2020. október 23., péntek

Bemutatkozás

Az egyetemi SZMSZ 2017-ben elfogadott módosításának köszönhetően átalakult az informatikai szervezet, az informatikai infrastruktúra, eszközpark és alkalmazási környezet egységes irányítása érdekében önálló igazgatóság jött létre, amely az Egyetem egészére kiterjedő hatáskörrel és felelősséggel látja el feladatait.

Az Informatikai és Szolgáltatási Igazgatóság (ISZI) az Egyetem informatikai szolgáltató szervezete, amely tevékenysége során ellátja az Egyetem szervezeti egységeinek működésével összefüggő, informatikai és telekommunikációs üzemeltetési, fejlesztési és szolgáltatási feladatokat, irányítja és felügyeli az ilyen tevékenységgel foglalkozó szervezeti egységek, munkatársak tevékenységét.

Ennek keretében biztosítja az egyetemi hálózat, a kliens gépek, a központi szerverek és rendszerek működtetését, a felhasználók adminisztrációját, felügyeletét, koordinálja az Egyetem informatikai fejlesztéseit valamint informatikai stratégiája kialakítását. Tevékenységét az Egyetem egészére kiterjedő hatáskörrel végzi, azaz a Klinikai Központ és minden decentralizált szervezeti egység feladataiért is felelősséget visel.



A Szegedi Tudományegyetem vezetése elkötelezett az Egyetem működési folyamatainak digitalizálásában, az azt támogató intézményi fejlesztésekben. Az elmúlt időszakban több területen megteremtettük a feltételét ilyen innovatív, a működést támogató digitális szolgáltatások bevezetésének.


A fejlesztési programok között kiemelt helyen szerepel az Egyetem dolgozói által használható, önkiszolgáló HR rendszere bevezetése. A NEXON rendszer funkcióinak bővítése megkönnyíti a HR, bér és munkaügyi ügyintézést, és egyszerre biztosítja a bér ügyintézéssel kapcsolatos adatok, folyamatok transzparenciáját, a személyes adatok védelmét valamint a munkáltatói jogkörök gyakorlásához szükséges információk elérhetőségét. A fejlesztés lehetőséget teremt az elektronikus bérjegyzék bevezetésére és alkalmazására, amely támogatja a Zöld Egyetem programban megfogalmazott fenntarthatósági és környezetvédelmi célkitűzéseket.


Az új szolgáltatásokat tartalmazó NEXON PORT modul éles bevezetése 2019. december 2-től indult. A fejlesztési program részeként további modulok bevezetését is tervezzük, amelyek segítik többek között a munkaidő beosztást, a munkaidő-gazdálkodást, adatváltozás bejelentést, igazolások kiadását és további elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat biztosítanak az Ön számára.
Az önkiszolgáló HR szolgáltatások elindítását biztosító informatikai fejlesztések arra is lehetőséget adnak, hogy ezzel egyidejűleg egyetemi szinten egységes, központi azonosítási technikákon alapuló, magas szintű szolgáltatásokat vezessünk be.
Bízunk abban, hogy a most elindított új fejlesztésekkel az Ön számára is értékes és hasznos, új szolgáltatásokkal bővítettük az Egyetem munkatársai számára elérhető elektronikus szolgáltatásokat.