A harmadik legeredményesebb lett az SZTE MK és TTIK közös STECO csapata a hat magyar induló versenyautó közül a londoni Shell Eco-marathon Europe futamon. 29 ország több mint 200 diákcsapata mérte össze tudását.
– Várakozáson felül teljesített a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar és a Természettudományi és Informatikai Kar közös STECO csapata Londonban – jelentette ki a csoport egyik oktató vezetője, Péter Szabó István. Londonban 2016. június 30. és július 3. között rendezték meg a Shell Eco-marathon Europe versenyt.
Innováció, járműtervezés és -építés, taktikai tervezés, vezetés. E kulcsszavak jellemzik a környezetbarát technológiákat alkalmazó autók vetélkedőjét, amelyet a verseny történetében először rendezték meg Londonban. A Shell Eco-marathon Europe verseny jellemzője, hogy az a csapat győz, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni 1 liter üzemanyagnak vagy 1 kWh-nak megfelelő energiával.
„Idén hat magyar diákcsapat vállalkozott a kihívásra, akik hosszas felkészülés után a Make the Future Fesztivál keretében - külön a verseny idejére, a Queen Elizabeth parkban felépített pályán - tették próbára egyedi tervezésű járműveiket” – írja a formula.hu.
A Jól szerepeltek a magyar diákok Londonban című cikk szerint „az újabb magyar résztvevők táborát erősítette a Szegedi Tudományegyetem STECO csapata, akiknek ez volt a második üzemanyag-hatékonysági kihívásuk. A diákok teljesen új járművel érkeztek a helyszínre, és nem csak a helyszíni beállítások során, hanem a pályán való taktikázással is remekeltek, így végül 168 kilométert tudtak megtenni egyetlen kWh energiával. „Nagyon örülünk, hogy a sok nehézség ellenére sikerült ilyen jó eredményt elérnünk. Nagy próbatétel volt ez számunkra, hiszen egy teljesen ismeretlen terepen, változó időjárási viszonyok között kellett az új járművünket tesztelni” – összegezte a versenyt Seres Imre csapatmenedzser.”
– A versenyen 29 ország több, mint 200 csapata vett részt. Az elektromos prototípus autó versenyszámban indultunk, 26. helyet ért el a csapatunk a kategória 50 gépe közt. Ugyanebben a kategóriában a Kandó Kálmán Szakközépiskola a 14., a Debreceni Egyetem a 30. helyen végzett – sorolta Péter Szabó István, az SZTE STECO csapatának oktató vezetője. A városi koncepció autó kategóriában a Széchenyi Egyetem a kategória 23 indulója közt 3. helyet ért el. A BME két versenyautójának nem sikerült teljesítenie a pályára lépés kritériumait.
– Tehát a hat magyar versenyautó közt a STECO a harmadik legeredményesebb – hangsúlyozta Péter Szabó István. A részletes eredmények itt megtekinthetők.
Az SZTE MK – TTIK Londonban is sikeres csapatának két oktató vezetője: Kokavecz János és Péter Szabó István. Az SZTE STECO csapat tagjai: Seres Imre team manager, másodpilóta, elektronika, kivitelező; Bors Noémi pilóta, kivitelező; Terhes Péter konstruktőr, kivitelező; Kele Péter elektronika, kivitelező; Kasza Krisztián konstruktőr, kivitelező; Kőrös Pál Csaba elektronika, kivitelező; Kiss-Albert Gergely elektronika; Tóth-Molnár Gábor Co-Team manager; Kőhegyi Gyula Róbert, a csapat segítője.
A szegedi hallgatók szerepléséről, az SZTE STECO-ról képek a csapat Facebook-oldalán találhatók.
SZTEinfo
Fotó: formula.hu