SZEMÉLYI ADATOK
Munkahely: |
Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Tanszék. |
|
6722 Szeged, Petőfi sgt. 30-34. Tel./FAX: (62) 420034. E-mail: csapo@edpsy.u-szeged.hu, Web: www.staff.u-szeged.hu/~csapo |
JELENLEGI SZAKMAI STÁTUSZ
Egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem
A Neveléstudományi Doktori Iskola vezetője, Szegedi Tudományegyetem
A Oktatáselméleti Kutatócsoport vezetője, Szegedi Tudományegyetem
Az MTA-SZTE Képességkutató Csoport vezetője, Magyar Tudományos Akadémia
TANULMÁNYOK, TUDOMÁNYOS FOKOZATOK
1971: Érettségi, Lovassy László Gimnázium, Veszprém.
1977: Kémia-fizika szakos középiskolai tanári oklevél, József Attila Tudományegyetem Természettudományi Kar.
1979: Egyetemi doktorátus (pedagógia), JATE BTK.
1985: Kandidátusi fokozat (neveléstudomány), MTA.
1996: Habilitáció (neveléstudomány), JATE.
2002: A Magyar Tudományos Akadémia doktora
MUNKAHELY, BEOSZTÁSOK
1976 augusztus – 1977 augusztus: |
tudományos asszisztens |
1977 szeptember – 1979 szeptember: |
tudományos segédmunkatárs |
1979 október – 1982 április: |
egyetemi tanársegéd |
1982 május – 1988 május: |
egyetemi adjunktus |
1988 június – 1997 július: |
egyetemi docens |
1997 július – jelenleg: |
egyetemi tanár |
1987 szeptember – 1990 május: |
tanszékvezető helyettes (Pedagógiai Tanszék) |
1990 június – 1995 június: |
tanszékcsoport-vezető (Pedagógiai-Pszichológiai Tanszékcsop.) |
1995 július – 1999 június: |
tanszékvezető (Pedagógiai Tanszék) |
2014 szeptember – 2015 június: |
tanszékvezető (Oktatáselmélet Tanszék) |
2006 július – 2017 június: |
Intézetvezető (Neveléstudományi Intézet) |
Valamennyi a Szegedi Tudományegyetem (illetve jogelődjén, a József Attila Tudományegyetemen) |
KÜLFÖLDI KUTATÓMUNKA
1989. jan. 1. – dec. 31: Humboldt ösztöndíjas kutató, Universität Bremen, Németország.
1994. szept. 2. – 1995 június 30: Ösztöndíjas kutatómunka, Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences, Stanford, California, USA.
FOLYÓIRATOK, SZERKESZTŐBIZOTTSÁGOK
A Magyar Pedagógia főszerkesztője (1991-)
Az Early Development and Parenting folyóirat International Consulting Board tagja (1992-1996)
A tanárképzés könyvtára (Vince Kiadó) sorozatszerkesztője (1997-2000)
Az Advances in Learning and Instruction (Elsevier) Advisory Board tagja (2002-08)
A Tanítás és tanulás (Műszaki Kiadó) sorozatszerkesztője (2004-2010)
A Learning and Instruction c. folyóirat International Editorial Advisory Board tagja (1990-)
Az International Journal of Educational Research c. folyóirat Editorial Board tagja (2003-)
Az Educational Research Review c. folyóirat International Editorial Advisory Board tagja (2005-)
A Thinking Skills and Creativity c. folyóirat Editorial Board tagja (2005-)
A Journal of Education for Teaching c. folyóirat Editorial Board tagja (2010-)
A Cambridge Journal of Education c. folyóirat Editorial Board tagja (2010-)
Az Educational Assessment c. folyóirat Editorial Board tagja (2011-)
A Technology, Knowledge and Learning c. folyóirat Editorial Board tagja (2013-)
A Journal of Dynamic Decision Making c. folyóirat Editorial Board tagja (2014-)
A European Journal of Psychology of Education c. folyóirat Editorial Board tagja (2015-)
TUDOMÁNYOS TÁRSASÁGI TAGSÁGOK
European Association for Research on Learning and Instruction (1987-), National Correspondent (1987-1997), Member of Executive Committee (1997-2001)
American Educational Research Association (1998-)
NEMZETKÖZI KUTATÓI ÉS TUDOMÁNYSZERVEZŐI FELADATOK
Az OECD Program for International Student Assessment (PISA) Igazgató Tanácsának tagja (2005-2014), alelnöke (2008-2014)
Az OECD PISA Complex Problem Solving Expert Group tagja (2000-2003)
Az OECD PISA Problem Solving Expert Group tagja (2009-2012)
A Helsinki Collegium for Advanced Studies Academic Advisory Board tagja (2007-2009)
A “Kompetenzmodelle zur Erfassung individueller Lernergebnisse und zur Bilanzierung von Bildungsprozessen” kutatási program külső szakértője (2007-2014)
Az USA, Tajvan, Japán és Magyarország részvételével végzett, matematikatanulást vizsgáló projekt magyarországi munkáinak irányítója (1988-1991)
A demokratikus gondolkodás fejlesztésével kapcsolatos amerikai program résztvevője 1997-1999
A 21. századi készségek mérése tanítása című nemzetközi programban (ATC21S) a Technológia-alapú tesztelés munkacsoport vezetője (2009-2010)
A Mérési stratégiák a természettudományok kutatás-alapú tanulásához (SAILS) című európai kutatási program egyik munkacsomagját irányította (2012-2015)