Selejtezés felsőfokon


A selejtezések továbbra is zajlanak, kérjük, hogy keressenek bennünket a tárgyi eszközök felmérése előtt, mivel most Önöktől kell kérnünk a fényképeket. A fotók elkészítéséhez a selejtezéses honlapon is találnak segítséget.


Nincs központi állásfoglalás a vásárlóknak, illetve a selejt-szállítónak történő átadás módjáról és idejéről. A selejtezett eszközök által okozott probléma nagyságától (katasztrófavédelmi, tűzvédelmi szempontok) és egyéni döntésüktől függően megoldhatják az átadásokat a védőtávolságok betartásával, vagy elhalaszthatják a jelenlegi helyzetre való tekintettel. Fontos, hogy ha a későbbi átadás mellett döntenek, feltétlen tegyenek meg mindent, hogy az eszközök később hiánytalanul átadhatók legyenek.



Tisztelt Leltárfelelős!
A selejtezés az Ön munkájának csupán kicsi, de fontos lépése a kezelt vagyontárgyállomány feltérképezése, nyilvántartása és fejlesztése során.
Az alábbiakban ahhoz próbálunk segítséget nyújtani, hogy ez a folyamat minél kevesebb idejét és figyelmét vegye el a többi tennivalójától.

 

Selejtezéssel kapcsolatban kérem keresse:

Takács Márta vagyongazdálkodó, ingatlan-nyilvántartási koordinátort az alábbi elérhetőségeken:
62/544-447 (4447), 30/631-2245, takacs.marta@gmf.u-szeged.hu

Madarász Tamás ügyvivő-szakértő, vagyongazdálkodót az alábbi elérhetőségeken:
62/546-499 (6499), 30/303-1846, madarasz.tamas@gmf.u-szeged.hu

 

 

Selejtezzünk!

Hogyan készüljön fel?
- Ismerje a területét. (helyiségek, eszközök elrendezése)
- Ismerje az eszközöket. (értékük, használóik, eredetük—pályázat)
- Kérjen friss EOS-os listát Takács Mártától, vagy Madarász Tamástól, ha nincs hozzáférése.
- Címkézzen. („Selejtezett vagyontárgy” címke)
- Pakolja össze vagy térképezze fel. (EOS listában plusz oszlopokban, a helyiségek szerint)
- Nézze át a lenti folyamatábrát, hogy átlássa feladatait, azok időbeliségét a folyamatban.

Kérdezzen, ha a nem talál választ kérdéseire.


Selejtezési eljárás értékesítéssel
A selejtezési folyamat (ha nincs értékesítés, egyszerűen kihagyjuk ezt a részt).

Dokumentumok

A selejtezés folyamatában az alábbi dokumentumokkal dolgozunk:

 

Hasznosítási jegyzék **Változás!** KIEGÉSZITÉS: pályázat során szerzett eszközök nyilatkozata
Selejtezési jegyzőkönyv
Átadás-átvételi bizonylat tömb fedlap
Eladásra kerülő eszközök listája
Szakvélemények selejtezéshez

 


Gyakran Ismételt Kérdések, tudnivalók


Hogyan használjam az EOS-os listát?

Hogyan használjam az EOS-os listát?
1. Engedélyezze a szerkesztést és a makrók használatát.
2. Ne töröljön és ne adjon hozzá oszlopokat a táblázatokhoz!
3. Az EOS lista fülön töltse ki a T és U oszlopokat a feleslegessé vált eszközök soraiban
4. Ha talál, írja be Szám nélküli tételt a megfelelő fülre
5. Hozzáfűzhet megjegyzést a táblázat végén levő oszlopban (Értékesíteni kívánt eszközöknél a használhatóságról például) - nem kötelező
6. A „Hasznosítási jegyzék” fülön töltse ki a sárgával jelölt mezőket: írja be az aláírók nevét és a dátumot, adjon meg egy S-es ÁFÁ-s témaszámot (csakis értékesítés esetén szükséges)
7. Az „Adatbevitel” fülön a kék nyíl megnyomásával az első két fülön megjelölt és beírt tételeket idemásolja a tábla
8. Ha végleges a lista, akkor: az „Adatbevitel” fülön a zöld nyíl megnyomásával a „Hasznosítási jegyzék” fülön hivatkozások jelennek meg, azok a tételek fognak látszani, amik az „Adatbevitel” fülön láthatók
9. A „Hasznosítási jegyzék” fülön az üres sorokat törölje, a tételeket tartalmazók magasságát pedig úgy változtassa, hogy az aláírások és a dokumentum végét tartalmazó oldalon legalább egy tétel jelenjen meg. Egy csupán aláírásokat tartalmazó oldal nem foroghat közkézen


Nem engedélyezi az Excel a makró használatát, nem merem használni, mert biztonsági riasztást kaptam a Windows-tól.

Ha nem is engedélyezi az Excel a makrók használatát, attól az „EOS lista” használható, ugyanúgy kérem a 1-6. lépések elvégzését, majd küldje vissza az egész fájlt, segítek áthidalni ezt a problémát. A Hasznosítási jegyzéket kitöltve fogom visszaküldeni.


Az eddig egy kolléga által használt, valóban elavult, de otthon még alkalomszerűen használható eszköz meghirdetésekor számít-e, hogy ő szeretné megvásárolni? Kap-e előnyt a többi karon dolgozó kollégákkal, külsősökkel szemben?

Az értékesítésnél egyenlő eséllyel indulnak az érdeklődők, miután a honlapon az egyetemen kívül dolgozók is értesülnek a vásárlás lehetőségéről. A külső érdeklődő jelentkezése egyenértékű az eszközt addig használó egyetemi dolgozóéval. A https://selejtezes.gmf.u-szeged.hu/ oldalon meghirdetett eszközökre a vagyongazdalkodas@gmf.u-szeged.hu email címen lehet jelentkezni.


