TANGY Tanári mesterség: hospitálás és tanítási gyakorlat modul |
Felelős tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
Felelős oktató:
Dobi János dr. (DOJLAAB.SZE)
Teljesítendő:
min.6 kredit
Leírás:
A felvétel feltétele. az adott szak szakmódszertani tárgyainak teljesítése.
_Gyakorlat, kötelező, 65 óra / 6 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
|
|
TANK Tanári mesterség kiegészítő szakosoknak modul |
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Felelős oktató:
Vajda Zsuzsanna dr. (VAZHADS.SZE)
Teljesítendő:
min.6 kredit
_Gyakorlat, kötelező, 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
_Gyakorlat, kötelező, 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
|
|
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Felelős oktató:
Pukánszky Béla Dr. (PUBHAAS.SZE)
Teljesítendő:
min.6 kredit
_Gyakorlat, kötelező, 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
_Gyakorlat, kötelező, 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
|
|
TANM Tanári mesterség: módszertan modul |
Felelős tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
Teljesítendő:
min.7 kredit
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 4 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
|
|
Felelős tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
_Gyakorlat, kötelező, 4 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 8. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 3 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 8. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 4 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 7. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
|
|
TANP Tanári mesterség: pedagógia, pszichológia modul |
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Felelős oktató:
Vajda Zsuzsanna dr. (VAZHADS.SZE)
Teljesítendő:
min.9 kredit
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
1. A pszichológia tudománya
- a pszichológia tárgya, módszerei, megközelítési módjai
- a pszichológia elméleti problémái és dilemmái
- a pszichológia rövid története, legfontosabb elméleti irányzatai
- a pszichológiai szakágak
2. A pszichológiai funkciók: a megismerés folyamatai:
- érzékelés, észlelés és érzéki csalódás
- éberség és a tudat szintjei
- tanulás és emlékezés
- gondolkodás és a nyelv sajátosságai
- képzelet és kreativitás
- intelligencia és egyéb képességek
3. Cselekedeteink hajtóereje:
- a motiváció rendszere, az emberi motiváció specifikumai
- az érzelem
- tudat, tudatos és tudattalan
4. A személyiség
- állandóság és változás a lelki működésben
- az én és a személyiség fejlődése
- személyiség - szerkezet és típusok
- önmegismerés és identitás
- mások megismerése és megítélése
5. Normalitás és patológia
- pszichés egészség és betegség
- a devianciák pszichológiai gyökerei
6. A pszichológia alkalmazása
- a pszichológia alkalmazási területei
- a pszichoterápia
- a pszichológia és a parapszichológiák
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
A fél éves kurzus célja a gyermekkor általános fejlődési trendjének megismertetése a hallgatókkal. A gyermekkort kissé kiterjesztve, a magzati fejlődéstől az ifjúkorig tartó életszakaszt tárgyalja részletesen az előadássorozat. A különböző pszichés fejlődési funkciókat az egyes életkori korszakokhoz kötve mutatjuk be, hangsúlyozván az egyes mentális funkciók integrált egészként való működését. A tényanyag bemutatása a különböző elméleti irányzatok kereteinek felvázolásával együtt történik meg.
A tantárgy bevezető szakaszában bemutatásra kerülnek a fejlődés és változás fogalmakkal kapcsolatos tudományos kérdések, valamint a fejlődéspszichológia általánosabb kérdésfeltevései: a fejlődés szakaszos vagy folyamatos jellege, forrásai és az egyéni különbségek. A magzati és az újszülött kori alapvető pszichés képességek, reflexek, személyiség diszpozíciók felvázolásával a csecsemőkor alkalmazkodóképességét, aktív jellegét hangsúlyozza a tantárgy. A 0-2 éves korig tartó életkori szakasz főbb fejlődési eredményeinek összekapcsolásakor ismertetjük a gondolkodás és a beszéd kialakulását, a szociális és személyiségfejlődés (korai kötődés) alapjait, valamint az én-fogalom megjelenését. Az óvodáskorra jellemző életkori sajátosságok leírásakor elsődleges szempont a gondolkodás és érzelem összefüggése, különös tekintettel a gyermeki önkifejezés formáira: a játékra, rajzra, mesére. Az iskoláskorú gyermek fejlődésének bemutatása az iskolaérettség fogalmának ismertetésével kezdődik, de magába foglalja a műveleti gondolkodás kialakulását, valamint a társas kapcsolatok és személyiségfejlődés fontos lépéseit. A prepubertáskorú és a serdülőkorú fiatal fejlődésének vázolásában helyet kap a gondolkodás és a társas kapcsolatok változása, a pszicho-szexuális fejlődés, valamint a személyes és társas identitás, illetve az erkölcsi fejlődés kialakulásának lépései. A fiatal felnőttkor bemutatása a pályaválasztás, párválasztás és családalapítás kérdéseit taglalja a társadalmi integráció általánosabb keretei között. Kiemelt témaként szerepel a kisiskoláskori és serdülőkori magatartás és személyiségzavarok, fejlődési problémák kérdése, valamint a stresszel való megküzdés, az ellenálló képesség és sebezhetőség ismeretanyaga.
