qs_rangsor_kiemelt

Miért az SZTE? Egyre intenzívebb mobilitás

Tanulj Te is a Szegedi Tudományegyetemen, hazánk egyik legrangosabb felsőoktatási intézményében! De miért éppen az SZTE? Az okok közül egy: számos külföldi ösztöndíj lehetőség, megannyi nemzetközi partnerkapcsolat.



„Lyonban töltöttem Erasmus ösztöndíjjal négy hónapot. Azért ezt a helyet választottam, mert egy kisebb léptékű városba akartam menni, ahol az egyetem is családias. A kint töltött négy hónapra arra volt elegendő, hogy a nyelvtudásomat erős középfokra felhozzam. Minden hallgatónak azt ajánlom, hogy éljen az ösztöndíj lehetőségével, legyen bátor és menjen külföldre tanulni”- nyilatkozta Bagyinka Péter nemzetközi tanulmányok szakos hallgató a Szegedi Egyetem Magazinnak.

A Szegedi Tudományegyetemre felvételt nyert hallgatók előtt kitárul a világ, számos külföldi ösztöndíj-lehetőség várja már az elsőéveseket is. Az SZTE-n a Nemzetközi Mobilitási Iroda koordinálja a hallgatók, oktatók, egyetemi dolgozók nemzetközi mobilitását biztosító csereprogramokat. Az Iroda honlapján folyamatosan és naprakészen megjelenteti a külföldi ösztöndíjakkal, nemzetközi pályázati lehetőségekkel kapcsolatos információkat.

A szegedi egyetem évek óta sikeresen vesz részt a CEEPUS programban, mely a közép- és kelet európai országok között könnyíti meg az oktatói és hallgatói cserét, valamint a nyári iskolákon és szakmai kurzusokon való részvételt. A Szegedi Tudományegyetem CEEPUS hálózatainak száma a 2014/2015-ös tanévben egy hálózattal tovább bővült, így jelenleg nyolc hálózatban vesz részt az SZTE, egyben koordinátorként, hétben pedig partnerintézményként. A Tisza- parti universitas az 1998/1999-es tanév óta sikeresen vesz részt az ERASMUS programban, a mobilitási felhívás eddigi teljes időszakában felmutatott teljesítményével az SZTE elérte, hogy egyetlen magyar egyetemként bekerülhetett a világ legjobb 17 európai egyetemi tapasztalatot bemutató European Sucess Stories 2010 című kiadványba, 2011-ben pedig Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjat kapott. A 2014/2015. tanévtől kezdődő ERASMUS+ program keretében hallgatói részképzésben 261 SZTE-s hallgató vehet részt, míg szakmai gyakorlatra 60 hallgató jelentkezett, ugyanakkor a 2014/2015-ös tanév első félévre 210 külföldi hallgató érkezett a Tisza-parti universitasra. Emellett az ERASMUS+ program keretében a Tempus Közalapítvány felhívásai alapján a szegedi egyetem rendszeresen meghirdeti a fogyatékkal élő hallgatók, oktatók, személyzet kiegészítő támogatására, valamint a külföldi résztanulmányokra pályázó hallgatók szociális alapú kiegészítő pénzügyi támogatására szóló pályázati felhívásokat is. Sikeresen szerepel a szegedi egyetem a Campus Hungary ösztöndíj programokban is, melynek köszönhetően egyre több szegedi hallgató tanulhat ösztöndíjjal a világ bármely országában, fejlesztheti nyelvtudását és szerezhet tapasztalatot külföldön. A program támogatásával a kiutazó ösztöndíjasok ingyenes nyelvi felkészítő, túlélő, interkulturális tréningeken vehetnek részt külföldi tanulmányaikat megelőzően. Kiemelkedően teljesít az egyetem a legújabb EGT Finanszírozású Mechanizmus HU 08 felsőoktatási mobilitási akcióban is. Az intézmény Norvég Alap program első felhívására benyújtott pályázata a támogatott intézmények között a legtöbb támogatást nyerte el.


esza_felso

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Major_AttilaMajor Attila - ZMK, magánének

Azért jöttem erre a szakra, mert itt olyan tanárok tanítanak, akiket nagyra tartok. Maga a szak a tanszékvezető, Temesi Mária tanárnő miatt vonzó, hiszen sok lehetőséget kínál arra, hogy elsősként operában szerepelhessek, ez pedig kezdőként hatalmas lehetőség és megtiszteltetés. A ZMK-n a tanár-diák kapcsolat nagyon szoros, hiszen ez a pálya nagyon tanárfüggő. Én itt megtaláltam Andrejcsik István operaénekes személyében azt a mestert, akivel a legtöbbet tudtam eddig fejlődni.



Nemeth MelittaNémeth Melitta – TTIK, földrajz

Korábban már elkezdtem egy szakot, viszont úgy hozta az élet, hogy azt abbahagytam. Ezután elkezdtem dolgozni, és a munkám során jöttem rá, hogy a turizmus és a földrajz az, ami igazán érdekel. Így újra nekifutottam a tanulásnak, és felvételiztem a TTIK-ra, földrajz szakra. Szakiránynak a turizmust választottam. Itt végre úgy érzem, hogy a helyemen vagyok. Pozitívum, hogy habár kevesen vagyunk ezen a specializáción mégis elindították, így sokkal több idő jut egy-egy emberre az órákon.





További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *