Szakmai önéletrajz

 

Korom Erzsébet

 

MUNKAHELYEK, BEOSZTÁSOK

 

  • SZTE BTK Neveléstudományi Intézet Oktatáselmélet Tanszék, tanszékvezető, 2015–
  • SZTE BTK Neveléstudományi Intézet Oktatáselmélet Tanszék, habilitált egyetemi docens, 2007–
  • SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, egyetemi adjunktus, 2000–2007
  • JATE BTK Pedagógiai Tanszék, egyetemi tanársegéd, 1998–2000
  • JATE BTK Pedagógiai Tanszék, PhD ösztöndíjas, 1994–1998
  • Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kémia Tanszék, főiskolai tanársegéd, 1992–1998

 

TUDOMÁNYOS FOKOZAT

 

  • 2011: habilitáció, Neveléstudomány, SZTE BTK
    Szakterület: Oktatáselmélet
    Téma: A tartalmi tudás fejlődése és iskolai fejlesztése
  • 2001: PhD, Neveléstudomány, SZTE BTK
    A kognitív kompetencia fejlődése és fejlesztése Doktori Program
    Az értekezés címe: A tudományos ismeretek elsajátítása − fogalmi fejlődés és fogalmi váltás

 

TANULMÁNYOK

 

  • 1994–1998: A kognitív kompetencia fejlődése és fejlesztése Doktori Program, JATE, BTK
  • 1995–1998: Pedagógiai értékelési szakértő (M. Ed.), JATE BTK
  • 1987–1992: Biológia-kémia szakos középiskolai tanár (M. Sc.), JATE, TTK
  • 1983–1987: Érettségi, Bethlen Gábor Gimnázium, Hódmezővásárhely

 

TUDOMÁNYOS ÉRDEKLŐDÉS, FŐ KUTATÁSI TERÜLETEK

 

  • A tanulók tudásstruktúrájának, fogalmi rendszerének fejlődése
  • Megértési problémák, tévképzetek, a fogalmi váltás folyamata
  • Az ismeretek megértését és a tudás alkalmazását segítő tanítási módszerek
  • A természettudományi tudás értékelése
  • A természettudományos gondolkodás fejlesztése

 

KUTATÁSI PROGRAMOK

 

  • 2016–2020: MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program, az MTA–SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport vezetője
  • 2015: MTA Szakmódszertani pályázat 2014 (a kutatócsoport vezetője)
  • 2015: Hallgatói lemorzsolódás kezelése (TÁMOP-4.1.1.f-14/1/KONYV-2015-0006) projekt (a természettudományi mérés koordinátora)
  • 2014: A Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tankönyv-, taneszköz- és Nemzeti Közoktatási Portál fejlesztése (TÁMOP-3.1.2-B/13-2013-0001) projekt. Taneszköz-fejlesztési koncepció kidolgozása: általános iskolai, illetve középiskolai oktatás: természetismeret (koordinátor, szakmai megvalósító)
  • 2012–2015: SAILS (Strategies for Assessment of Inquiry Learning in Science) Fp7-es projekt (helyettes vezető, szakmai megvalósító)
  • 2012–2015: Diagnosztikus mérések fejlesztése. TÁMOP 3.1.9/11 projekt, SZTE Oktatás-elméleti Kutatócsoport (a természettudomány terület koordinátora)
  • 2010−2013: PRIMAS (Promoting inquiry in mathematics and science education across Europe) Fp7-es projekt (a természettudomány terület hazai koordinátora)
  • 2009−2011: Diagnosztikus mérések fejlesztése. TÁMOP 3.1.9./08/01 projekt, SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport (a természettudomány terület koordinátora)
  • 2005−2009: Az ismeretek megértését elősegítő oktatási módszerek. OTKA T048883 sz. kutatási program (témavezető)
  • 2004−2007: Az iskolában elsajátított tudás minőségének értékelése. OTKA T046659 sz. kutatási program (résztvevő)
  • 2004−2008: A közoktatás szerepe az élethosszig tartó tanulásra való felkészítésben; Hátrányos helyzetű tanulók értékelése és differenciált fejlesztése. HEFOP-2004-3.1.1. projekt, SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport (koordinátor, szakmai megvalósító)

