Válogatott publikációk



 

  1. Korom Erzsébet, Csíkos Csaba és Csapó Benő (2016): A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában. Iskolakultúra, 26. 3. sz. 30–42.
  2. Korom Erzsébet, Pásztor Attila, B. Németh Mária és Gyenes Tamás (2016): A kutatási készségek mérése a 8–11. évfolyamon. Iskolakultúra, 26. 3. sz. 30–42.
  3. Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér és Csapó Benő (2015): A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere. In: Csapó Benő, Korom Erzsébet és Molnár Gyöngyvér (szerk.): A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 13–30.
  4. Korom, E., B. Németh, M., Hódi, Á, Fűz, N. (2013): The Impact of School-Readiness Skills on Students’ Science Achievement. Paper presented at the 15th European Conference for the Research on Learning and Instruction, Munich.
  5. B. Németh Mária, Korom Erzsébet és Nagy Lászlóné (2012): A természettudományos tudás nemzetközi és hazai vizsgálata. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen az iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 131−190.
  6. Korom Erzsébet és Nagy Lászlóné (2012): Természettudományos ismeretek megértését segítő program az 5−6. évfolyamon. Iskolakultúra, 22. 2. sz. 3−16.
  7. Korom Erzsébet és Szabó Gábor (2012): A természettudomány tanításának és felmérésének diszciplináris és tantervi szempontjai. In: Csapó Benő és Szabó Gábor (szerk.): Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 93−150.
  8. Korom, E., Antal, E. (2011): Factors influencing the acquisition of science knowledge in grade 4: initial findings from a longitudinal study. Paper presented at the 14th European Conference for the Research on Learning and Instruction, Exeter.
  9. Korom Erzsébet (2010): A tanárok szakmai fejlődése − Továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. Iskolakultúra, 12. sz. 78−91.
  10. Korom, E., Antal, E. (2009): Teaching for conceptual development and conceptual change in grade 5 and 6 science studies. Paper presented at the 13th European Conference for the Research on Learning and Instruction, Amsterdam.
  11. Korom Erzsébet (2005): Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás. Műszaki Kiadó, Budapest.
  12. Korom Erzsébet (2003): A fogalmi váltás kutatása: Az anyagszerkezeti ismeretek változása 12–18 éves korban. Iskolakultúra, 8. sz. 84−94.
  13. Korom Erzsébet (2002): Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai: természettudományos tévképzetek. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, 149−176.
  14. Korom Erzsébet (2000): A fogalmi váltás elméletei. Magyar Pszichológiai Szemle, 55. 2−3. sz. 179−205.
  15. Korom Erzsébet (1997): Naiv elméletek és tévképzetek megjelenése a természettudományos fogalmak tanulása során. Magyar Pedagógia, 1. sz. 19−41.