2021. szeptember 16., csütörtök

Sikeres OTDK-zóink írták


Bagdács Zsuzsa - BTK  

Sokáig ódzkodtam a TDK-án való indulástól. Nagyon sokat jelentett tanáraim, ismerőseim biztatása, amiért nagyon hálás vagyok, természetesen. Összességében az OTDK rámutatott arra, hogy akkor is érdemes próbára tenni magam, ha nem bízom annyira a sikerben. Sőt, akkor érdemes igazán. Mert a saját munkáját mindig csak belülről látja az ember. De ha külső szemek olvassák a dolgozatot, majd idegen fülek hallgatják az előadást, olyat is értékesnek tarthatnak benne, amire a pályázó nem is gondol. (Más hallgatók előadásai is igen tanulságosak voltak, sok szempontból.) Továbbá az OTDK olyan helyzetek elé állított, amelyekben egyébként nem érzem jól magam (előadást tartani), de idővel és tapasztalattal talán bele lehet szokni.

Majd az OTDK-helyezés adott némi reményt a phd-jelentkezésre, s végül fel is vettek.

Visszagondolva kár lett volna nem megpróbálni, mert veszíteni való nincs. Mint ahogy negatív tapasztalat sincs. Minden megmérettetésből tanul az ember valamit, s azt hiszem, a legtöbbet saját magáról.

 

JGYPK hallgatója

Számomra az OTDK rengeteg önállóságot adott. A kutatás öröme és amikor egy összefüggésre rájön az ember nagyon jó élmény. Önállóságot adott,mert én magam írtam meg azt az x oldalt,de persze a konzulens ezeket ellenőrzi, mégis hihetetlen érzés amikor az ember kinyomtatja és kézbe foghatja a munkáját.

Csiszolódott a stílusom is a munka közben. Soha nem szabad elfelejteni,hogy ezt az ember önként vállalja és lelje örömét benne. Ha ez nem így van akkor akár meg is utálhatja az adott témát a diák. Mindig észben kell tartani,hogy ez egy kaland és megéri részt venni benne és végig sétálni az úton, hiszen a végén úgyis több lesz az ember, hiszen valóban ez az út lesz a fontos, nem csupán az eredmény.

Úgy gondolom és érzem, ismét belevágnék egy újabb OTDK-ba. Ezek a pozitív élmények.

Előnyöm még nem igen származott belőle , illetve többször elő adhattam a pályamunkámat és kiadott kötetben is szerepel a munkám, tehát publikációs lehetőségem is nyílt. Ennek persze semmi anyagi vonzata sincs. Ellenben az ösztöndíjak pályázásánál úgy gondolom sokat fog számítani ez az eredmény.

 

GTK hallgatója

Mind a 2009-es, mind az idei, 2011-es OTDK sok pozitív élményt nyújtott számomra.

Mindenek előtt kiemelném az országos fordulót megelőző kutatómunka és a helyi forduló izgalmait. Úgy érzem, sokat tanulhattam nem csak szakmai téren, de jelen- és jövőbeli munkakapcsolataim menedzselését illetően is. Tanultam arról, hogyan kell eredményesen kutatómunkát folytatni, s együtt dolgozni olyan személyiségekkel, akikre több szempontból is felnézek. Tanultam kapcsolatteremtést, -tartást és saját teherbírásom határait is kiszélesítettem a munka során.

OTDK-s szerepléseimből adódó legnagyobb eredményeim közé sorolhatom, hogy alapítóként részese lehettem egy ifjúsági szervezet, a SzEKIT (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület Ifjúsági Tagozata) létrehozásának, az operatív bizottság elnökeként pedig jelenleg is aktív tevékenységet láthatok el az immáron országos szervezetben.
A verseny segített számomra hosszú távú baráti és/vagy szakmai kapcsolati tőkét gyarapítani, melyekből nap mint nap meríteni tudok - akár tanácskérés, akár nem meghirdetett álláslehetőségek megszerzése révén is.

A tagozati ülések között és a fogadásokon persze egy-két nemcsak szép, de okos lányt is sikerült megismernem. :)

Pályamunkáim - némely esetben ugyan a megkérdezésem nélkül, de - felkerültek a világhálóra, s így elért eredményeim bármely érdeklődő számára elérhetővé váltak, reményeim szerint segítve az e-business jövőbeli kutatási tevékenységét és közvetve honi fejlődését is.

