2024. június 17., hétfő English version
Az Egyetemről  --  Szervezeti felépítés  --  Központi szolgáltató egységek  --  Központi szolgáltatások  --  Szerver tanúsítvány szolgáltatás
Ügymenet - szerver tanúsítvány szolgáltatás - új

A szerver tanúsítvány szolgáltatás igénybevételének, illetve a kibocsátás ügyviteli folyamata

I. Az igénylés feldolgozásának fázisai

1. Az igény bejelentése - igénylő

Az igényt a Modulon keresztül kell benyújtani: https://modulo.etr.u-szeged.hu
A Moduloba való belépéskor az „SZTE / Nexon azonosító” tartományt kell kiválasztani.

Sikeres belépés után, az Űrlapok listájából le kell nyitni az „Informatikai Szolgáltatási Igazgatóság (ISZI)” sort, majd alatta kiválasztani a „Szerver tanúsítvány igénylés” nevű űrlapot.

A kitöltés gombra kattintás után, értelemszerűen ki kell tölteni az űrlapot.
Néhány megjegyzés a kitöltéshez:

  • Több szerver név megadása: az Alternatív nevek (SAN) mezőben fel kell sorolni vesszővel elválasztva a szerver további neveit. A tanúsítvány ezekre a nevekre is érvényes lesz.
  • Tanúsítvány típusa: alapértelmezettként a legtöbb célra megfelelő Normál ellenőrzésű (OV) tanúsítványt javasoljuk. Aki mégis ragaszkodik a Bővített ellenőrzésű (EV) tanúsítványhoz, annak az indoklás mezőt ki kell töltenie a jelentős árkülönbség miatt. Az indoklás alapján további egyeztetés történik.
  • A tanúsítvány érvényessége nemzetközi konvenció szerint jelenleg legfeljebb egy év lehet.

2. A tanúsítványkérés elkészítése és benyújtása az egyetemi tanúsítvány adminisztrátornak - igénylő

Az igénylő elkészíti a tanúsítványkérést. Ennek egy-egy lehetséges módját ismertetjük Unix és MS Windows operációs rendszerre. Az elkészült tanúsítványkérést (CSR fájlt) a Modulo űrlapon a CSR mezőhöz kell feltölteni. A nyilatkozatot el kell fogadni a „Kijelentem” checkbox kiválasztásával.

A kitöltés végeztével a Beadás gombra kell kattintani.

3. A megfelelőség ellenőrzése - egyetemi tanúsítvány adminisztrátor

Az egyetemi tanúsítvány adminisztrátor a beérkezett igénylőlapot, és az elküldött tanúsítványkérést (CSR) ellenőrzi. Amennyiben az igénylést rendben találja, azt továbbítja aláíratásra a tanúsítvány hitelesítő cégnek.
Ha a vizsgálat nem sikeres, az egyetemi tanúsítvány adminisztrátor az igénylőt tájékoztatja a visszautasítás okairól.

4. A tanúsítvány aláírása és kiadása – a tanúsítvány hitelesítő cég

Az egyetemi tanúsítvány adminisztrátor által jóváhagyott tanúsítványkérést a tanúsítvány hitelesítő cég digitálisan aláírja és erről értesíti az egyetemi tanúsítvány adminisztrátort és az igénylőt az űrlapon megadott e-mailen keresztül. Az e-mail tartalmazza azokat a linkeket, amiken keresztül az aláírt tanúsítvány letölthető.

GTK1_230x154.png

Elérhetőségek

Elérhetőségek

Postacím: 6701 Szeged, Pf.: 652
Utcai cím: 6722 Szeged,
Ady tér 10.
Telefon:
+36 (62) 343-335/3335
+36 (62) 544-224/4224
E-mail: szkiroda@cc.u-szeged.hu 

Fontosabb telefonszámok

Fontosabb telefonszámok

Help Desk
Hálózati hibabejelentés
munkanapokon
szabad- és ünnepnapokon
Titkárság
Porta
54-4227
 
54-4227
54-5863
54-4224
54-4222
Bezár