2023. február 1., szerda English version
Az Egyetemről  --  Szervezeti felépítés  --  Központi szolgáltató egységek  --  Központi szolgáltatások  --  Szerver tanúsítvány szolgáltatás
Ügymenet - szerver tanúsítvány szolgáltatás - új

A szerver tanúsítvány szolgáltatás igénybevételének, illetve a kibocsátás ügyviteli folyamata

I. Az igénylés feldolgozásának fázisai

1. Az igény bejelentése - igénylő

Az igényt a Modulon keresztül kell benyújtani: https://modulo.etr.u-szeged.hu
A Moduloba való belépéskor az „SZTE / Nexon azonosító” tartományt kell kiválasztani.

Sikeres belépés után, az Űrlapok listájából le kell nyitni az „Informatikai Szolgáltatási Igazgatóság (ISZI)” sort, majd alatta kiválasztani a „Szerver tanúsítvány igénylés” nevű űrlapot.

A kitöltés gombra kattintás után, értelemszerűen ki kell tölteni az űrlapot.
Néhány megjegyzés a kitöltéshez:

  • Az igénylés egységvezetői jóváhagyásának a módja kétféleképpen történhet:
    1. Modulon keresztül (javasolt)
      A Kereső mezőbe be kell írni az egységvezető nevének egy részét, majd rákattintani a Keresés gombra.
      Ezután az Egységvezető lenyíló listából ki kell választani az egységvezetőt.
      A kiválasztott egységvezető a https://modulo.etr.u-szeged.hu/Modulo2/admin/home/documents alatt látja azokat az űrlapokat, amiket neki jóvá kell / kellett hagynia.
    2. Papír alapon (nem javasolt)
      Csak abban az esetben ajánlott, ha az egységvezető nem rendelkezik Modulo hozzáféréssel.
      Ebben az esetben az igénylőnek ki kell tölteni az egységvezető neve mezőt, majd ki kell nyomtatni az igénylőlapot (lap alján Nyomtatás gomb), aláíratni és lepecsételtetni az egységvezetővel, beszkennelni és feltölteni a Modulo űrlaphoz az aláírt igénylőlapot.
  • Több szerver név megadása: a pluszjelre kattintva további szerver és/vagy domain nevek adhatók meg. A tanúsítvány ezekre a nevekre is érvényes lesz.
  • Tanúsítvány típusa: alapértelmezettként a legtöbb célra megfelelő Normál ellenőrzésű (OV) tanúsítványt javasoljuk. Aki mégis ragaszkodik a Bővített ellenőrzésű (EV) tanúsítványhoz, annak az indoklás mezőt ki kell töltenie a jelentős árkülönbség miatt. Az indoklás alapján további egyeztetés történik.
  • A tanúsítvány érvényessége nemzetközi konvenció szerint jelenleg legfeljebb egy év lehet.

2. A tanúsítványkérés elkészítése és benyújtása az egyetemi tanúsítvány adminisztrátornak - igénylő

Az igénylő elkészíti a tanúsítványkérést. Ennek egy-egy lehetséges módját ismertetjük Unix és MS Windows operációs rendszerre. Az elkészült tanúsítványkérést (CSR fájlt) a Modulo űrlapon a CSR mezőhöz kell feltölteni. A nyilatkozatot el kell fogadni a „Kijelentem” checkbox kiválasztásával.

A kitöltés végeztével a Beadás gombra kell kattintani.

3. A megfelelőség ellenőrzése - egyetemi tanúsítvány adminisztrátor

Az egyetemi tanúsítvány adminisztrátor a beérkezett igénylőlapot, és az elküldött tanúsítványkérést (CSR) ellenőrzi. Amennyiben az igénylést rendben találja, azt továbbítja aláíratásra a tanúsítvány hitelesítő cégnek.
Ha a vizsgálat nem sikeres, az egyetemi tanúsítvány adminisztrátor az igénylőt tájékoztatja a visszautasítás okairól.

4. A tanúsítvány aláírása és kiadása – a tanúsítvány hitelesítő cég

Az egyetemi tanúsítvány adminisztrátor által jóváhagyott tanúsítványkérést a tanúsítvány hitelesítő cég digitálisan aláírja és erről értesíti az egyetemi tanúsítvány adminisztrátort és az igénylőt az űrlapon megadott e-mailen keresztül. Az e-mail tartalmazza azokat a linkeket, amiken keresztül az aláírt tanúsítvány letölthető.

DSC_0124_31_230x154.png

Elérhetőségek

Elérhetőségek

Postacím: 6701 Szeged, Pf.: 652
Utcai cím: 6720 Szeged,
Árpád tér 2.
Telefon:
+36 (62) 343-335/3335
+36 (62) 544-224/4224
E-mail: szkiroda@cc.u-szeged.hu 

Fontosabb telefonszámok

Fontosabb telefonszámok

Help Desk
Hálózati hibabejelentés
munkanapokon
szabad- és ünnepnapokon
Titkárság
Porta
54-4227
 
54-4227
54-5863
54-4224
54-4222
Bezár