Utóbbit szolgálta (a személyes nagy örömömön túl) talán az is, hogy felkérést kaptam a 2011-es Reklám7 szegedi programjának egyik előadói szerepére is.

Nem utolsó sorban, meg kell említenem azokat az ösztöndíjakat, melyeket úgy érzem, az OTDK-n való szerepléseim nélkül nem biztos, hogy sikerrel pályáztam volna meg, így kiemelem a Szeged Városi Ösztöndíjat, a Köztársasági Ösztöndíjat, valamint, hogy lehetőségem adódott a Sófi József Ösztöndíj megpályázására, utóbbi kapcsán pedig a Sófi József Kuratóriumi Dicséret és az SZTE Tehetségpont tagság, valamint az ezzel járó kedvezmények megszerzésére is.

Kinek ajánlom a versenyt? Aki úgy szorgalmas, hogy közben él benne a tudásvágy és dübörög benne a versenyszellem!

BTK hallgatója

A tudományos diákköri tevékenység tanszékünkön nagyra becsült szelete az egyetemi életnek mind az oktatók, mind a hallgatók szemében. Ennek köszönhetően az OTDK-n elért eredmény számomra, úgy érzem, szakmai megbecsülést hozott diáktársaim és tanáraim szemében. Az OTDK-n való szereplés megerősített abban, hogy választott tudományterületem valójában jól választott, hiszen keretein belül izgalmas kérdésekre kereshetek válaszokat. Emellett úgy gondolom, hogy a szakmai hivatástudat erősítésén kívül az OTDK a karrierépítésben is segítséggel lehet számomra, hiszen nagy presztízsű intézménnyé vált az évek során.

 

TTIK hallgatója

Az OTDK-n elért különdíjamból eddig nem származott különösebb pozitív élmény. Phd-felvételimen a helyi tdk-n elért első helyemre kaptam plusz pontot.

 

Palásti Luca - GTK

A tanulmányaim végéhez közeledve bátran kijelenthetem, hogy az egyetem 5 és fél éve alatt számomra az egyik legnagyobb élményt a XXX. OTDK-n való részvétel nyújtotta.

Az elhatározás, hogy szeretnék egy TDK tanulmányt írni már régóta érlelődött bennem, melynek több oka is volt. Egyrészt több ismerősöm is megmérettette korábban magát ilyen módon, és mindannyian pozitív élményekkel gazdagodtak. Másrészt szerettem volna valami „pluszt”, amit beleírhatok önéletrajzomba, amivel több lehetek másoknál. Ezek mellett számomra motiváló erő volt az a tény is, hogy tudtam, a helyezést elért OTDK tanulmányok jeles érdemjegyű szakdolgozatnak minősülnek.

Ezekből kifolyólag úgy gondoltam, hogy érdemes nekivágni a versenynek. Az első – és talán az egyik legnehezebb – lépés a megfelelő kutatási terület kiválasztása volt. Olyan témát kerestem, mely újszerű, figyelemkeltő és érdeklődést vált ki belőlem. Így választottam az önmarketing és személyes márkázás témáját, melyről először szemináriumi dolgozat keretében készítettem tanulmánytervet. Ekkor figyeltem fel igazán arra, hogy e terület a magyar nyelvű szakirodalomban még meglehetősen újszerű és kiaknázatlan, így folytattam kutatásaimat e téren. 2010 nyarán több hónapos amerikai tartózkodásom alatt lehetőségem nyílt olyan angol nyelvű szakirodalmakkal megismerkednem, melyek hazánkban nehezen elérhetők. Kutatásaimat, melyhez az SZTE-GTK hallgatóival készítettem kérdőívet és mélyinterjúkat, TDK dolgozatban foglaltam össze.

A dolgozatom kari bemutatására külföldi tartózkodásom miatt Skype segítségével került sor, amire a karunkon korábban nem volt példa. A helyi döntőn való sikeres részvételt követően a XXX. OTDK-n első helyezést értem el, továbbá elnyertem a Procter&Gamble exkluzív különdíját.

