997.
4. Bárdos Jenő - Garaczi Imre (szerk.): Nyelvpedagógia az ezredfordulón: háttérkönyv a nyelvpedagógia oktatásához, Veszprém, 2002.
5. Medgyes Péter: A kommunikatív nyelvoktatás. Budapest: Eötvös József Kiadó, 1995.
6. Molnár Andrea: Idegennyelv-tanítás – másképpen (?) Minták a magyarországi tanítási gyakorlatból, Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 2001.
7. Petneki Katalin: Az idegen nyelvek oktatása Magyarországon az ezredfordulón. Szeged: JATE-Pressz, 2007.
8. Vademécum para la formación de profesores. Ensenar espanol como segunda lengua (L2) /lengua extranjera (LE), SGEL, Madrid, 2004.
_Előadás, kötelező, 2 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.4 kredit
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Leírás:
Célok: A különböző nyelvi készségek fejlesztésének lehetőségei, a problémamegoldó képesség fejlesztése, a spanyol nyelv tanításában alkalmazott tankönyvek és segédanyagok ismerete, elemzése, értékelése.
A szeminárium során a hallgatók megismerik a kommunikatív nyelvoktatás és az interkulturális szemlélet gyakorlati alkalmazását. Foglalkoznak a négy nyelvi készség fejlesztésének lehetőségeivel, a nyelvtan elsajátításával, a különböző munkaformákkal és begyakoroltatási technikákkal. Megismerik és elemzik a spanyol nyelv tanításában alkalmazott tankönyveket, segédanyagokat, taneszközöket, multimédiás eszközöket, spanyol nyelvi oktató CD-Romokat, videós, DVD-s segédanyagokat, betekintést kapnak az internet gyakorlati alkalmazásának lehetőségeibe.

Kötelező olvasmányok:

1. Alvar Ezquerra, Manuel: La ensenanza del léxico y el uso del diccionario, Arco Libros, Madrid, 2003.
2. Arrarte, Gerardo/ Sánchez de Villapadierna, José Ignacio: Internet y la ensenanza del espanol, Arco Libros, Madrid, 2001.
3. Cuadernos del tiempo libre. Didáctica del espanol como lengua extranjera kötetei
4. Encina, Alonso: ?Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo? Edelsa, Madrid, 2002 (sexta reimpresión).
5. Holló, D./Kontráné Hegybíró, E./Timár, E.: A krétától a videóig. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996.
6. Soler-Espiauba, Dolores: Contenidos culturales en la ensenanza del espanol como 2/L, Arco Libros, Madrid, 2006.
7. Vademécum para la formación de profesores. Ensenar espanol como segunda lengua (L2) /lengua extranjera (LE), SGEL, Madrid, 2004.
8. Zalánné Szablyár Anna/Petneki Katalin: Hogyan válasszunk nyelvkönyvet? Az iskolai
nyelvoktatásban használt nyelvkönyvek, tanulási és tanítási segédletek minősítési rendszere. Budapest, 1997. (=Soros Oktatási Füzetek).
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Leírás:
Célok: Nyelvtanítási módszerek alkalmazása a gyakorlatban. Számonkérés és hibajavítás, mérési-értékelési módszerek, spanyol nyelvi közép és emelt szintű érettségi és nyelvvizsga követelményrendszer ismerete.
A hallgatók a szeminárium során a gyakorlatban alkalmazzák a már eddig elsajátított ismereteket. Mikrotanítás. Felkészülés a tanítási gyakorlatra.

Kötelező olvasmányok:

