A közösség ereje: Mi a social media?

Párbeszéden alapul a közösségi médiabeli jelenlét – derült ki a Marketing Klub programján. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara azért hozta létre ezt a klubot, hogy közösséggé formálja a marketing szakos hallgatókat. A csoport minőségi, szakmai programokat szervez, így a hallgatók gyakorlati szakember látószögéből ismerhetik meg az egyetemi órákon hallottakat. De az is előfordul, hogy maguk a hallgatók tartanak előadást egy-egy érdekes témáról. Legutóbb Herczeg Attila, közösségi média stratéga Social media (Közösségi média) címmel beszélt arról, hogyan képviseltesse magát egy cég a közösségi hálón.

 

marketing_klub– Mi is az a social media, vagyis SM? – kérdeztük Herczeg Attilát. Az ágazat legelismertebb nemzetközi iskolája, a Social Media Akadémia (SMACAD) magyarországi képviselője 15 éve dolgozik a kommunikációs szakmában, tapasztalatot szerzett a magyar és nemzetközi reklámügynökségeknél, valamint ügyféloldalon.

– A közösségi média demokratizálja a kommunikációt. Mindenki tagja akar lenni valamilyen közösségi oldalnak. Ez a negyedik legnépszerűbb aktivitás az emberek életében – hivatkozott szociológiai felmérésekre Herczeg Attila. – A nemzetközi internet-populáció kétharmada rendszeresen látogatja a social-csatornákat. Felgyorsult világban élünk, változnak az internet felhasználóinak szokásai és az interaktivitás igénye is nő. Ez arra készteti a fejlődni vágyó cégeket, hogy aktívan részt vegyenek a közösségi kommunikációban, a közösségi médiában.

Kapcsolataikat kívánják bővíteni a social media használói. Épp ezért 93 százalékuk igényli, hogy egy cég képviseltesse magát valamely közösségi oldalon. De nem reklámokat szeretnének olvasni, nem termékeket óhajtanak vásárolni, hiszen azt megtehetik máshol is. Ezért egy cégnek nem elég ott lenni a hálózaton, összeköttetésben is kell állnia a vásárlókkal. Tehát dialóguson alapul az SM-jelenlét – hangsúlyozta a szakember. Szerinte el kell felejteni a kampányokat, és beszélgetésekben kell gondolkodnia egy vállalatnak is. Így egy cég az SM-használók gondolatainak irányítására is képes az interneten keresztül.

Gazsó Orsolya

 


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták

Balog_AnnaBalog Anna – BTK, magyar

Abban biztos voltam, hogy magyar szakra szeretnék jelentkezni, de sokáig nem tudtam, melyik egyetemre. Eredetileg úgy terveztem, hogy elmegyek az SZTE és az ELTE nyílt napjára. Végül az ELTE-jére el sem mentem, mert mire hazaértem Szegedről, már döntöttem. Annyira megtetszett a környezet, a hangulat, az emberek, hogy rögtön tudtam: nekem ott a helyem. Azóta sem bántam meg ezt a döntésemet.


kovacs-benceKovács Bence – TTIK: fizika

Az SZTE-t azért választottam, mert egy „nyugisabb” egyetemi várost kerestem. Az SZTE minden szempontból kiválóan szolgálja a hallgatók igényeit, legyen szó külföldi lehetőségekről, szabadidős vagy kulturális programokról. Nem bántam meg, hogy az SZTE-re jöttem, az egyetemi éveimet jobb helyen nem is tudnám elképzelni.



További hallgatói vélemények >>>