Előadónkról


Frank_PeterFrank Péter
Címzetes Egyetemi Docens
Kutatás-Fejlesztési Igazgató, Knorr-Bremse






1995-ben végzett a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki karán Matematikus-mérnökként.
Ezután a Knorr-Bremse-nél helyezkedett el mint fejlesztő.


Első projektje elektronikus légellátás-szabályozó rendszer koncepciójának és prototípusának kidolgozása. Ezzel a termékkel később a Knorr-Bremse a világelsőként vitt sorozatgyártásba elektronikus vezérlésű sűrített levegő ellátó rendszert.


2001-től a Software Funkció Fejlesztési Csoport, 2004-től pedig a Rendszerfejlesztési és Járműtesztelési Osztály vezetője.


Ez az osztály fejlesztette az Elektro-pneumatikus Fékrendszerek alapvető járműdinamikai funkcióit, amelyek ma a legtöbb európai haszonjárműben működnek, így például a Mercedes, Volvo, Renault, Scania és MAN járműveken.


2006 és 2008 között a Knorr-Bremse müncheni központjában a vállalatcsoport legnagyobb kutatási projektjének, a sűrítet levegő nélkül működő Elektromechanikus Fék-nek a projektvezetője.
2008-tól 6 évig a Knorr-Bremse vasúti üzletágának a Kutatás-Fejlesztési vezetője volt. Az ő vezetése alatt a mérnöki létszám megháromszorozódott.


Ezalatt az idő alatt készült el az alapötlettől a szabadalmakon és prototípusokon át a sorozatgyártásig az első európai vasúti járművezető-asszisztensrendszer, amellyel jelentős üzemanyag megtakarítási és emisszió csökkenést lehet elérni. A termék 2013-ban önálló üzleti szegmenssé vált.


Az ő nevéhez fűződik a Knorr-Bremse Helsinki úti telephelyén 2013-ban átadott 2500 m2-es laborépület koncepciója és felépítése.


Frank Péter 2014 óta a Knorr-Bremse Kutatás- Fejlesztési igazgatója.