1. Einhorn Ágnes. Az idegen nyelvi érettségi vizsga reformja. In: Vágó Irén (szerk.): Fókuszban a nyelvoktatás. Budapest: Oktatáskutató és -fejlesztő Intézet, 2007.
2. Encina, Alonso: ?Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo? Edelsa, Madrid, 2002 (sexta reimpresión).
3. Horváth Zsuzsanna: Az oktatás értékelésének újabb eszközei, Új Pedagógiai szemle, 2004/12.
4. Sinka Edit: Az értékelés, mint irányítási eszköz a közoktatásban. Iskolakultúra, 9. sz., 2004.
5. Vademécum para la formación de profesores. Ensenar espanol como segunda lengua (L2) /lengua extranjera (LE), SGEL, Madrid, 2004.
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
Leírás:
A 20. század első felében a latin-amerikai prózairodalom megújulásáról beszélhetünk. A nemzeti irodalmak megteremtését követően az írók nem mellőzik a kontinens társadalmi-politikai valóságának ábrázolását, kérdés felvetéseikben azonban már megjelenik egy második sík: az emberiség történelmének, létének problémái. A kontinens sajátos viszonyait szélesebb kontextusba ágyazva vizsgálják. A korszak nagy íróegyéniségei (Miguel Ángel Asturias, José María Arguedas, Augusto Roa Bastos, Alejo Carpentier, Eustasio Rivera) egyéni regényírási technikákat alkalmaznak, amelyekkel beírták nevüket a világirodalom klasszikusainak sorába.
A kurzus továbbá latin-amerikai újpróza és a „boom” nemzedékének előfutárai és legismertebb képviselői –Jorge Luis Borges, Juan Rulfo, Carlos Fuentes, Ernesto Sábato, Juan Carlos Onetti, Julio Cortázar, G. García Márquez, Mario Varga Llosa, José Donoso, Manuel Puig, Salvador Elizondo, Cabrera Infante - valamint az általuk képviselt irányzatok – pl. fantasztikus próza, egzisztencialista regény, mágikus realizmus, vagy éppen a regényírás problematikája – mellett az újregény utáni sokszínű irodalom - többek között Antonio Skármeta, A. Bryce Echenique, Reinaldo Arenas, Sergio Pitol – prózáját mutatja be.

Irodalom:
-Franco, Jean: Historia de la literatura hispanoamericana. Barcelona, Ariel, 1990.
-Kulin Katalin: Esszék latin-amerikai regényírókról. Szeged, 1993.
-Dornbach Mária: Kétarcú kultúra – kétarcú regény. Keresztény és guarani elemek Augusto Roa Bastos: Embernek fia című regényében. In: Folklorisztika 2000-ben. ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 2000.
-Bellini: Giuseppe: Historia de la literatura hispanoamericana. Madrid, 1996.
-Oviedo, José Miguel: Historia de la literatura hispanoamericana, t. IV. Madrid, 1997.
-Goic, Cedomil: Historia y crítica de la literatura hispanoamericana, t. III., Época contemporánea. Barcelona, 1988.
-Sáinz de Medrano, Luis: Historia de la literatura hispanoamericana desde el Modernismo. Madrid, 1996.
-Kulin Katalin: Esszék latin-amerikai regényírókról. Szeged, JATE, 1993.
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
Leírás:
A kurzus a XIX. század végétől napjainkig tekinti át a spanyol irodalom történetét., megkülönböztetett figyelmet fordítva az egyes írói nemzedékek tevékenységének a bemutatására. Az 1898-as év fordulópont Spanyolország politikai és társadalmi életében: lezárult a spanyol világbirodalom kora, szertefoszlott a dicső múlt ábrándja. A 98-as nemzedék íróinak, költőinek műveire a nemzeti identitás keresése, a múlttal való leszámolás, a nemzeti újjászületés előmozdítása nyomja rá bélyegét. A 98-asok megvalósítják a regényírás új technikáit, esszéikben megfogalmazzák programjukat, azt az új világszemléletet, amely elvezethet a nemzeti megújhodáshoz. A kurzus e nemzedék jeles képviselőinek (Miguel de Unamuno, Pío Baroja, Azorín) regényeit elemzi.
A 27-es nemzedék kiemelkedő egyénisége, Federico García Lorca. Drámaírói munkásságával a spanyol színház megújulását valósította meg.
A spanyol polgárháború utáni időszak főbb kulturális-irodalmi irányzataiból tárgyalja a 40 -es évek individualista prózáját, az ötvenes években uralkodó társadalmi regény sajátosságait, a 60-as, 70-es években jelentkező un. strukturalista, kísérleti próza és az ehhez szorosan kapcsolódó identitáskeresés problematikáját, valamint a Franco-korszak (1975) utáni sokszínű és többirányú prózairodalmat. Külön foglalkozik az emigrációba kényszerült írók alkotásaival, és monografikus figyelmet szentel néhány, regényeivel az egész korszakot átfogó és meghatározó író munkásságának (Camilo José Cela, Miguel Delibes, Juan Goytisolo).

