Korom Erzsébet, Csíkos Csaba és Csapó Benő (2016): A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában. Iskolakultúra, 26. 3. sz. 30–42.
Korom Erzsébet, Pásztor Attila, B. Németh Mária és Gyenes Tamás (2016): A kutatási készségek mérése a 8–11. évfolyamon. Iskolakultúra, 26. 3. sz. 30–42.
Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér és Csapó Benő (2015): A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere. In: Csapó Benő, Korom Erzsébet és Molnár Gyöngyvér (szerk.): A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 13–30.
Korom, E., B. Németh, M., Hódi, Á, Fűz, N. (2013): The Impact of School-Readiness Skills on Students’ Science Achievement. Paper presented at the 15th European Conference for the Research on Learning and Instruction, Munich.
B. Németh Mária, Korom Erzsébet és Nagy Lászlóné (2012): A természettudományos tudás nemzetközi és hazai vizsgálata. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen az iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 131−190.
Korom Erzsébet és Nagy Lászlóné (2012): Természettudományos ismeretek megértését segítő program az 5−6. évfolyamon. Iskolakultúra, 22. 2. sz. 3−16.
Korom Erzsébet és Szabó Gábor (2012): A természettudomány tanításának és felmérésének diszciplináris és tantervi szempontjai. In: Csapó Benő és Szabó Gábor (szerk.): Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 93−150.
Korom, E., Antal, E. (2011): Factors influencing the acquisition of science knowledge in grade 4: initial findings from a longitudinal study. Paper presented at the 14th European Conference for the Research on Learning and Instruction, Exeter.
Korom Erzsébet (2010): A tanárok szakmai fejlődése − Továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. Iskolakultúra, 12. sz. 78−91.
Korom, E., Antal, E. (2009): Teaching for conceptual development and conceptual change in grade 5 and 6 science studies. Paper presented at the 13th European Conference for the Research on Learning and Instruction, Amsterdam.
Korom Erzsébet (2005): Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás. Műszaki Kiadó, Budapest.
Korom Erzsébet (2003): A fogalmi váltás kutatása: Az anyagszerkezeti ismeretek változása 12–18 éves korban. Iskolakultúra, 8. sz. 84−94.
Korom Erzsébet (2002): Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai: természettudományos tévképzetek. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, 149−176.
Korom Erzsébet (2000): A fogalmi váltás elméletei. Magyar Pszichológiai Szemle, 55. 2−3. sz. 179−205.
Korom Erzsébet (1997): Naiv elméletek és tévképzetek megjelenése a természettudományos fogalmak tanulása során. Magyar Pedagógia, 1. sz. 19−41.