Milyen előnyöm származott az eredményemből kifolyólag? Elsőként említeném, hogy az elnyert különdíj lehetőséget biztosított számomra, hogy részt vegyek a Procter&Gamble angol nyelvű személyiség- és kommunikációs készséget fejlesztő tréningjén. További élményem, hogy OTDK dolgozatomat a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a Magyar Reklámszövetség által hetedik alkalommal megrendezett Szegedi Reklámhéten is prezentálhattam 2011 májusában. Sikerként könyvelem el, hogy az OTDK helyezettekről, illetve a Reklámhét előadásairól is számos cikk jelent meg online és offline formában is.

Végezetül hangsúlyoznám azt is, hogy eredményemtől függetlenül is élmény volt az OTDK. Kiváló csapat állt össze, új barátságok születtek, sok új embert lehetett megismerni. A programok változatosak voltak (példaként említeném a különféle koncerteket, a kisvonatozást vagy az esti bulit), a szállás kényelmes volt és tiszta, az ételek finomak voltak, a fogadáson kifejezetten ízletes volt minden. Kicsit úgy éreztem magam, mint egy élményekkel teli tanulmányi kiránduláson.

 

Bán Attila - TTIK

Először is azzal kezdeném, hogy egy ilyen országos versenyen való részvétel rendkívül fárasztó, borzasztóan kimeríti az embert mind testileg, mind lelkileg. Maga az elért eredmény csak másodlagos, a részvétel a fontos. Egy ilyen esemény rádöbbenti az embert arra az általános szentenciára, hogy áldozat nélkül nincs győzelem. A győztes pedig nem csak az, aki dobogóra kerül, hanem mindenki, akit az adott felsőoktatási intézmény oktatói elég kreatívnak, szorgalmasnak, felkészültnek és végül, de nem utolsó sorban tehetségesnek tartanak ahhoz, hogy részt vehessen egy ilyen megmérettetésen. Ennek megfelelően számomra a legfontosabb pozitív élmény maga a megbecsülés, az elismerés, amit csak tetőzött az, hogy a magam is a dobogósok közé kerültem. Ennek azért is volt számomra nagy jelentősége, mert a szakomon belül alapvetően egy új irányzattal kezdtem el foglalkozni, ami szorosan kapcsolódik az orvostudományhoz és magam is kételkedve vártam, milyen hatást fog ez kiváltani a zsűriből, illetve a geográfus közönségből. Ugyanis amikor valaki egy új témával kezd el foglalkozni, mindig nagy kockázatot vállal fel. Nagy sikert lehet szakítani, de nagyot is lehet bukni. Szerencsére az első igazolódott be, ugyanis a zsűri is és a tanszék is- ahol jelenleg is tanulok- mély elismeréséről adott bizonyítékot. Ami az előnyt illeti, a legfontosabbnak azt tartom, hogy egy ilyen nagyobb tudományos munkánál a témavezető és a hallgatója között szorosabb kapcsolat alakul ki. Ez pedig nem egy szokványos (hierarchikus) tanár-diák viszonyt jelent, hanem sokkal inkább egy mélyebb kapcsolatot, amit barátságnak hívunk. Ez pedig jótékonyan hat az oktatás szempontjából, mert az oktatónak könnyebb átadni a tudást, illetve megosztani a tapasztalatát azzal a hallgatóval, akit ismer, hiszen tudja mik az erőségei és mik a gyengéi. A hallgató pedig sokkal inkább elfogadja és így könnyebben el is sajátítja azokat az ismereteket, amelyet számára nem egy „szokványos” (sok esetben közömbös) oktató, hanem a saját témavezetője ad át. Másrészt a hallgató törekszik is arra, hogy egyre inkább megfeleljen az ő elvárásainak, ezáltal egy maximális tudáskapacitás érhető el. Ennek megfelelően olyan ismereteket, gyakorlati tapasztalatokat is elsajátíthat egy hallgató, amelyre a hagyományos tanrend keretében nem lenne lehetősége. Végül, de nem utolsó sorban pedig természetesen a pénzjutalom is ösztönzi a hallgatót abban, hogy érdemes belevágni egy ilyen nagyléptékű tudományos munkába.

 

Oszvald Éva - JGYPK

Az OTDK-n elért eredményem többletpontot nyújtott a mesterszakra jelentkezésemkor. Tanáraim elismerték kitartó munkám; valamint többek között ennek köszönhetően elnyertem a szak kiváló hallgatója címet.

 

Szaszkó-Bogár Viktor - TTIK

A tudományos diákköri konferenciák mindig is olyan események voltak, ahol a fiatal kutatók találkozhattak és megismerhették egymás munkáit a legkülönbözőbb tudományterületekről. A Nyíregyházi Főiskola kiváló szervezéssel tette emlékezetessé a XXX. jubileumi OTDK-t. A dolgozatommal helyezést értem el és remélem, hogy ez a szakmai siker még inkább ösztönöz arra, hogy folytassam az elkezdett munkát a jelenlegi kutatási témámban. Külön örömmel tölt el, hogy a Szegedi Tudományegyetem is nagyon jól szerepelt a sok, gondosan kivitelezett diákköri dolgozattal.

 

Csehó Orsolya - JGYPK

2009-ben Pécsett, 2011-ben pedig Kecskeméten vettem részt Országos Tudományos Diákköri Konferencián, ahol tudományos kutatásommal először III. helyezéssel, később Különdíjjal tüntettek ki. Tapasztalataim szerint a hallgatók tudományos munkája évről évre egyre erősebb, egyre kreatívabb és egyedibb, illeszkedve a világ folyamatos változásához, ezért úgy vélem, hogy egy ilyen elismert országos szintű versenyen elindulni minden alkalommal kihívást jelent. Egy-egy ötlet, tanulmány kidolgozása akár több évet is igénybe vehet, ami alatt a hallgatók önképzést végeznek, autodidakta módon fejlesztik kompetenciáikat, s kutatni tanulnak. Mindez szorgalmat és kitartást igényel, a pozitív visszajelzések és elismerések pedig további munkára ösztönzik a fiatal tudósokat. A sikerélmény egész életünkben végigkísérhet, ha a hallgató abba a szerencsés helyzetbe kerül, hogy témáját az egyetem elvégzése után megtarthatja a munkájaként, melyet csiszolgathat, még elhivatottabban, még lelkesebben.

A Tudományos Diákkör az oktató és hallgatója közötti kapcsolat pozitív irányú elmozdulásának ad tökéletes lehetőséget, s biztosítja a mentor-mentorált szerepek kialakítását, melynek gyümölcse egy sikeres dolgozat, elégedett oktató és lelkes, boldog hallgató.

Ha majd visszagondolok az egyetemi éveimre, büszkeséggel fog eltölteni, hogy minkét OTDK esetében részt vehettem egy olyan volumenű országos versenyen, melyen ennyi tehetséges hallgató között én is egy voltam.

Az OTDK egy lehetőség. Lehetőség arra, hogy örömmel és kitartással tágítsuk határainkat, látásmódunkat, rájöjjünk, hogy nem minden csak fekete vagy fehér, s mindeközben megismerjük önmagunkat. Az a hallgató, aki él ezzel a lehetőséggel, és rendelkezik akaraterővel, csak nyerhet.

 

Bondor Tamás - JGYPK

Nagyon sok tapasztalatot szereztem az OTDK-ra vezetõ úton, és jó érzéssel tölt el, hogy díjazással ismerték el az elvégzett munkát.

 

BTK hallgatója

Az OTDK-n való szereplés egyik legnagyobb pozitívuma a sokoldalú tapasztalatszerzés.

A legfontosabb a bírálók visszajelzése. Ezek alapján a hallgató olyan értékelést kap munkájáról, mely elhelyezi azt egy szakmai mezőnyben. Rámutatnak a hiányosságokra és értékelik az elvégzett munkát.

Másfelől a szóbeli fordulón lehetőség nyílik mások munkáit is megismerni. Tudni ki mivel foglalkozik és egyes kérdésekben kihez lehet fordulni. Egymás előadásából, dolgozatából sokat lehet tanulni.

Harmadrészt az OTDK módszertani megmérettetés is. Sok újat lehet tanulni az előadások megformáltságából, a dolgozatok felépítéséből.

Az OTDK lényege nem az – esetenként igen szubjektíven, különböző érdekeltségek szerint – kiosztott helyezésekben áll, hanem a megmérettetésben, ahol magamat mérem magamhoz. Mindebből csak okulni lehet és feltétlen hasznára válik a hallgatónak.