Irodalom:
Mainer, José Carlos: Modernismo y 98. in: Francisco Rico: Historia y crítica de la literatura espanola. Editorial Crítica, Barcelona, 1982.
-Csejtei Dezső–Laczkó Sándor–Scholz László: El 98 a la luz de la literatura y la filosofía. (Coloquio Internacional, Szeged, 16-17 de octubre de 1998). Szeged, 1998.
-Shaw, Donald: La generación del 98. Madrid, Cátedra, 1997.
-Ruiz Ramón, Francisco: Historia del teatro espanol siglo XX. Madrid, Cátedra, 1998.
-Mész Lászlóné: Színterek. Drámaértelmezések. Budapest, Korona Kiadó, 1995.
-Asís Garrote, María Dolores de: Última hora de la novela en Espana. Madrid, 1996.
-Villanueva, Santos Sanz: Historia de la literatura espanola. 6/2. Literatura actual. Barcelona, 1988.
-Yndurain, Domingo: Historia y crítica de la literatura espanola. 8. Época contemporánea, 1939-1980. (Ed.: Ric, Francisco). Barcelona, 1981.
-Holloway, Vance R.: El postmodernismo y otras tendencias de la novela espanola (1967-1995). Madrid, 1999.
_Előadás, kötelező, 1 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
Leírás:
A tantárgy célja, hogy a jelenkortörténet és a politikatudomány módszereivel és látásmódjával mutassa be Spanyolország és a szubkontinens elmúlt fél évszázadát. Tekintettel arra, hogy a BA szakaszban a hallgatók már elvégezték a Mai Spanyolország című kurzust, a programban a hangsúly Spanyol-Amerikára kerül.
Történeti megközelítésben: az 1959-1964/65 közötti forradalmi ciklust és a gerillaháborúkat, a katonai diktatúrákat majd a demokratikus átmenet kérdéseit és a jelen periódus fő jellegzetességeit kell bemutatni.
Tematikus szempontból: a demográfiai és az ún. faji kérdések (bevándorlás, keveredés, demográfiai robbanás, stb.) tárgyalására kerül sor, külön figyelve az indiánkérdés új jelenségeire, a katolikus egyház tevékenységére (CELAM, bázisközösségek, felszabadulás teológiája) valamint a protestáns kisegyházak jelenlétére. A társadalom feszítő gondjai (szegénység, drog, terrorizmus, erőszak) és Spanyol-Amerikának a világgazdaságban és a nemzetközi politikában elfoglalt helyzete valamint a politikai stratégiák új sajátosságai jelentik az utolsó tematikus egységet.
A mai spanyolországi témák közül az új problémákra koncentrál a program: az illegális bevándorlás, a regionalizmusok-kisnemzetek problémái, a spanyol külpolitika főirányaira.

Irodalom:
José Girón(ed.): Estudios sobre las transiciones democráticas en América Latina. Oviedo, 1997.
Anderle Ádám: Diktatúra és demokrácia között. Tanulmányok a latin-amerikai demokratikus politikai átmenetről. Szeged, 1997. Hispánia.
Balogh András (szerk.): Nemzet és nacionalizmus. Ázsia, Afrika, Latin-Amerika. Budapest, 2002, Korona
Patricia Galeana: Cronología Iberoamericana. 1803 – 1992. Mexico,1993, Fondo de Cultura Económica
Fernando Mas: Espana, la década decisiva (1990-2000). Madrid, 2002
John Hooper: Los espanoles de hoy. Madrid, 1987.
_Előadás, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Előadás, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.4 kredit
Leírás:
A kurzus áttekinti a pragmatika és a szociolingvisztika rövid történetét, alapfogalmait, módszereit, majd spanyol példákon bemutatja azok alkalmazási lehetőségeit. A főbb témakörök: a pragmatika kialakulása, Austin, Searle és Grice munkássága, a beszédaktus-elmélet és a beszédaktusok típusai; a társalgásanalízis módszerei, a társalgás alapfogalmai, szerkezeti egységei; társalgási szabályok és beszédaktusok a mai spanyol köznyelvben; a nyelv, mint társadalmi jelenség, nyelvi változók a mai spanyol nyelvben, a nyelvi változók és a nyelvi változás közötti összefüggések.

