SZTE magazin

szte_gtk_foepulet

Tapasztalatszerzés diploma előtt

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának legrégebbi hallgatói szervezete, a Marketing Klub klubestekkel, kirándulásokkal járul hozzá a hallgatók tapasztalatának és tudásának bővítéséhez.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

– A Marketing Klub hallgatókból áll, de karunk oktatói segítik munkánkat. Elnevezésével ellentétben nem csak marketinges hallgatók csatlakozhatnak hozzánk, a karról bárki jelentkezését szívesen fogadjuk, aki érdeklődik a marketing iránt – mondta a klub volt hallgatói elnöke, Koncz Erika. – A csatlakozni vágyó hallgatóknak minden félévben tagfelvételt hirdetünk. A jelentkezéshez mindössze egy motivációs levél beküldésére van szükség, a jelentkezőket pedig minden esetben behívjuk személyes elbeszélgetésre. A felvétel meghirdetésénél megjelöljük azokat a pozíciókat, amelyekre az új hallgatókat várjuk, így a motivációs levélben nemcsak azt kell megválaszolniuk, hogy miért szeretnének bekerülni a szervezetbe, hanem azt a területet is meg kell jelölniük, amelyen szívesen kipróbálnák magukat.


Marketing_klub_5


– A felvett hallgatókkal szemben minimális elvárásaink vannak. Már a tagfelvételkor elmondjuk nekik, hogy a szervezeti feladatok ellátása legalább heti 2-3 órányi szabadidőt igényel – vette át a szót a Marketing Klub jelenlegi elnöke, Kimberly Haarmann. – Ettől eltekintve azonban azok is lehetőséget kaphatnak a Marketing Klub tagságra, akik munka mellett szeretnének részt venni a klub életében. Ha szükséges, kevesebb feladatot bízunk rájuk. Megbeszéléseket heti rendszerességgel tartunk, itt tudjuk megvitatni, hogyan készülünk fel az egyes eseményekre, vagy éppen egy esemény után értékeljük munkánkat.


Szerencsére a klub rendkívül népszerű a karon belül, így minden tagfelvétel idején 5-6-szoros túljelentkezéssel kell szembenéznünk. Mivel fontosnak tartjuk, hogy minden tagunk kipróbálhassa magát a különböző feladatokban, így egyszerre maximum 15-20 fővel szoktunk együtt dolgozni. Általában félévente 4-5 új ember felvételére van lehetőségünk.


A klubon belül a tagokat két csoportba osztják be. Míg az egyik csapat foglalkozik a weboldallal, a kommunikációval, a hírlevéllel és a cikkek írásával, addig a többiek a rendezvények szervezését, annak a kommunikációját, az instagram kezelését és a fotók elkészítését végzik. Ezekbe a pozíciókba a tagokat a saját érdeklődésük szerint kerülnek, de ha a későbbiekben rájönnek, hogy inkább a másik csapatban szeretnének dolgozni/tevékenykedni, arra is van lehetőség, ugyanis a két csapat összedolgozik.


Marketing_klub_12


A Marketing Klub célja elsődlegesen az, hogy a marketing szakosok, valamint a marketing iránt érdeklődők olyan plusz tapasztalatot szerezzenek, amelyre a tanórán nem lenne lehetőségük. Ezen felül esélyük nyílik arra, hogy az órákon megszerzett tudást a gyakorlatban is kipróbálhassák. A munka kisebb óraszámban valósul meg, mint egy gyakornoki pozíció, de a feladatok sokrétűsége miatt az önéletrajzban is fontos szerepet kap.


Rendezvények terén nincs hiány, hiszen mindkét félévben van a klubnak egy-egy kiemelt rendezvénye, emellett pedig sok kisebb eseményt is szerveznek. Az őszi félévben a legnagyobb hangsúlyt a marketing szakestre helyezik, a tavaszi félévben pedig évről évre kiemelt szerepe van a nagy sikerű marketing kirándulásnak. A Marketing Klub által szervezett kirándulás egyedinek tekinthető, ugyanis a klub volt az, aki a kar életében először megszervezte a szakmai programokat vegyítő kétnapos rendezvényt a hallgatóknak. A kirándulás különlegessége onnan ered, hogy a diákok általában 6-8 szakmai programon vesznek részt, amiket ismert cégek képviselői tartanak nekik. Elsősorban igyekeznek GTK-s kapcsolódásokat keresni a cégeknél, így a hallgatók megismerkedhetnek azzal, hogy a GTK-s diplomájukkal milyen pozícióban tudnak majd elhelyezkedni a végzés után.

 

A kiemelt szakmai programjaikon túl, a Marketing Klub minden félévben 3-3 klubestet szervez különböző témákban. A fókuszt természetesen a marketinges előadásokra helyezik, de figyelembe veszik a diákok érdeklődési körét is, ugyanis a klubestek regisztrációjánál lehetőséget adnak a hallgatóknak arra, hogy leírják, milyen témák/előadások érdekelnék őket.


A jövőben a hagyományos rendezvényeik megtartása mellett szeretnék jobban fejleszteni azokat a belső tréningeket, amik már jelenleg is működnek. Céljuk, hogy külső cégektől tudjanak előadókat meghívni workshopok megtartására, amivel még jobban tudnák magukat szakmailag fejleszteni.


További részletek: a Szegedi Egyetem Magazin lapcsaládhoz tartozó SZTEminárium című ingyenes hallgatói magazin 2019 – 2020 / 1. számában, amely letölthető az SZTE Hírportál SZEM aloldaláról.


Marketing_klub  


SZTEinfo: Csukás Alexandra


További cikkek a SZTEminárium 2019 - 2020 /1. számából:

Az őzeket számolta a vadőrnek vagy vadásznak készülő vásárhelyi egyetemista

A derékfájdalom és a rekeszizom állapota összefügg – Finta Regina ÚNKP ösztöndíjas kutatása

A Junior EB-től a Világjátékokig az SZTE JGYPK gyorsasági görkorcsolyázó hallgatója

Energiatermelő kerékpárt készítettek a Mérnöki Kar oktatói

Intelligensek-e a növények?

A forradalom és az 1956 utáni megtorlás a MEFESZ-alapító egykori szegedi egyetemista emlékeiben

„A jó zenét minden formában szeretem.”

A jövő mobilalkalmazása zenészeknek

Kabaré és dráma is szerepel a Szegedi Egyetemi Színház műsorán

Fenntartható-e a divat?

Észak-Macedóniát fedezték fel a Mérnöki Kar oktatói és hallgatói

Egy mai tini az 1700-as években – interjú Gimesi Dórával, az Időfutár írónőjével

 

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Letöltés



SZEM_boritoSZEM_angol
AlmaMater_Magazin_2019_telAlma_mater
SZTEminarium_cimlapSZEM_klinika_2020_01