Elsős GY.I.K.

Összeszedtük a HSZI-n zaljó ügyintézéssel kapcsolatosan felmerülő gyakran ismételt kérdéseket. A tájékoztatóból kiderül, mi kell az aktív státuszhoz, mi az a TO, és hogyan lehet szociális alapú juttatásokat igényelni.

További hasznos szavak, kifejezések elérhetők az egyetemi szótárban: Alapfogalmak, értelmező rendelkezések



 

Az aktív hallgatói státusz feltétele a beiratkozás, a kurzusok felvétele Neptunban, valamint költségtérítéses hallgatók esetében az első tandíjrészlet kiegyenlítése. Ha ezek a feltételek teljesültek, akár a beiratkozás pillanatában aktívra válthat a tanulmányi státusza.

 


 

Csak aktív hallgatók jogosultak diákigazolványra, ideiglenes diákigazolványra, ösztöndíjakra és egyéb juttatásokra, valamint csak aktív hallgatók tudnak kurzusokat teljesíteni, illetve vizsgázni.

 


 

Ritkán, csak nyomós indokkal engedélyezik elsősök számára a passzív félévet. További információkkal a kari Tanulmányi Osztály tud szolgálni a passzív félév kérelmezésével kapcsolatban.

 


 

A TO az adott kar tanulmányi adminisztrációval foglalkozó egysége. Minden karnak van saját TO-ja, és minden TO-nak van saját honlapja. Itt elérhető minden TO honlapja.

 


 

Ritkán, csak nyomós indokkal engedélyezik elsősök számára a passzív félévet. További információkkal a kari Tanulmányi Osztály tud szolgálni a passzív félév kérelmezésével kapcsolatban.

 


 

A diákhitel igényléséhez szükséges információk és részletes leírás az alábbi honlapon található: https://diakhitel.hu/

 


 

Jogviszony-igazolást csak a beiratkozás után lehet igényelni, mert amíg nem jön létre a hallgatói jogviszony, addig nincs is mit igazolni.

 


 

A besorolási határozattal, ami a felvi.hu-ról letölthető, illetve a felvételi határozattal, amit a Neptunból lehet letölteni a felvételi értesítésben leírtak alapján.

 


 

A szociális alapú pályázatokkal az EHÖK foglalkozik. A pályázati felhívás és a pályázati űrlap kitöltéséhez a tájékoztatók elérhetők a weboldalukon.

 


 

Az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat.

 


 

A HSZI által kezelt ügyek listája elérhető a Szolgáltatásaink menüpontban, a legfontosabb ügyekkel kapcsolatos kérdéseket és válaszokat pedig megtalálja a GYIK menüpontban.