Irodalom:
Reyes, G.: El abecé de la pragmática, Madrid, Arco/Libros, 1995.
Rotaetxe Amusategi, K: Sociolingüística, Madrid, Síntesis, 1990.
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.4 kredit
Leírás:
A tantárgya célja, hogy az európai bevándorlás történetébe ágyazottan átfogó képet adjon a Spanyol (Latin-)-Amerikába kivándorolt magyarok történetéről, a befogadó országokban történő integrációjukról, ennek problémáiról. A XVIII. századi magyar jezsuiták jelentik az első korszakot, ezt az 1848/49-es honvédemigráció követte, harmadik szakaszt az Osztrák-Magyar Monarchiából való kivándorlás jelentette.
E problémakör és történet fő fejezete a két világháború közötti időszak, amikor mind létszámában, mind motivációjában és szerveződését tekintve a legsokszínűbb a magyar emigráció.
Az 1945 utáni kivándorlás Spanyol-Amerikába az utolsó kronológiai egység, melyben az 1956-os magyar forradalom visszhangja kap nagy hangsúlyt. A kurzus bemutatja a magyar közösségek életét, szervezeteit, újságjait, de sor kerül az anyaországgal való kapcsolatoknak és a magyar kormányok emigrációs politikájának tárgyalására is.

Irodalom:
Torbágyi Péter: Magyarok Latin-Amerikában. Budapest, 2004,.
Kurucz László: Los húngaros en Argentina. Buenos Aires, 1999
Anderle Ádám (ed.) Europa Central y América Latina. Szeged, l993. JATE
Borbándi Gyula: A magyar emigráció életrajza. 1945-1985. 2.köt. Budapest,1989
Salvador Bueno: Cinco siglos de relaciones entre Hungría y América Latina Budapest, 1977, Corvina
_Előadás, kötelező, 1 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Előadás, kötelező, 1 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.2 kredit
Leírás:
A XX. század spanyol novelláinak elemzése jó lehetőséget biztosít a korszak irodalmi sajátosságainak mélyebb és alaposabb bemutatására. Foglalkozik az elbeszélés mint irodalmi műfaj kritériumaival és hagyományaival, valamint megismertet a spanyol novellairodalom legjobb alkotásaival a 98-as nemzedék képviselőinek elbeszéléseitől az emigráns rövidprózán át napjaink meghatározó szerzőinek alkotásáig. Így például az elemzendő művek szerzői között megtalálható többek között, Azorín, Unamuno, Miró, Ramón Gómez de la Serna, Pérez de Ayala, Francisco Ayala, Vicente Soto, Max Aub, Cela, Carmen Laforet, Delibes, Ignacio Aldecoa, Ana María Matute, C. Martín Gaite, Jesús Fernández Santos, Juan Benet, Luis Mateo Díez, Juan José Millás, Javier Marías, Cristina Fernández Cubas, Antonio Munoz Molina.

Irodalom:
Cien anos de cuentos, 1898-1998. Antología del cuento espanol en castellano (Selección y prólogo de José María Merino). Madrid, 1998.
Díaz-Navarro, Epicteto-Ramón González, José: El cuento espanol en el siglo XX. Madrid, 2002.
Cuento espanol contemporáneo (Ed.: Encinar, Ángeles y Percival Anthony). Madrid,1997.
Cuento espanol de Posguerra (Ed.: Fraile, Medardo). Madrid, 2000.
Son cuentos. Antología del relato breve espanol, 1975-1993. (Ed.: Fernando Valls). Madrid, 1993.
A narancs a tél gyümölcse. Modern spanyol elbeszélések. Budapest, Nagyvilág, 2001.
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Teljesítendő:
min.4 kredit
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Hispanisztika Tanszék
_Önálló vizsga, kötelező,
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Szigorlat
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Hispanisztika Tanszék
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Teljesítendő:
min.3 kredit
_Gyakorlat, kötelező, 30 óra / 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 5. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
XANPT Általános művelő, Nyelv, Pedagógia, Testnevelés modul
Felelős tanszék:
Kreditáló Tanszék
_Előadás, nem kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Kurzushirdető tanszék:
Kreditáló Tanszék
Felelős tanszék:
Idegennyelvi Kommunikációs Intézet
Felelős oktató:
Demeter Éva Dr. (DEEJAAO.SZE)
Practice, nem kötelező, 2 óra
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
Signature
Kurzushirdető tanszék:
Idegennyelvi Kommunikációs Intézet
Felelős tanszék:
Idegennyelvi Kommunikációs Intézet
Felelős oktató:
Lévai Judit (LEJHAFS.SZE)
_Gyakorlat, nem kötelező, 4 óra
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Aláírás
Kurzushirdető tanszék:
Idegennyelvi Kommunikációs Intézet
Utolsó frissítés dátuma: 2017.04.07. 12:52

