Nevtelen_terv

Gyógyszercég marketing stratégiáját dolgozzák ki az SZTE hallgatói

Egy képzeletbeli gyógyszercég marketingstratégiájának megalkotásán dolgoznak a Szegedi Tudományegyetem hallgatói, versenyezve az első helyért a EUGLOH Pharmaceutical Rush Business Game nevű játékos kurzusán. A cél a tapasztalatszerzés – nemzetközi környezetben.

- A január 13. és 16. között zajló Pharmaceutical Rush Business Game a EUGLOH egyik legizgalmasabb programja. Egy olyan online verseny, amelyben az SZTE hallgatói interkulturális környezetben, nemzetközi csapatokban dolgoznak együtt. A céljuk egy képzeletbeli gyógyszercég marketingstratégiájának megalkotása – mondta Révész Balázs, az SZTE Gazdaságtudományi Karának docense, a verseny egyik magyar szervezője.

 

A EUGLOH, vagyis a 2019 őszén létrejött European University Alliance for Global Health konzorcium tagjai a Szegedi Tudományegyetem, a Paris-Saclay Egyetem, a Lundi Egyetem, a Portói Egyetem és a müncheni Ludwig Maximillian Egyetem. A program 210 ezer hallgató, 23 ezer oktató, kutató és felsőoktatási munkatárs számára teszi lehetővé az öt egyetem és így az öt ország közötti mobilitást és együttműködést. A pandémiás helyzet miatt nagyobb hangsúlyt kapnak most a virtuális mobilitási programok.  A hallgatóknak arra is lehetőségük van, hogy csak egy-egy tanegységet vegyenek fel a partneregyetemeken, hogy részt vehessenek olyan külföldi programokon, mint egy nemzetközi konferencia, egy workshop, egy karriernap vagy egy játékos verseny, amely egyben kurzus is: mint a Pharmaceutical Rush Business Game.

 

A EUGLOH a globális egészséget helyezi a központba, de olyan sokoldalú megközelítésben, hogy az egyetem bármely karának, illetve szakjának hallgatói tudjanak csatlakozni hozzá. Bizonyíték erre az, hogy a Rush Game-re a Gyógyszerészeti Karról, az Általános Orvostudományi Karról, a Gazdaságtudományi Karról és a Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karról is jelentkeztek hallgatók, összesen 20-an. Az idei már a második Rush Game, az öt egyetemről összesen 200 diák nevezett. A hallgatók egyénileg jelentkeznek, majd a rendszer különböző paraméterek figyelembevételével sorsolta őket hatfős csapatokba.

 

- Nagyon aktív a csapatunk. Portugál egyetemistával és főleg francia hallgatókkal dolgozunk együtt – hallottuk Szűcs Györgytől. Az SZTE GTK vállalkozásfejlesztés mesterszakos hallgatója nagyon hasznos lehetőségnek tartja a versenyt, és mindenkinek ajánlja, aki rászánja az időt, hogy jól elmélyedjen az információk feldolgozásában. A hallgatók ugyanis marketing kutatási dokumentumokat kaptak, amelyek többek között arról szólnak, hogy Európában és Ázsiában hogyan működik a piac, milyen alapú gyógyszerkészítményeket részesítenek előnyben az emberek – a csapatok ezek alapján dolgozzák ki, és építik fel a marketing stratégiájukat, amelyet később egy analitikai rendszer kielemez: a gyógyszerpiacot szimuláló algoritmusok segítségével jelzi, hogy a döntések milyen eredményeket hoztak. A versenyzők minden forduló végén látják, hogy mennyit sikerült eladniuk a termékeikből, mennyi hasznot realizáltak, és hogyan alakult a képzeletbeli cégük részvényeinek árfolyama. Ezekből az adatokból kell következtetniük, hogy menyire sikeres a stratégiájuk, és az alapján kell meghozniuk a következő forduló döntéseit. A végén az a csapat nyer, amelyiknek a részvényei a legtöbbet érik hét forduló után.

 

- A versenynek tehát nincs zsűrije, a végeredményt az algoritmusok döntik el. A diákok azonban nem egyedül állnak szemben egy géppel, folyamatos oktatói segítséget kapnak. Nyereményük pedig a tapasztalat, amit a résztvevők a verseny során megszereznek. Megtanulnak nemzetközi környezetben, csapatmunkában együttműködni, kommunikálni, döntéseket hozni, meggyőzni egymást. Nem utolsó sorban a közgazdász hallgatók megismerik a gyógyszeripar mozgatórugóit, a gyógyszerészek pedig megismerkednek az üzleti szemléletmóddal. Mindennek pedig nem csak a további tanulmányaik során, de a diplomájuk megszerzése után is felbecsülhetetlen értéke lesz – magyarázta Révész Balázs.

 


SZTEinfo


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Spitzer BarbaraSpitzer Barbara – BTK – anglisztika

Szeged és a Szegedi Tudományegyetem is nagyon diákközpontú. Sokkal gyakorlatiasabb az oktatás, mint más egyetemeken, és rengeteg lehetőséget kínál a hallgatóinak. Ugyanez elmondható a városról is, hiszen rengeteg kedvezményt adnak a diákoknak, melyekkel nagyon sokat lehet spórolni. Így pedig egy kicsit az egyetemista élet is könnyebbé válik.






Major_AttilaMajor Attila - ZMK, magánének

Azért jöttem erre a szakra, mert itt olyan tanárok tanítanak, akiket nagyra tartok. Maga a szak a tanszékvezető, Temesi Mária tanárnő miatt vonzó, hiszen sok lehetőséget kínál arra, hogy elsősként operában szerepelhessek, ez pedig kezdőként hatalmas lehetőség és megtiszteltetés. A ZMK-n a tanár-diák kapcsolat nagyon szoros, hiszen ez a pálya nagyon tanárfüggő. Én itt megtaláltam Andrejcsik István operaénekes személyében azt a mestert, akivel a legtöbbet tudtam eddig fejlődni.



További hallgatói vélemények >>>