Az alkalmazott kutatások, a gazdaságban közvetlenül hasznosítható tudás előtérbe kerülésével, az ilyen kutatásokra fordítható források megsokszorozódásával felerősödtek a tudomány szerepét, a kutatás társadalmi-gazdasági helyét firtató viták. A tiszta tudományosság képviselői naponta csapnak össze az ipari alkalmazások szószólóival, s ezek nem egyszer komoly vitákká fajulnak annak ellenére, hogy a felek csak látszólag állnak szemben egymással.
Az innovációs folyamatok felértékelődésével a közfinanszírozású kutatás és az ennek otthont adó intézmények (egyetemek, kutatóintézetek) szerepe is megváltozni látszik. A kínálkozó többletforrások megragadásához, az ipari kapcsolatok működtetéséhez azonban az olyan tradicionális intézményeknek, mint az egyetem is változniuk kell. De vajon képesek-e például a felsőoktatási intézmények megfelelni ezeknek a kihívásoknak? Hozzá tudják-e igazítani belső struktúrájukat a megváltozott igényekhez? Elfogadják-e, hogy a tudományos kiválóság, legyen az bármekkora is, nem garantál automatikusan egyéb képességeket is? És végül, de nem utolsó sorban: meg tudnak-e honosítani a szükséges mértékben olyan menedzsment-technikákat, amelyek képessé tehetik őket arra, hogy helyt álljanak az egyre élesedő versenyben?
Az előadás célja ennek a kérdéskörnek újszerű, kissé provokatív körbejárása.
Az előadás megtekintése:
Megjegyzések:
Az Internet elérés sávszélessége, és számítógépe teljesítménye szerint válasszon a fenti lehetőségek közül!
Az előadás megtekintéséhez Microsoft Windows operációs rendszer alatt a Windows Media Player 9-es vagy 10-es változatát ajánljuk. A korábbi Windows Media Player elvileg automatikusan telepíti a szükséges Windows Media 9-es kodeket, ha mégsem történne meg, abban az esetben a
Windows Media 9-es kodekcsomag külön telepítése szükséges.