A COVID-19 kitörésekor a fogyasztói társadalomnak előbb önnön sebezhetőségére kellett ráébrednie, majd pedig arra, hogy miként lehet gyorsan és hatékonyan alkalmazkodni a változó környezethez. Manapság már nem azon lepődünk meg, ha egy előre tervezett programon változtatni kell – hanem azon, ha nem kell. Az oktatásban hibrid megoldásokat keresünk, légitársaságok flexibilis jegyeket árulnak, egyik nap még olcsóbban tankolunk, mint bárki az EU-ban, másik nap pedig már sorban állunk a benzinkutakon… Vajon hogyan tud a fogyasztó mindehhez alkalmazkodni? Mihez ragaszkodik és mit tud könnyedén elengedni? És üzleti szempontból: Miként lehet hatékonyan elérni ezt a reziliens fogyasztót?
Az előadásban áttekintést adok arról, hogy milyen trendek jellemzik napjaink fogyasztóit – különös tekintettel az érdekes ellentmondásokra. A fogyasztó egyszerre akar újra személyesen találkozni mindenkivel, de sajnálja feladni a kanapé kényelmét; szeretné a technikát minden oldalról kihasználni, de nem akarja elveszíteni az emberi tényezőt; az inflációs félelem miatt biztonsági tartalékot akar félre tenni, de közben inkább elköltené a pénzét, mert az élmény nem inflálódik… Az előadás végére ugyan nem fogjuk megtalálni a válaszokat, de legalább jobban megismerjük a legérdekesebb kérdéseket.