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
Az oktatott kurzus célja bemutatni az ember társas viselkedésének alapvető összefüggéseit, megnyilvánulásait, különös hangsúlyt helyezve az iskolában tapasztalható szociálpszichológiai folyamatokra. A kommunikáció verbális és nonverbális csatornáinak jellemzésére épül a társas kapcsolatok fejlődésének elemzése, majd az interperszonális agresszió, valamint a proszociális viselkedés bemutatása következik. A kurzus felépítésének szerves részét képezi a csoportok funkciójának, fejlődésének, struktúrájának, kommunikációs jellegzetességeinek elemzése. Hangsúly kerül az egyén és csoport viszonyának, a normaképzés folyamatának, a konformitás jelenségének kibontására is. Szintén feldolgozásra kerül a teljesítmény és feladatvégzés csoportos sajátossága, valamint a csoportos döntéshozás. Sor kerül a konfliktuskezelés, együttműködés, versengés kérdésére, valamint a csoportközi viszonyok taglalására. További fontos tematikus egység a vezetés pszichológiai kérdéseinek megismerése is.
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
Az oktatott kurzus célja bemutatni az ember társas viselkedésének alapvető összefüggéseit, megnyilvánulásait, különös hangsúlyt helyezve az iskolában tapasztalható szociálpszichológiai folyamatokra. A kommunikáció verbális és nonverbális csatornáinak jellemzésére épül a társas kapcsolatok fejlődésének elemzése, majd az interperszonális agresszió, valamint a proszociális viselkedés bemutatása következik. A kurzus felépítésének szerves részét képezi a csoportok funkciójának, fejlődésének, struktúrájának, kommunikációs jellegzetességeinek elemzése. Hangsúly kerül az egyén és csoport viszonyának, a normaképzés folyamatának, a konformitás jelenségének kibontására is. Szintén feldolgozásra kerül a teljesítmény és feladatvégzés csoportos sajátossága, valamint a csoportos döntéshozás. Sor kerül a konfliktuskezelés, együttműködés, versengés kérdésére, valamint a csoportközi viszonyok taglalására. További fontos tematikus egység a vezetés pszichológiai kérdéseinek megismerése is.
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
|
|
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Felelős oktató:
Pukánszky Béla Dr. (PUBHAAS.SZE)
Teljesítendő:
min.11 kredit
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
A kurzus tartama alatt átfogó képet kívánunk nyújtani a neveléssel kapcsolatos elképzelések történeti alakulásáról, az ideák közötti kapcsolatokról és ellenpontokról. Arra is választ keresünk, hogy az egyes korokban ilyen intézményes keretek között folyt a gyerekek iskoláztatása. Célunk végsô soron az, hogy - felhasználva a neveléstörténet gazdag és tanulságos ismeretanyagát - fejlesszük a hall¬gatók pedagógiára, nevelésre, oktatásra vonatkozó szemléletmódját, alakítsuk nevelôi attitűdjeiket. A szemeszterre tervezett fôbb témák: 1. A gyermek helyzete az ókori kultúrákban. 2. A gyermek a középkori iskolákban. A humanisták gondolatai a nevelésrôl. A reformáció-ellenreformáció hatása a nevelésre-iskoláztatásra. 3. Apáczai Csere János és Johannes Amos Comenius felfogása a műveltség új tartalmáról. pedagógiája. 4. A protestáns „hivatásetika” pedagógiai következményei. John Locke utilitarizmusa. 5. Jean-Jacques Rousseau naturalista pedagógiája. 6. Johann Heinrich Pestalozzi: szív, fej és kéz kiművelése. 7. Johann Friedrich Herbart és követôi. 8. Pedagógiai törekvések és iskolaügy Magyarországon 1777-1868 között. 9. A reformpedagógia kialakulása és fejlôdése az elsô világháborúig. 10. A reformpedagógia fejlôdésének második szakasza. 11. Állampolgári nevelés és munkaiskola. 12. Eötvös József népoktatási törvénye: 1868. Középiskolák és egyetemek Magyarországon. 13. Reformpedagógiai irányzatok Magyarországon a századelôtôl 1945-ig. 14. Pedagógia és iskolaügy a két világháború közötti Magyarországon. 15. A magyar pedagógia néhány kiemelkedő teoretikusa (Kármán Mór, Fináczy Ernő, Prohászka Lajos, Karácsony Sándor, Felméri Lajos, Schneller István, Imre Sándor, Weszely Ödön). 16. A magyar iskolaügy alakulása a második világháború után.