Súgó

 
Ezen az oldalon az egyetem ETR tanulmányi rendszerében meghirdetett kurzusok közt kereshet és böngészhet. Az ETR-ből az adatok időszakosan kerülnek áttöltésre, ennek időpontját az „Utolsó frissítés dátuma” szövegnél ellenőrizheti. Fontos, hogy csak azok a képzések, szakok, oktatók stb. jelennek meg itt, amelyekhez (akikhez) az adott félévben már történt az ETR-ben kurzushirdetés. A teljes egyetemi szakkínálatról a felvi.hu oldalain, vagy az egyes karok honlapján tájékozódhat.
 
Először az egyetemi félévet kell kiválasztania, ez az oldal tetején a „… félév ETR-tanrend” felirat melletti balra <<<, ill. jobbra >>> mutató hármas nyílhegyekkel lépegetve lehetséges. Magán a feliraton való kattintás az oldalt alapállapotba állítja.
 
A „Tanrendi kereső” mezőbe írt szöveggel általános keresést végezhet egy lépésben a képzési programok, kurzuskódok, oktatók, szakok és tanszékek közt.
 
Ha a „Részletes keresési feltételek” dobozt a jobbra mutató kettős >> nyílheggyel kinyitja, akkor több szempontú keresést indíthat, ha a megfelelő mezőkre való kattintás után megjelenő listákból a kívánt tételeket (feltételenként egyet) kiválasztja. A lekérdezéshez kijelölt szempontokat a „Kiválasztott keresési feltételek” rész után ellenőrizheti.
 
A „Tanrendi böngésző” részben keresés nélkül, rendezett listákat áttekintve tájékozódhat a féléves tanrendben. A böngészést több kiinduló szempont szerint lehet elkezdeni (oktatók, szakok, képzési programok, tanszékek, ill. karok).
 
A böngésző és a kereső többoszlopos eredménylistái általában a különböző oszlopok szerint átrendezhetők: ehhez a megfelelő oszlopnévre kell kattintania (egyszer az emelkedő, kétszer a csökkenő sorrendhez). Az aktuális rendezettséget a fel- vagy lefelé mutató kettős nyílhegy mutatja az oszlopnévben.
 
A listák sorainak a végén található jobbra mutató kettős >> nyílhegyek rendszerint a megfelelő adat ETR-beli nyilvános adatlapját mutatják meg. Az ezen való továbblépés esetén előfordulhat, hogy egy link már védett, nem nyilvános oldalra vezet, ilyenkor az ETR-es bejelentkező képernyő jelenik meg. Ekkor vagy lépjen vissza a böngészője megfelelő gombjával, vagy jelentkezzen be az ETR-be, ahol az adatlekérést a védett oldalakon is folytathatja.
 
A „Képzési programok szerinti kurzuskódlista” képernyőn két adat rövidítetten kerül megjelenítésre. Ezek feloldása:
Képzési forma (szint)
 
Tagozat
0
Nem releváns
 
E
Esti
A
Alapképzés
 
K
Képzőhelyen kívüli
B
Bachelorképzés
 
L
Levelező
E
Egységes osztatlan képzés
 
N
Nappali
F
Felsőfokú szakképzés
 
T
Távoktatás
K
Kiegészítő alapképzés
 
 
 
M
Mesterképzés
 
 
 
P
Doktori képzés
 
 
 
S
Szakirányú továbbképzés
 
 
 
X
Egyéb képzés