 

TUDOMÁNYOS TÁRSASÁGI TAGSÁG

 

  • 2008– MTA Köztestület
  • 2006– Projektpedagógiai Társaság
  • 1997– EARLI (European Association of Research on Learning and Instruction), Special Interest Groups: Assessment and Evaluation, Conceptual Change, Inquriy Learning

 

NEMZETKÖZI KONFERENCIÁK

 

  • 2015. augusztus 25–29. 16th European Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Ciprus. (poszter)
  • 2013. augusztus 27−31. 14th European Conference for Research on Learning and Instruction, München, Németország. (2 előadás)
  • 2013. április 27. – május 1. Annual Meeting of the American Educational Research Association. San Francisco, USA. (előadás)
  • 2013. április 11–13. 11th Conference on Educational Assessment, Szeged. (előadás)
  • 2009. augusztus 25−29. 13th European Conference for Research on Learning and Instruction, Amsterdam, Hollandia. (2 előadás)
  • 2007. augusztus 28-szeptember 1. 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest. (2 előadás)
  • 2003. december 4−5. Interlearn − Multidisciplinary Approaches to Learning Conference, Helsinki, Finnország. (előadás)
  • 2003. augusztus 26–30. 10th European Conference for Research on Learning and In-struction, Padova, Olaszország. (előadás)
  • 1999. június 26.– július 1. International Conference on Science Education for the 21st Century, Szeged. (előadás)
  • 1999. március 25–28. 3rd Regional Workshop on Teaching Strategies in Higher Education, Szeged. (előadás)
  • 1998. november 6−8. Second European Symposium on Conceptual Change, Universidad, Madrid, Spanyolország. (poszter)
  • 1997. augusztus 26–30. 7th European Conference for Research on Learning and Instruction, Athén, Görögország. (poszter)
  • 1996. szeptember 13-18. The Growing Mind Centennial of Jean Piaget's birth, University of Genf, Svájc. (poszter)

 

NEMZETKÖZI PROJEKTTALÁLKOZÓK

 

  • 2015 – SAILS: Dublin, Írország
  • 2015 – SAILS: Malmö, Svédország
  • 2014 – SAILS: Athén, Görögország
  • 2014 – SAILS: Szeged, Magyarország (szervező)
  • 2014 – SAILS: Dublin, Írország
  • 2013 – PRIMAS: Brüsszel, Belgium
  • 2013 – SAILS: Leuven, Belgium
  • 2013 – PRIMAS: Kolozsvár, Románia
  • 2013 – SAILS: London, Egyesült Királyság
  • 2012 – PRIMAS: St. Georges Bay, Málta
  • 2012 – SAILS: Dublin, Írország
  • 2012 – PRIMAS: Budapest (szervező)
  • 2011 – PRIMAS: Brüsszel, Belgium és Egmond an Zee, Hollandia
  • 2011 – PRIMAS: Nyitra, Szlovákia
  • 2011 – SAILS: Dublin, Írország
  • 2010 – PRIMAS: Freiburg, Németország

 

SZAKMAI-KÖZÉLETI TEVÉKENYSÉG

 

  • 2014: XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged, 2014. május 1–3., elnök
  • 2014– MTA Szegedi Akadémiai Bizottság Oktatáselméleti Munkabizottság, elnök
  • 2012– SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, titkár
  • 2007: V. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged, 2007. április 12–14., elnök
  • 2006–2008: TIT Pedagógiai Nyári Egyetem, titkár
  • 2005– SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, oktató, témavezető
  • 2003– SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport, helyettes vezető
  • 1998– MTA-SZTE Képességkutató Csoport, külső tag

 

TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK

 

  • tudományos közlemények száma: 56, nemzetközi és hazai konferencia-anyagok: 55,
  • hivatkozások (önhivatkozások nélkül): 354