A 2018 tavaszán indított új kárrendezési rendszer ebben az évben mutatta meg a benne rejlő lehetőségeket. Idén folytattuk a Modulo-s alkalmazás fejlesztését valamint a biztosítási referensek folyamatos képzésével emeltük a rendszer hatékonyságát.
Sikeresen lebonyolítottunk egy közbeszerzési eljárást, melyben új biztosítást szereztünk be. Modernizáltuk a régi keretrendszert és új, az igényeinkhez jobban illő fedezetekkel bővítettük a szerződésünket. Ez egyúttal biztosító-váltást is eredményezett. Elégedettek voltunk a régi biztosítóval is, de nem tudott díjban megfelelő ajánlatot adni. Reméljük 2020-ban az új biztosítóval zökkenőmentesen tudunk majd dolgozni.
Ebben az évben sikerült a kárhányadot tovább emelni. Év elején visszafogott elvárást fogalmaztunk valahol 40 és 50 százalék között. Reméltük, hogy a szélesebb együttműködés és a referensek odafigyelésének eredményeképpen tudjuk hozni ezt a szintet. A szeptember kilencedikei vihar eredményeképpen az év elején elgondolt kárhányadot jelentősen meghaladtuk. 2019-ben a kárhányad 74,9% lett. Ez a 2017-es érték több mint hétszerese és a 2018-asnak is több mint kétszerese. Sikerült tehát a fejlődést fenntartani.
Idén nagyobb hangsúlyt kapott a károk elemzése. Köszönhetően a Modulo-s fejlesztéseknek, lehetőség nyílt részletes statisztikák, kimutatások készítésére. A kialakított rendszer segítségével sikerült az egységek számára szükséges információkat könnyen értelmezhető formában megadni valamint a kár-gyakoriságot vizsgálva megállapítani, hogy mely területeken van szükség fejlesztésekre a károk megelőzése valamint a következmények csökkentése érdekében.
Jól haladunk a „Minden kár kerüljön bejelentésre!” alapelvünk megvalósításában de szükség van további oktatásokra 2020-ban és a károk megfelelő menedzselésére. Tavaly 90, idén 171 kárt rendeztünk mely majdnem kétszeres emelkedés.
2020-ban a kollégiumok teljes bevonásával még jobb eredményeket várunk.
Ezúton is újra köszönjük a folyamatban szereplő kollégák munkáját.