Biztosítás, Kárrendezés

A Műszaki és Vagyongazdálkodási Iroda tevékenységéből adódik, hogy a biztosítás és a kárrendezés folyamata és szakmai irányítása is a feladataink közé tartozik. Ezen az oldalon a biztosítással és kárrendezéssel kapcsolatos információkat találja.



2018 év elején megfogalmazódott egy cél az egyetemi szintű biztosítással és főleg a kárrendezés optimalizálásával kapcsolatban mely a biztosítási, kárrendezési stratégiánk részévé vált:


„Olyan kárrendezési rendszer kialakítása melyben minden kár bejelentésre kerül és lehetővé teszi a károk nagyarányú kifizetését. Legyen alkalmas a károk és a szerződések folyamatos monitorozására és nyújtson lehetőséget elemi szinttől áttekintő szintig az adatok vizsgálatára ezzel segítve a döntések meghozatalát. A rendszer segítse a biztosítási, kárrendezési folyamatok zökkenőmentes működtetését.


Minden kár kerüljön bejelentésre.”


Idézet a kárrendezési stratégia dokumentumból mely az oktatási anyagok menüpont alatt teljes terjedelmében olvasható.


 

A cél elérése érdekében új folyamatok kerültek kidolgozásra, megkezdődött az ezt támogató informatikai rendszer kialakítása. Az új eljárások kialakításának lépéseiről a jövőben ezen az oldalon tájékoztatást adunk.


További információkat a havonta megjelenő hírlevelekben talál.



Biztosítás, kárrendezés 2018 számokban

2018.12.31

 

A tavasszal indított új kárrendezési rendszer sikeresen vizsgázott. Még nem működik teljesen hiszen a megbízottak betanítása folyamatosan történik, a Klinikai Központ munkatársainak bevonása és végén kezdődött meg és a MODULO-ban fejlesztett kárrendező alkalmazás is év végére készült el. Reményeink szerint az új rendszer 2019-ben teljesedik ki így a következő év lesz az ami megmutatja az új folyamat igazi erősségét.

Bázisnak a 2017-es évet vettük alapul. Ehhez mérjük a 2018-as teljesítményt.

A legfontosabb mutatószámunk a kárhányad mely a kapott kártérítés és a befizetett díj hányadosa. Célunk ennek a hányadosnak a növelése hiszen ez azt jelenti, hogy nő a kifizetett kártérítési összeg ami annak a jele, hogy tudunk élni a biztosításunkkal és megtérülnek a káraink. A kárhányad háromszorosa lett a 2017-esnek és 6%-al haladta meg az elvárt szintet. 2019-re az elvárt szintet felemeltük.

 

karhanyad_2018

 

Második legfontosabb információnk a kárrendezés folyamatáról a teljes átfutási idő. Nem mindegy, hogy egy-egy jogos kártérítés több hónap elteltével érkezik meg a jogosult egységhez vagy rövid időn belül. 2017-ben az átfutási idő három hónap volt. Optimistán ezt megfeleztük és azt gondoltuk, hogy 45 napban határozzuk meg az elérendő értéket. Természetesen mi csak a saját oldalunkról tudunk hatást gyakorolni erre a mutatóra azzal, hogy gyorsan bejelentjük, megmutatjuk a kárt a kárszakértőnek és a bekért dokumentumokat gyorsan beszerezzük és elküldjük. A biztosítói oldalt csak közvetve tudjuk sürgetni. Folyamatosan figyeljük a folyamatban levő károk alakulását és heti rendszerességgel jelentéseket küldünk a biztosítónak a lezárásra váró károkról. Éves átlagban sikerült elérni a 40 napot.

 

atfutas_2018

 

Az új rendszer egyik jelentős eredménye, hogy a károk egy adatbázisba kerülnek melyből tetszőleges statisztikát lehet készíteni. A statisztikákból minden egység bármelyik pillanatban tájékozódhat arról, hogy melyik kára hol áll, mi történt vele, milyen dokumentumok születtek (ezeket megtekintheti, letöltheti) és mekkora kártérítést kapott. Természetesen az összes fontos dátum is rögzítésre kerül (kár ideje, bejelentés, szemle, dokumentum bekérés-elküldés, kár lezárás). Az adatbázisból az Egyetem vezetését tájékoztató tetszőleges felbontású lekérdezések is készíthetők.

 

megoszlas_2018

 

2019-re az új MODULO-s kár rendszer és a teljeskörű megbízotti rendszer kialakításával még jobb eredményeket várunk.

 

Ezúton is köszönjük a folyamatban szereplő kollégák munkáját.



Biztosítás, kárrendezés 2019 számokban

2019.12.16.


A 2018 tavaszán indított új kárrendezési rendszer ebben az évben mutatta meg a benne rejlő lehetőségeket. Idén folytattuk a Modulo-s alkalmazás fejlesztését valamint a biztosítási referensek folyamatos képzésével emeltük a rendszer hatékonyságát.


Sikeresen lebonyolítottunk egy közbeszerzési eljárást, melyben új biztosítást szereztünk be. Modernizáltuk a régi keretrendszert és új, az igényeinkhez jobban illő fedezetekkel bővítettük a szerződésünket. Ez egyúttal biztosító-váltást is eredményezett. Elégedettek voltunk a régi biztosítóval is, de nem tudott díjban megfelelő ajánlatot adni. Reméljük 2020-ban az új biztosítóval zökkenőmentesen tudunk majd dolgozni.


Ebben az évben sikerült a kárhányadot tovább emelni. Év elején visszafogott elvárást fogalmaztunk valahol 40 és 50 százalék között. Reméltük, hogy a szélesebb együttműködés és a referensek odafigyelésének eredményeképpen tudjuk hozni ezt a szintet. A szeptember kilencedikei vihar eredményeképpen az év elején elgondolt kárhányadot jelentősen meghaladtuk. 2019-ben a kárhányad 74,9% lett. Ez a 2017-es érték több mint hétszerese és a 2018-asnak is több mint kétszerese. Sikerült tehát a fejlődést fenntartani.


karhanyad_2019


Idén nagyobb hangsúlyt kapott a károk elemzése. Köszönhetően a Modulo-s fejlesztéseknek, lehetőség nyílt részletes statisztikák, kimutatások készítésére. A kialakított rendszer segítségével sikerült az egységek számára szükséges információkat könnyen értelmezhető formában megadni valamint a kár-gyakoriságot vizsgálva megállapítani, hogy mely területeken van szükség fejlesztésekre a károk megelőzése valamint a következmények csökkentése érdekében.


kartipusok_2019  karok_megoszlasa_2019


teruleti_megoszlas_2019 megoszlas_akademia_2019


Jól haladunk a „Minden kár kerüljön bejelentésre!” alapelvünk megvalósításában de szükség van további oktatásokra 2020-ban és a károk megfelelő menedzselésére. Tavaly 90, idén 171 kárt rendeztünk mely majdnem kétszeres emelkedés.


bejelentett_lezart_2019


2020-ban a kollégiumok teljes bevonásával még jobb eredményeket várunk.

 

Ezúton is újra köszönjük a folyamatban szereplő kollégák munkáját.

Képgaléria

Műszaki Igazgatóság épülete

Elérhetőségek

Műszaki Igazgatóság
(Bejárat a parkoló felöli szárny áruházhoz közeli végén)