A közösség ereje: Mi a social media?

Párbeszéden alapul a közösségi médiabeli jelenlét – derült ki a Marketing Klub programján. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara azért hozta létre ezt a klubot, hogy közösséggé formálja a marketing szakos hallgatókat. A csoport minőségi, szakmai programokat szervez, így a hallgatók gyakorlati szakember látószögéből ismerhetik meg az egyetemi órákon hallottakat. De az is előfordul, hogy maguk a hallgatók tartanak előadást egy-egy érdekes témáról. Legutóbb Herczeg Attila, közösségi média stratéga Social media (Közösségi média) címmel beszélt arról, hogyan képviseltesse magát egy cég a közösségi hálón.

 

marketing_klub– Mi is az a social media, vagyis SM? – kérdeztük Herczeg Attilát. Az ágazat legelismertebb nemzetközi iskolája, a Social Media Akadémia (SMACAD) magyarországi képviselője 15 éve dolgozik a kommunikációs szakmában, tapasztalatot szerzett a magyar és nemzetközi reklámügynökségeknél, valamint ügyféloldalon.

– A közösségi média demokratizálja a kommunikációt. Mindenki tagja akar lenni valamilyen közösségi oldalnak. Ez a negyedik legnépszerűbb aktivitás az emberek életében – hivatkozott szociológiai felmérésekre Herczeg Attila. – A nemzetközi internet-populáció kétharmada rendszeresen látogatja a social-csatornákat. Felgyorsult világban élünk, változnak az internet felhasználóinak szokásai és az interaktivitás igénye is nő. Ez arra készteti a fejlődni vágyó cégeket, hogy aktívan részt vegyenek a közösségi kommunikációban, a közösségi médiában.

Kapcsolataikat kívánják bővíteni a social media használói. Épp ezért 93 százalékuk igényli, hogy egy cég képviseltesse magát valamely közösségi oldalon. De nem reklámokat szeretnének olvasni, nem termékeket óhajtanak vásárolni, hiszen azt megtehetik máshol is. Ezért egy cégnek nem elég ott lenni a hálózaton, összeköttetésben is kell állnia a vásárlókkal. Tehát dialóguson alapul az SM-jelenlét – hangsúlyozta a szakember. Szerinte el kell felejteni a kampányokat, és beszélgetésekben kell gondolkodnia egy vállalatnak is. Így egy cég az SM-használók gondolatainak irányítására is képes az interneten keresztül.

Gazsó Orsolya

 


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Spitzer BarbaraSpitzer Barbara – BTK – anglisztika

Szeged és a Szegedi Tudományegyetem is nagyon diákközpontú. Sokkal gyakorlatiasabb az oktatás, mint más egyetemeken, és rengeteg lehetőséget kínál a hallgatóinak. Ugyanez elmondható a városról is, hiszen rengeteg kedvezményt adnak a diákoknak, melyekkel nagyon sokat lehet spórolni. Így pedig egy kicsit az egyetemista élet is könnyebbé válik.





Mato_Gabor_kicsiMátó Gábor – BTK, kommunikáció-és médiatudomány

Orosházáról jöttem Szegedre, mivel nagyon jó és biztató információkat kaptam az egyetemről és a városról az ismerőseimtől. Az SZTE BTK Kommunikáció-és médiatudomány szakjára jelentkeztem, ahol most vagyok elsőéves. Újságíró szeretnék lenni, és az egyetem szakmai lehetőségeinek köszönhetően már most, a tanulmányaim elején, ezen a területen lehetek gyakornok.

További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *