2015. május 8-án és 9-én zajlott Egerben a VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny. A sűrített levegővel hajtott autók küzdelmén a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar csapatai idén is eredményesen szerepeltek.
Kitűnő eredményekkel 2009 óta vesz részt az egri rendezvényen a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara. A 2015-ös versenyre 7 országból 26 hazai és külföldi egyetemének mérnök hallgatói mérték össze tudásukat.
4 csapattal indult az SZTE
Az SZTE Mérnöki Kar idén 4 csapatot indított a megmérettetésen. Péter Szabó István felkészítésében az Airrari csapat - Benedek Dávid Dániel, Hajdú Dávid, Kóczi Dávid és Purcsi Tamás, csapatkapitány – és a Diff-Air csapat, tagok: Asztalos Tamás, csapatkapitány és Kéri Tamás. A Pepp-Air Teamet - Csamangó Dávid, Dobos Péter Levente, csapatkapitány, Módra László és Zakupszki Richárd Zoltán- valamint a Pepp-Air Senior Teamet - Ádám László, Bene Sándor, csapatkapitány és Virág Kristóf - Dr. Tóth István Tibor készítette fel a versenyre. A csapatok közül a Diff-Air és a Pepp-Air Senior Team kipróbált versenyautóval, az Airrari és a Pepp-Air Team pedig új konstrukcióval indult.
„A két új gép sajnos az utolsó pillanatban készült el, így tesztelés hiányában műszaki hibák miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt”- tájékoztatott Péter Szabó István. A felkészítő oktatótól megtudtuk: a Kar legjobb eredménye az ügyességi versenyszámban elért hetedik hely (Diff-Air), valamint a gyorsulási szám nyolcadik, a senior kategóriában második helyezés (Pepp-Air Senior Team), mely a két gép ismert korábbi eredményei alapján a várakozásoktól jelentősen elmarad, de a benevezett több, mint 50, a gépátvételen részt vett 47 csapat közt igen jónak mondható.
A 2015-ös gálafutamon újra starthoz állnak
„A Mérnöki Kar pneumatikus "flottája" két új géppel gazdagodott, melyek a felmerült műszaki hibák miatt nem tudtak eredményt hozni, de ezeket kijavítva igen ígéretes versenyautókká válhatnak. Az Airrari és a Diff-Air versenyautókkal elérkeztünk a kipörgő hátsó kerék problémájához. Az új hajtásrendszer és az áttervezett pneumatikus kapcsolás révén megnövelt teljesítmény biztató a soron következő versenyekre nézve”- fogalmazott az SZTE MK Folyamatmérnöki Intézet adjunktusa. A bizonyítási lehetőségre szerencsére nem kell sokat várni: a sűrített levegővel hajtott versenyautók történetében a következő fontos esemény a 2015-ös gálafutam lesz, melyen ismét rajthoz állnak a szegedi pneumobilok.
A csapatok ezúton is köszönik Szponzoraik támogatását.
SZTEinfo
Korábban írtuk: