Az előadás alapját jelentő kutatás az egyetemi polgárok közösségei által vallott és képviselt társadalmi értékek generációkon átívelő sajátosságait vizsgálta. Az előadás során a hallgatói mozgalmak történeti idővonalát az egyetem szegedi működésének első időszakától az 1956-os forradalom leveretéséig kísérhetjük végig. Megismerjük az egyes ifjúsági szerveződések és szervezetek megszületésének körülményeit, céljait és működésüket, illetve a megszűnés, megszüntetés eseménytörténetét. Az előadás bemutatja a hallgatói demokráciakísérleteket, a mozgalmak történelmi korszakokon átívelő értékvilágát és azon főszereplőket, akik hallgatóként és oktatóként a szabadság, az autonómia, a szubszidiaritás, a szolidaritás, és a tudás társadalmi értékeit képviselték a történelem sorsfordító korszakaiban.
Előadónkról
2005-től az SZTE oktatója, tanár- és pedagógusképzéseinek, továbbá kisebbségpolitika, közösségi és civil tanulmányok, szociológia, szociálpedagógia, szociálpolitika, társadalmi tanulmányok szakjainak oktatója.
PhD minősítését 2012-ben a Debreceni Egyetemen szerezte neveléstudományokból a nevelésszociológia tématerületén.
2021-ben habilitált a Pécsi Tudományegyetemen.
Jelenleg az SZTE JGYPK Alkalmazott Társadalomismereti és Kisebbségpolitikai Intézet Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszékének vezetője.
2014-től az MTA köztestületi tagja, 2016-tól az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport vezetője, az MTA Szegedi Területi Bizottság Szociológiai Munkabizottság elnöke, az MTA Filozófiai és Történettudományok Osztálya Pedagógiai Tudományos Bizottság Nevelésszociológia Albizottság tagja, a Magyar Nevelés és Oktatáskutatók Szövetségének vezetőségi tagja, az Állampolgári nevelés és oktatási jogok szakosztály vezetője.
2022 tavaszától a Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ Társadalmi Felelősségvállalás Kompetencia Központjának vezetője.
Kutatási területe: oktatás és társadalom, család és ifjúság, az egyetemi hallgatók életvilága, az ifjúság aktív participációja, ifjúsági mozgalmak, elbeszélt történelem és történelemtanítás.