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
A kurzus célja megismertetni a tanár szakos hallgatókat a tanítás/tanulás alapvető folyamataival, eljárásaival. Az előadásokon elsősorban az alábbi elméleti témákat, a kapcsolódó szemináriumon pedig az iskolai tanítással közvetlenül összefüggő jelenségeket beszéljük meg.
Az oktatáselmélet tárgya, fejlődése, főbb irányzatai. Az oktatási rendszer és a társadalmi átalakulás. Szerkezeti változások. Tanulás és tanulási modellek.
Az értelmi fejlődés iskoláskorban. Az oktatás stratégiái és módszerei. Az emlékezet és a tanulás. Csoportszervezési eljárások az oktatásban. A motiváció és szerepe a tanulásban és a személyiségfejlődésben. Motiválás, aktivizálás és megerősítés. A tanítás-tanulás célrendszere, tananyag, követelmények. Tantervi műfajok, helyi tantervek. Az iskolai oktatómunka tervezése. Képességfejlesztés és oktatás. A pedagógiai értékelés funkciói, típusai, módszerei. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek.
|
_Előadás, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 5. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
Az oktatás és az európai integráció, az oktatási rendszerek felépítése. A közoktatás fejlesztésének tendenciái az európai integrációban. Iskolarendszerek (Anglia, Németország, Svédország és az Amerikai Egyesült Államok). A magyar közoktatási rendszer felépítése, a közoktatási törvény.
Az oktatási rendszerek fejlődése és irányítása. Az oktatási rendszerek fejlődése, expanziója. A közoktatás szabályozási mechanizmusai (tanterv és vizsga). Közoktatási rendszerünk működése és irányítása.
Az oktatás és a társadalom, az iskolarendszer eredményessége. Iskolarendszer, társadalmi szelekció és mobilitás. Szociálpolitika az iskolában. Az oktatás és a munkaerőpiac, továbbtanulás, pályaválasztás. A közoktatás minőségbiztosítása, az iskolarendszer eredményessége.
Az iskola és környezete, az iskola és a pedagógusok. Az iskola működtetése, a helyi társadalom és az iskola. Az iskola mint szervezet, iskolavezetési modellek. Az iskola eredményessége. A tanári pálya szakmai és érdekérvényesítési problémái, pedagógusképzés és -továbbképzés.
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
_Gyakorlat, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 5. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
Pedagógiai gyakorlat
A pedagógiai gyakorlat célja a hallgatók gyakorlatközpontú felkészítése az iskolai munkában való aktív részvételen keresztül, a tanári munka minél több szeletének megismertetése, a gyerekekkel való közvetlen találkozás lehetőségének biztosítása.
A gyakorlat heti két óra, amely két részre oszlik. A hallgatók heti egy órában egyetemi foglalkozásokon vesznek részt, emellett a félév során legalább 15 órát az általuk kiválasztott iskolában töltenek.
Az egyetemi foglalkozások keretében a szemináriumvezető irányításával a hallgatók először fölkészülnek az iskolai gyakorlatra, megismerik az iskolák működésének törvényi kereteit és működési feltételeit, szempontsort kapnak a hospitáláshoz stb. A félév további részében az iskolai tapasztalatok, az iskolában végzett tevékenységek kapcsán felmerült problémák megbeszélésére és elemzésére kerül sor ezeken az órákon.