Mi történik, ha többen jelentkeznek egy eszköz megvásárlására?

Több jelentkező esetén a Műszaki Igazgatóság tárgyalójában tartott kézfeltartásos licit során dől el a vásárló személye és a végleges vételár. Ennek időpontja általában szerda 15-16 óra közé esik, erről az érintettek előző héten értesítést kapnak.


Nem találom a tárgyat a listámban.

- Nem az adott leltárkörzethez tartozik - az EOS-ban ellenőrizni.
- Egy korábbi selejtezésnél ki lett vezetve, de a szállításnál itt maradt — az EOS-ban ellenőrizni.
- Helytelenül lett ráírva a leltári szám — ellenőrizni a listát a további hasonló tárgyak tekintetében
- A selejtezési eljárásban „Szám nélküli” megjelöléssel lehet végigvezetni a jelöletlen eszközöket, hogy a szállító cég el tudja vinni.


Nem találom a listában szereplő tárgyat az állomány alapos átnézése után.

Meglehet, hogy egy költözésnél, iroda áthelyezésénél az adott eszköz is máshova került. Korábbi leltárfelelős, esetleg költözés vagy egyéb módon érintett leltárfelelősök ismerete segíthet pontosan beazonosítani az eszközöket.


Szakvéleményt kitől kell kérnem? Fizetni kell érte?

A fenti linkről tölthető le egy lista a Szegedi Tudományegyetemmel kapcsolatban levő cégek elérhetőségével. Az Egyetemi kollégák és a leggyakrabban keresett partnerek (Zs+N Kft., Exicom, Antarktisz Kft.) térítésmentesen küldik a szakvéleményeket.
Speciális eszközöknél (hangszerek, analitikai műszerek, sugárzó berendezések) az adott eszköz karbantartását végző céget szoktuk először megkeresni a szakvélemény igénylésével. Ha innen nem sikerül megkapni, akkor másik céget/vállalkozást keresünk. Ez többnyire költséggel jár, melyet előre nehéz megmondani.


Hogyan készítsem el a selejtekről a képeket?

Két fontos szempontot kérünk figyelembe venni, ennek megfelelően legalább két képet kérünk készíteni:

  1. Pontosan beazonosíthatónak kell lenni a tárgynak: egy/két kép szükséges a leltári azonosítóról/az eszköz típusáról, amiről beazonosítható.
  2. Egyben is szükséges látni a tárgyat, hiszen a selejt szállítónak jelezni kell a szállítandó mennyiséget. Itt is elég egy/két kép, több, ha nagyobb, bonyolultabb kiterjedésű az eszköz (például egy desztilláló berendezésnél). A selejtezési koordinátor, ha személyesen készíti a képeket, akkor pontosan tudja informálni a szállítót a tárgy méreteiről, épületen belüli elhelyezkedéséről, a mozgatás lehetőségeiről (lift, lépcsők száma, folyosón való mozgás lehetőségei/korlátai). A beküldött képeknek mutatniuk kellene a méreteket, az egyéb információkat kérjük a levélben megadni.

Már elkészítettem a selejtekről a képeket. Hogyan küldjem el?

Az Egyetemen belüli fájlmegosztás biztonságos és egyszerű módon a CooSpace felületén lehetséges. A https://coospace.gmf.u-szeged.hu/ oldalon történő belépéssel a „Selejtezési eljárások” színtér alszínterein keresztül valósulhat ez meg. Jogosultságot az IT Csapatnak címzett levélben lehet kérni.


Gyorsan ki kell ürítenem egy/több helyiséget. Hogyan oldható ez meg?

Amennyiben 2 hétnél kevesebb idő áll rendelkezésre a helyiség kiürítésére, akkor a Létesítményüzemeltetési és Gazdálkodási Iroda koordinálásával, az egység költségén a Szállítási Iroda munkatársai fogják a vagyontárgyakat kiszállítani a Tompai kapu úti telephelyre. Ez csak végleges Hasznosítási jegyzék kíséretében történhet, aminek előfeltétele a beazonosítás, akár beküldött, akár általunk készített fényképek segítségével.


Az értékesített tételek kikönyvelése januárban szünetel.

Az előző év zárásához és az eszközállomány újévre való átfordításához van szüksége a Számvitelnek erre az időtartamra. Tehát ha a befizetésnek még az óévben meg kell történnie, hogy januárban átvehető legyen az eszköz.


Átmozgatások:

Csupán a selejtezési eljárásokhoz kapcsolódó átmozgatás átadás-átvételi bizonylat első, piros példánya kerüljön el a selejtezési koordinátorhoz.
Amennyiben a selejtezést megelőző előkészítő időszakban sikerül olyan egységet találni, aki tudja még használni az itt már feleslegessé vált eszközt, azt egyszerűen átadják egymásnak az egységek és az első példányt a Számvitelhez eljuttatják.
Ha fejlesztés, átalakítás miatt egyébként még jól használható, működő tárgyakról van szó, azokat csupán átmozgatásra is meg lehet hirdetni az eladásra kerülő eszközök hirdetési felületén.



Az oldal fejlesztés alatt áll, kérjük, ossza meg velünk ötleteit, amivel egyszerűbbé, hatékonyabbá, gyorsabbá tudnánk tenni az eljárást;

illetve világosabbá, érthetőbbé a tennivalókat.


Köszönöm megtisztelő figyelmét!




Képgaléria

Műszaki Igazgatóság épülete

Elérhetőségek

Műszaki Igazgatóság
(Bejárat a parkoló felöli szárny áruházhoz közeli végén)