2021. január 21., csütörtök

Az SZTE Magyarország legzöldebb egyeteme

nissan_elektromos_01  nissan_elektromos_02


Ennek okán villanyautóval (24kWh-ás Nissan Leaf Gen1) mentünk egy projekt-megbeszélésre Budapestre a Lechner Tudásközpontba.


ut_01  ut_02


Szeged-Budapest (Buda) összes menetidő háztól-házig 4+4 óra. Tekintettel arra, hogy a lehetőségekhez képest próbáltuk a fogyasztást és a menetidőt optimalizálni, nem autópályán mentünk.


elektromos_toltoallomas_01  elektromos_toltoallomas_02


Odafele és visszafele is Kecskeméten 20 perc villámtöltésre álltunk meg a Decathlonnál (itt 20%-ról 90%-ra töltöttük az akkumulátort), a célállomáson 3 óra AC töltés után 70%-ra töltött az autó.


lechner_tudas_kozpont_01  konferencia_terem_01


Érdekes statisztikai adatok:
Hárman utaztunk. Az elhasznált üzemanyag költsége 3.000.-Ft. volt. A CO2 kibocsátás az üzemanyag mozgássi energiává alakítása során 0kg volt. Ugyanezen adatok egy moder, benzines autóval autópályán a következő lett volna: menetidő 2,5+2,5 óra, útiköltség 15.000.-Ft, CO2 kibocsátás 50kg! Ez nagyon soknak tűnik nekem. Ugyanez vonattal 4+4 óra, útiköltség 30.000.-Ft, CO2 kibocsátás 60kg!
A költség három személyre vetítve tizede a tömegközlekedéshez, és ötöde az autóhoz képest.
A CO2 kibocsátás pedig nincsen a megdöbbentő 50-60kg-hoz képest.
Elég nyilvánvaló, hogy mennyivel gazdaságosabb és tisztább a villanyautós utazás.


Képgaléria

Műszaki Igazgatóság épülete

Elérhetőségek

Műszaki Igazgatóság
(Bejárat a parkoló felöli szárny áruházhoz közeli végén)