A COVID-19 kitörésekor a fogyasztói társadalomnak előbb önnön sebezhetőségére kellett ráébrednie, majd pedig arra, hogy miként lehet gyorsan és hatékonyan alkalmazkodni a változó környezethez. Manapság már nem azon lepődünk meg, ha egy előre tervezett programon változtatni kell – hanem azon, ha nem kell. Az oktatásban hibrid megoldásokat keresünk, légitársaságok flexibilis jegyeket árulnak, egyik nap még olcsóbban tankolunk, mint bárki az EU-ban, másik nap pedig már sorban állunk a benzinkutakon… Vajon hogyan tud a fogyasztó mindehhez alkalmazkodni? Mihez ragaszkodik és mit tud könnyedén elengedni? És üzleti szempontból: Miként lehet hatékonyan elérni ezt a reziliens fogyasztót?
Az előadásban áttekintést adok arról, hogy milyen trendek jellemzik napjaink fogyasztóit – különös tekintettel az érdekes ellentmondásokra. A fogyasztó egyszerre akar újra személyesen találkozni mindenkivel, de sajnálja feladni a kanapé kényelmét; szeretné a technikát minden oldalról kihasználni, de nem akarja elveszíteni az emberi tényezőt; az inflációs félelem miatt biztonsági tartalékot akar félre tenni, de közben inkább elköltené a pénzét, mert az élmény nem inflálódik… Az előadás végére ugyan nem fogjuk megtalálni a válaszokat, de legalább jobban megismerjük a legérdekesebb kérdéseket.

Előadónkról

Pronay_2017Dr. Prónay Szabolcs a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán végzett okleveles közgazdászként, és 2011-ben itt szerzett doktori fokozatot márkahűség vizsgálatának témakörében. Habilitációját fogyasztói döntések vizsgálata területén szerezte 2019-ben. 2006-ban elnyerte a Magyar Tudományos Akadémia Kürthy Pál emlékdíját, melyet a marketing területén kiemelkedő fiatal kutatóknak ítélnek oda. Oktatási teljesítményét 2020-ban az SZTE Év fiatal oktatója címmel ismerték el. Jelenleg az SZTE GTK Üzleti Tudományok intézetének docense.








Szakmai önéletrajz

Válogatott közlemények