Az egészségügyi dokumentáció másolat kérés a Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ vonatkozásában a Klinikai Jogi, Igazgatási és Humánpolitikai Igazgatóság, Klinikai Jogi Irodán (továbbiakban: Klinikai Jogi Iroda) keresztül történik - az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV törvénnyel összhangban - intézményünknél rendszeresített Egészségügyi dokumentációból kért másolat kiadása című integrált irányítási munkautasítás alapján.
Felhívom a figyelmét, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér lakossági portálján (ügyfélkapus bejelentkezéssel) – közvetlen hozzáféréssel – lehetősége van a 2017. november 1. napjától történt, közfinanszírozott ellátásairól készült egészségügyi dokumentációkat (zárójelentés, ambuláns lap, leletek stb.) díjmentesen megtekinteni, letölteni, illetve kinyomtatni. A portál az alábbi címen érhető el: https://www.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal
Kérelem benyújtása
A kérelem benyújtására kizárólag írásban a Munkautasítás 4.3.1.1.1. – 4.3.1.1.9. pontja szerint jogosult: az érintett vagy törvényes képviselője, közeli hozzátartozója (házastársa vagy élettársa, gyermeke, szülője, testvére, nagyszülője, unokája), örököse, valamint meghatalmazással rendelkező egyéb személy.
A kérelem érkezhet:
(Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Klinikai Jogi, Igazgatási és Humánpolitikai Igazgatóság, Klinikai Jogi Iroda - 6725 Szeged, Tisza Lajos krt. 107. 1. emelet 147. szoba)
(Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Klinikai Jogi, Igazgatási és Humánpolitikai Igazgatóság, Klinikai Jogi Iroda - 6725 Szeged, Tisza Lajos krt. 107.)
A kérelmét benyújthatja a Klinikai Jogi Iroda erre a célra rendszeresített formanyomtatványán.
A kérelem kitöltéséhez kapcsolódó tájékoztató megnyitásához kérem, kattintson ide.
Ügyintézési idő
A Klinikai Jogi Iroda az ügyintézést a kérelem megfelelő benyújtásától kezdődően munkaidőn belül megkezdi és 30 napon belül a szervezeti egységek által készített másolati példányokat a kérelmező rendelkezésére bocsátja. (A kérelem beérkezésének napja a határidőbe nem számít bele.)
Másolat átadása
A kérelmező a másolatot személyesen a Klinikai Jogi Irodán veheti át ügyfélfogadási időben:
6725 Szeged, Tisza Lajos krt. 107. 1. emelet 147. szoba Hétfő: 8:00-15:30 Kedd: 8:00-13:00 Szerda: 11:00-15:30 Csütörtök: 8:00-13:00 Péntek: 8:00-13:00
|
A másolat postai úton történő megküldése esetén a hatályos postai díjszámítás alapján a postaköltség a kérelmezőt terheli, melynek összegét a dokumentáció terjedelme határozza meg, amelyről a Klinikai Jogi Iroda díjbekérő levelet küld. A befizetés tényének igazolását követően minden esetben elsőbbséggel, tértivevénnyel kerül megküldésre a kért dokumentáció a megadott postázási címre.
A postaköltséget átutalással és bankban történő készpénzbefizetéssel van lehetőség rendezni, a közlemény rovatban mindenkor fel kell tüntetni a díjbekérő levél iktatószámát.
Hivatkozással a Munkautasítás 4.3.2.1. pontjára valamennyi dokumentumról készített első másolat díjmentes, minden további másolat térítésidíj-köteles, amelyet a Munkautasítás 4.3.3. pontjára figyelemmel a kérelmezőnek az Intézmény mindenkori hatályos Térítésköteles Egészségügyi Szolgáltatások Térítési Díjjegyzékében foglaltaknak megfelelően kell megfizetnie. A Munkautasítás 4.3.3. pontja alapján térítési díj fizetési kötelezettség esetén az igénylő a befizetés igazolásaként vagy a számlát vagy az átutalás bizonylatát visszajuttatja a Klinikai Jogi Iroda kijelölt munkatársának, aki ezt követően - a jogszabályi előírások szerint legkésőbb 30 napon belül - a másolatot kiadásra előkészíti a szervezeti egységek által készített másolati példányok felhasználásával.
A kérelmező jogosultságának ellenőrzése a Munkautasítás 4.3.1.1.1.-4.3.1.1.9. pontjai szerint történik
A kérelmező az ellátott beteg:
A beteg igazolja a személyazonosságát TAJ kártyával és egy, a személyazonosság igazolására alkalmas arcképes igazolvánnyal.
Törvényes képviselő, közeli hozzátartozó (házastársa vagy élettársa, gyermeke, szülője, testvére, nagyszülője, unokája), örökös esetén:
A jogosultság igazolása a személyazonosság igazolására alkalmas arcképes igazolvánnyal és a jogosultságát igazoló okirattal történik.
Meghatalmazással rendelkező egyéb kérelmező esetén:
A jogosultság igazolása a személyazonosság igazolására alkalmas arcképes igazolvánnyal és az átvételre jogosító teljes bizonyító erejű magánokirati formában elkészített meghatalmazással, közjegyző által készített közokirattal, ügyvéd által ellenjegyzett magánokirattal történik.
A beteg halála esetén
A beteg halála esetén törvényes képviselője, közeli hozzátartozója, valamint örököse - írásos kérelme alapján - jogosult a halál okával összefüggő vagy összefüggésbe hozható, továbbá a halál bekövetkezését megelőző gyógykezeléssel kapcsolatos egészségügyi adatokat megismerni, az egészségügyi dokumentációba betekinteni, illetve azokról - első alkalommal - térítésmentesen másolatot kapni.
A halál bekövetkezését megelőző gyógykezelés az a kezelés, amelyet követően a beteg az életét vesztette. A halál okával összefüggő, vagy összefüggésbe hozható gyógykezelés, a legutolsó olyan kezelés, amely a halál okával összefügg vagy összefüggésbe hozható.
A boncolási jegyzőkönyvek kérése és kiadása is a Klinikai Jogi Irodán keresztül történik. Figyelemmel arra, hogy a boncolási jegyzőkönyv elkészítése meghaladhatja a Klinikai Jogi Iroda ügyintézési határidejét, azok elkészülési és kiadási idejéről tájékoztatást az érintett Intézet adhat az alábbi elérhetőségeken:
06-62/545-155; 06-62/545-873
06-62/545-708; 06-62/342-915
A betegdokumentációból kért másolat kiadásával kapcsolatban bővebb információt az Egészségügyi dokumentációból kért másolat kiadása című integrált irányítási munkautasítás tartalmaz, illetve további tájékoztatást kérhet telefonon a 06-62/544-592 és a 06-62/545-693 számon, illetve elektronikus levélben a kkjog@med.u-szeged.hu e-mail címen.