Könyvekből
«Il costume che appare nella faccia». Fisiognomica e letteratura italiana, Roma, Aracne, 2014, 524 p.
Leggere Dante oggi. Interpretare, commentare, tradurre alle soglie del settecentesimo anniversario, (szerk.), Roma Aracne, 2011, 392 p.
Természeted az arcodon I. Fiziognómia és jellemábrázolás az olasz irodalomban, Szeged, JATEPress Kiadó, 2007, 336 p.
Természeted az arcodon II. (szerk.) A fiziognómia története az ókortól a XVII. századig. Szöveggyűjtemény, Szeged, JATEPress Kiadó, 2007, 439 p.
Virtutes elocutionis-virtutes morales. Retorika és etika az olasz klasszicizmus értekezés-irodalmában, Szeged, JATEPress Kiadó, 2005, 272 p.
Az udvari élet művészete Itáliában, Budapest, Balassi Kiadó, 2004, 421 p.
Barocco etico-retorico nella letteratura italiana, Szeged, JATEPress Kiadó, 2001,
261 p.
Tanulmányokból
Simbologia animale in Giulio Cesare Capaccio, iconologista-favolista, in «Rinascimento meridionale», VII (2016), pp. 93-114.
Giovan Battista Della Porta zoomorfikus fiziognómiája, in «Magyar Filozófiai Szemle», 2016/3, pp. 9-24.
Moralità e segni fisiognomici nel Della Fisonomia dell’huomo di Giovan Battista Della Porta in M. Santoro (szerk.) La „mirabile natura”: Magia e scienza in Giovan Battista della Porta (1615-2015), Pisa, Fabrizio Serra Editore, 2016, pp. 111-123.
«La doppia fiera». La lettura del grifone tra Medioevo ed età moderna, in C. Cattermole-C. de Aldama-C. Giordano (szerk.) Ortodossia ed eterodossia in Dante Alighieri, Madrid, Ediciones La Discreta, 2014, pp. 341-358.
Il bestiario moralizzato di Dante e la fisiognomica, in G. Crimi-L. Marcozzi (szerk.) Dante e il mondo animale, Roma, Carocci Editore, 2013. pp. 150-168.
Visione fisiognomica ne L’Arte de’ cenni di Giovanni Bonifacio, in «Lettere italiane», 2013/4, pp. 563-579.
Baldassare Castiglione és az Udvari ember, in Baldassare Castiglione: Az udvari ember (ford., jegyzetek, utószó Vígh É.), Budapest, Mundus, 2008, 344 p. (pp. 317-344).