Új fejlesztésekről, szakokról, ösztöndíjakról az SZTE nyílt napján
2019. február 02.
A Szegedi Tudományegyetem szakkínálatának és szolgáltatásainak bemutatása mellett a legújabb fejlesztésekről is szó esett a 2019. február 2-i programon. Középiskolásokat és a szülőket tájékoztatta a továbbtanulásról és a felvételiről második összegyetemi nyílt napján az SZTE. Az informálás kari nyílt napokon és cset-üzenetekkel folytatódik.
Teljes, több mint háromszáz szakból álló képzési kínálatát, illetve a kormányzati és uniós forrásokból megvalósuló fejlesztéseket is bemutatta nyílt napján a Szegedi Tudományegyetem. – Magyarország egyik legnagyobb egyeteme, az SZTE 12 kara és Tanárképző Központja 13 képzési területre várja a továbbtanulókat – fogalmazott a 2019. február 2-i programot megnyitó köszöntőjében Prof. Dr. Rovó László, az SZTE rektora.
A kor kihívásaira reagál az SZTE. Például az új szoftverorientált villamosmérnök szakra 50, a gyakorlatorientált üzemmérnök-informatikus képzésre akár 100 „gólyát” is fogad 2019 szeptemberétől az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar Informatikai Intézet. A duális formájú mérnök, informatikus és agrárképzés mellett az országban egyetlenként az SZTE ETSZK kínálja a szociális munka szakon e tanulási formát. Az SZTE a távoktatási lehetőségeket bővíti, folyamatosan korszerűsíti a képzései módszertanát.
– A legtöbb uniós pályázati forrást az SZTE nyerte a hazai felsőoktatási intézmények közül: összesen több mint 48 milliárd 679 millió forintból valósulhatnak meg az oktatást, a kutatást és a gyógyítást szolgáló fejlesztések – jelentette be Dr. Fendler Judit. Az SZTE kancellárja több uniós projektre – például az Egészségtudományi Képzési Tömb, illetve az SZTE Fogorvostudományi Kar elhelyezésének tervére, a Skill laborra, a mentőautó-szimulátorra, a középiskolások idegennyelv tanulását segítő programra – is ráirányította a figyelmet.
Az SZTE orvosképzését megújító Készségfejlesztési Központot használat közben tekinthették meg a sajtó munkatársai.
A hazai felsőoktatást érintő uniós projektekről László András, a fejlesztéspolitikai kommunikáció összehangolásért felelős miniszteri biztos számolt be. Ezekről az eredményekről az SZTE nyílt napjának résztvevői is tájékozódhattak, itt zárult az Innovációs és Technológiai Minisztérium információs sorozata.
Az SZTE hagyományainak megfelelően a középiskolások a jelentkezési lap kitöltésében is segítséget kaptak. A Szegedi Tudományegyetem oktatási rektorhelyettese, Dr. Habil. Gellén Klára – az Oktatási Hivatal vezetőivel együtt – a gyerekeik továbbtanulását lehetővé tevő családok szempontjai alapján csoportosította a szülői értekezleten tanácsait, osztotta meg tapasztalatait, válaszolt a felvételivel kapcsolatos kérdésekre.
– Miért az SZTE? Ez olyan kulcskérdés, amelyre számos érvet felsorakoztatva válaszolunk az SZTE www.u-szeged.hu honlapja felvételizőknek szóló oldalán. Az indokok sorából kiemelem, hogy a szegedi egyetem jellemzője a tudomány, az oktatás és a munkaerőpiac hármasának szerves egysége – fogalmazott az SZTE oktatási rektorhelyettese.
A brit Quacquarelli Symonds (QS) nemzetközi felsőoktatási listáján a legjobb magyar egyetemként rangsorolt Szegedi Tudományegyetem kiemelt célja a tehetséggondozás. A felvételizők számára 2018-ban elindított „SZTE START Tehetséggondozó Program" révén 50-100 ezer forint ösztöndíjat nyerhetnek azok a 12. évfolyamos középiskolás diákok, akik első helyen jelentkeznek a szegedi egyetem valamely képzésére, és oda felvételt nyernek.
Az SZTE összegyetemi nyílt napon résztvevők informálódhattak – többek között – az SZTE hallgatóinak a költségtérítését segítő támogatási formákról, valamint a hazai és nemzetközi ösztöndíjakról is.
A SZTE célja a nemzetközileg is versenyképes kutatás művelése. Ezt segíti – többek között – az Új Nemzeti Kiválóság Program, amely a kutatói és alkotói kiválóságot minden tudomány- és művészeti területen figyelembe veszi. Az ÚNKP ösztöndíját 2018-ban a szegedi egyetem polgárai közül az előző évinél több, összesen 228 tehetséges hallgató, doktorandusz és ifjú oktató nyerte el. Ez a közel 385 millió forint támogatás javította az intézmény kutatási feltételeit.
Az SZTE számos egyéb juttatással, szolgáltatással támogatja hallgatóit. Ezekről részletes tájékoztatás itt és az SZTE, valamint az SZTE kari honlapjain olvasható. A felvételi időszak hajrájában az SZTE Felvételi Facebook oldal üzeneteit az SZTE Mentrollház egyik fiktív lakója, „Berci” veszi át. „Berci” cset-üzenetek formájában meséli el, hogy milyen Szegeden egyetemistának lenni, mennyibe kerül egy hallgató élete, de szívesen beszélget arról is, hogy mihez lehet kezdeni az SZTE-s diplomával. A Berci-bot a Szegedi Tudományegyetem Felvételi Facebook oldalán, míg az online konzultációs Facebook csoportok a http://www.u-szeged.hu/felveteli címen érhetőek el.
Képgaléria a Szegedi Tudományegyetemen megvalósuló uniós fejlesztésekről és a sajtóbejárásról. Fotók: Bobkó Anna, SZTE NKI
A nevem Aryan Mardanpour és Perzsiából jöttem. Másodéves hallgató vagyok a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán. Már közel három éve Magyarországon élek, 8 hónapot Budapesten töltöttem.
Gyerekként a Nagybátyám karrierje inspirált arra, hogy orvosnak tanuljak, Ő egy nagyon sikeres ortopéd sebész az országomban. Miután felvettek a Szegedi Tudományegyetemre, komolyabban kezdtem venni a tanulást, mert Szegeden kimondottan kemény az orvosi kar. Szeretek segíteni az embereknek. Miután befejeztem a tanulmányaimat Szegeden, terveim szerint egy időre szeretnék önkéntes munkát végezni az „Orvosok határok Nélkül” segélyszervezetnél. Szegedre pedig mindig második otthonomként gondolok.
Horváth Tamara -TTIK, biológia mesterszak
2007-ben kezdtem el az egyetemet, azért pont Szegeden, mert nagyon jó híre van, illetve nagyon dicsérik az oktatást. Jó a fiatal társasági élet. Csak pozitív tapasztalatam vannak, sok emberrel lehet megismerkedni, nagyon kellemes csalódás volt az azóta eltöltött pár év. Az oktatás és a kutatás is világszínvonalú a TTIK-n, olyan ismeretekkel vérteznek fel bennünket, melyek birtokában jó eséllyel indulunk a munkaerőpiacon.