Az iskolai gyakorlat során a hallgatók aktívan részt vesznek az iskolai oktató-nevelő munkában, az iskola számára hasznos, érdemi feladatokat látnak el, segítik a vezető tanárok munkáját, pedagógiai asszisztensi feladatokat látnak el. Kiadott feladatlapok és szempontrendszer alapján hospitálnak, megismerkednek a tanári adminisztráció feladataival, bekapcsolódnak a tanulók írásbeli munkájának értékelésébe stb.
Az iskolában végzett munkáról a hallgatók naplót vezetnek, amely az általuk végzett tevékenységek leírását, a megfigyeléseik és tapasztalataik összegzését tartalmazza.
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Leírás:
A kurzus keretében az eddig hagyományosan neveléselméletinek tekintett témák kiegészülnek olyan, eddig nem tárgyalt problémakörökkel, amelyek elősegítik a neveléssel kapcsolatos attitűdök és képességek orientálását és fejlesztését. A klasszikus neveléselméleti témák – a nevelés tényleges és lehetséges céljai, nevelési módszerek, értékek és értékrendszerek közvetítése, az erkölcsi szocializáció, sajátos nevelési feladatok az iskolában - mellett bekerülnek a tematikába az alternatív pedagógiák, a nevelés szociobiológiai és antropológiai alapjai, a szociális kompetencia és a személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése, a magatartási zavarok és a nevelési devianciák összefüggése a szociális készségek és képességek fejlettségével foglalkozó témakörök.
|
|
|
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Felelős oktató:
Vidákovich Tibor Dr. (VITHAAS.SZE)
Teljesítendő:
min.2 kredit
_Önálló vizsga, kötelező, 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Szigorlat
Javasolt felvétele:
a képzés 5. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
|
|
Felelős tanszék:
Neveléstudományi Intézet
Felelős oktató:
Vidákovich Tibor Dr. (VITHAAS.SZE)
Leírás:
Három kredit értékben kell felvenni három választott kurzust a Tanárképző speciális kollégiumok és/vagy a Kiemelten javasol pedagógusképző tárgyak közül.
_Előadás, nem kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 6. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Neveléstudományi Intézet
|
|
|
TM-TTK Tanári mesterség: pedagógia, pszichológia modul |
Felelős tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
Teljesítendő:
min.9 kredit
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
|
|
Felelős tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
Teljesítendő:
min.11 kredit
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 1. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Előadás, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Szeminárium, kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 3. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Előadás, kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
|
|
Felelős tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
Leírás:
Akiknek másik szakjuk BTK-hoz tartozik, kötelesek fölvenni.
Korrrekció a BTK szigorlati elszámolási módja miatt.
A szigorlatot csak egyszer kell letenni!
_Önálló vizsga, nem kötelező, 2 óra / 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Szigorlat
Kurzushirdető tanszék:
BTK Bölcsészettudományi Kar
|
|
|
Felelős tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
Teljesítendő:
min.2 kredit
_Önálló vizsga, nem kötelező,
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Szigorlat
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
Leírás:
Kizárólag azoknak a hallgatóknak, akik 2000-2001. tanévvel bezárólag sikeres Pszichológia záróviszgát tettek, a komplex szigorlat helyett Pedagógia szigorlatot kell tenniuk.
|
_Önálló vizsga, kötelező, 2 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem nem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Szigorlat
Javasolt felvétele:
a képzés 4. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
|
|
Felelős tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
Teljesítendő:
min.6 kredit
Leírás:
Szakonként teljesítendő
_Gyakorlat, kötelező, 65 óra / 6 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Javasolt felvétele:
a képzés 9. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
|
|
Felelős tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
Felelős oktató:
Pukánszky Béla Dr. (PUBHAAS.SZE)
Leírás:
Három kredit értékben kell felvennihárom választott kurzust a Tanárképző speciális kollégiumok és/vagy a Kiemelten javasolt pedagógusképző tárgyak közül.
_Szeminárium, nem kötelező, 2 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Gyakorlati jegy
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
_Szeminárium, nem kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Kollokvium
Javasolt felvétele:
a képzés 2. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
|
|
|
XANPT Általános művelő, Nyelv, Pedagógia, Testnevelés modul |
Felelős tanszék:
TTIK Természettudományi és Informatikai Kar
_Előadás, nem kötelező, 1 óra / 1 kredit
Ismétlés:
A tárgyelem ismételhető.
Teljesítés módja:
_Aláírás
Javasolt felvétele:
a képzés 6. félévében.
Meghirdetése:
az őszi félévben
Kurzushirdető tanszék:
Kiemelt Pedagógia
|
|
|