A Klebelsberg Központ „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” nevű projekt keretén belül kiosztott tanulói laptopok visszavételi időszaka hamarosan megkezdődik.
Jelen időszakban azoknak a tanulóknak kell visszahozni az eszközt és a tartozékait, akiknek a 2024/2025 tanév végén megszűnik a jogviszonya a jelenlegi intézményével.
A kiosztáshoz hasonlóan fog történni az ügymenet. Tehát időpontfoglalást követően a SZTE József Attila Tanulmányi és Információs Központban adhatóak le a készülékek minden tartozékukkal együtt. A folyamat kiegészül egy külső-belső állapotfeméréssel. A szükséges dokumentációk elkészültével és mindkét fél általi aláírásával zárul a folyamat. (Visszavételi jegyzőkönyv/ Káreset jegyzőkönyv/ Nyári szünetre használatbaadási jegyzőkönyv)
Időszak: 2025. június 23-27. 9:00-17:00 Pót alkalmak: 07.07-08. (9:00-17:00)
Helyszín: 6722, Szeged, Ady tér 10. III. szemináriumi terem
Időtartam: 30 perc
Időpontfoglalás: Modulo-n keresztül. (06.02-07.06.)
HOZZA MAGÁVAL: Egér, táska és töltő. Szükséges a tanuló felhasználója és jelszava, hogy a belső állapotfelmérést is el tudjuk végezni már a helyszínen. (SZTE azonosító és az ahhoz tartozó jelszó.) A korábbi átadás átvételi nyilatkozatot aláíró felelősségvállaló személyazonosságát igazoló okmányait vagy meghatalmazást, amennyiben más személy hozza vissza az eszközt.
A Klebersberg Központ tájékoztatója:
A notebook visszaadása során, kérjük, hogy az alábbiak figyelembevételével járjanak el:
1. A notebookot tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban kell visszaadni, ezért kérjük, hogy gondoskodjanak az eszköz megtisztításáról, a gyermeke által elhelyezett matricák és a notebookra került fájlok eltávolításáról. (Fontos, hogy a notebook hátoldalán található, két darab vonalkódos matricát, valamint a projekt nevét és adatait tartalmazó matricát ne távolítsák el az eszközről!)
2. Kérjük, hogy a notebookot állítsák vissza gyári alaphelyzetbe – ehhez útmutatót a Klebelsberg Központ oldalán a „Kapcsolódó anyagok” menüpontban találnak.
3. A notebookot minden tartozékával együtt szükséges visszaadniuk, tehát kérjük, gondoskodjanak a töltő, a táska és az egér leadásáról is.
4. A notebook visszaadására vigyenek magukkal személyazonosító okmányokat, mivel azokat az intézményi visszavétel során ellenőrizni szükséges.
5. A notebook visszaadásakor úgynevezett visszavételi jegyzőkönyv készül, amelyet aláírhat gyermeke törvényes képviselőjeként Ön, illetve az Ön meghatalmazásával más személy (akár az időközben nagykorúvá vált gyermeke) is.
Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy amennyiben a visszaadásra kerülő eszközről a visszaadás során kiderül, hogy meghibásodott és/vagy nem működőképes, erről kárfelvételi jegyzőkönyvet kell készíteniük az intézményben. Amennyiben a notebook időközben eltűnt vagy a törvényes képviselő azzal nem számol el, az intézmény/fenntartó megteszi a szükséges jogi lépéseket. Tekintettel arra, hogy a notebook átvételekor a törvényes képviselő az Átadás-átvételi nyilatkozat aláírásával készfizető kezességet vállalt – a tanuló nagykorúvá válásától függetlenül – a tanuló által az IKT-eszközben okozott károk megtérítésére kötelezett.
Azoknak a 8. évfolyamos diákoknak, akik ugyanazon intézményfenntartó másik köznevelési intézményében folytatják középiskolai tanulmányaikat (szerk. Tehát az SZTE JuGyu-ból SZTE Báthoryban tanulnak tovább) be kell mutatniuk az intézményben a notebookot annak érdekében, hogy az intézmény munkatársai ellenőrizni tudják, hogy az továbbra is rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban van-e. Így kérjük a felelősségvállalókat, hogy a fentiek szerint járjanak el és foglaljanak időpontot. Esetükben a „Nyilatkozat a notebook nyári szünetben történő használatáról" nevezetű dokumentumot kell aláírniuk.
Szíves együttműködését a notebook visszaadásával kapcsolatban ez úton is köszönjük.
RRF-1.2.1 projekt és SZTE KRÉTA Support

A visszavételi időszak részletiről minden esetben emailben tájékoztatjuk az érintett szülőket/gondviselőket.