TTIK hallgatója

OTDK-s eredményemnek köszönhetően az ország minden pontjáró érkező hallgatók illetve kutatók megismerhették a kutatóintézet munkatársai illetve ez én tudományos munkám fontosságát, eredményeit, amelyet a zsűri különdíjjal jutalmazott. Továbbá rengeteg előnyöm származott a Phd felvételi során.

 

Hegyi Szilvi - BTK

Meggyőződésem - és a XXX. Jubileumi OTDK számomra ezt igazolta is -, hogy a diákköri konferenciáknak nem csak a teljesítményről, és semmiképp sem mások legyőzéséről kell szólnia: egy természetesen izgalmaktól nem mentes, de ugyanakkor kellemes, sőt - és a Modern nyelvek kultúrája szekciót illetően megengedhetem magamnak a kifejezést - barátságos hangulatú konferencia keretében mindenki a legjobbat hozza ki magából, mindeközben pedig a szakmában elismert tudósokat, kutatókat és esetlegesen leendő munkatársakat ismerhet meg, olyan ismeretségeket köthet, amelyek nem csupán szakmai, de emberi szempontból is értéket képviselnek. Az OTDK kihívás, izgalom, de ugyanakkor tálcán kínált lehetőség, amelyet érdemes megragadni, hiszen itt csak az a vesztes, aki nem mer belevágni.

 

Orbán Kornélia - JGYPK

Ha valakit igazán érdekel egy adott tudományterület egy-egy szeletkéje, akkor a kutatáshoz kapcsolódó - kétség kívül sok időt és energiát igénylő - munkát igazi kalandként éli át. Nagyon jól esik, hogy elismerték az OTDK-n bemutatott munkámat, ugyanakkor számomra az igazi pozitív élményt a kutatásom résztvevőinél tapasztalt, az egészségüket pozitívan befolyásoló alkati és pszichés változások, és a tőlük kapott pozitív visszajelzések jelentették. Kétségtelen, hogy maga az OTDK-n (Testnevelés és Sporttudományi szekció - A sport humánbiológiai vizsgálatai) elért I. helyezés plusz pontokat, így előnyt jelentett számomra a SZTE ÁOK Interdiszciplináris Doktori Iskola felvételijén, és a SZTE JGYPK a Kar Kiváló Hallgatója pályázatán, de jelentősebbnek tartom azt a kapcsolati tőkét, amit a kutatás és konferenciák során sikerült kialakítani.

 

Vadai Gergely - TTIK

Az elért különdíjam megbecsülését leginkább belső körökben érzékeltem, a kutatócsoportok, tanszékcsoporton dolgozók kifejezték örömüket a munkám pozitív visszhangja kapcsán.

Mint ahogy ez szokott lenni, a tudományos önéletrajzomban és a köztársasági és egyéb ösztöndíjak igénylésekor OTDK helyezésem igen pozitív hatással bírt, így meg is kaphattam ezen ösztöndíjakat.

Ez egy új, igen ironikus oldaláról világítja meg azt a tényt, hogy az országosan elismert hallgatói tudományos eredményeket és ösztöndíjakat elérve, 5 körüli féléves tanulmányi átlagokkal tanulmányi ösztöndíj mégsem biztos, hogy jár nekem.

 

dr. Antali Dániel Gábor - ÁJTK

Két ízben vettem részt OTDK-n. Először mint opponens, majd idén áprilisban mint pályázó. Sok munkát, odafigyelést és felkészülést igényelt, de ennek ellenére csak azt tudom mondani: megérte. Akit csak egy picit is érdekli saját szakmája az rengeteg hasznos, új ismeretet szerezhet a kutatás során, bizonyíthatja rátermettségét és képességeit egyetemen belül és azon kívül is, kivívhatja az oktatók és a tudományos élet elismerését, no és természetesen a három nap alatt jót szórakozhat is. Ami viszont még fontosabb, a jövőbeni álláskeresés során hatalmas előnyt jelent, ha az önéletrajzban akár csak egy OTDK részvétel szerepel. Egy különdíj vagy helyezés pedig kimondott előnyt jelent más jelentkezőkkel szemben. Ezt mint friss diplomás magam is tapasztaltam a személyes meghallgatások során. Nem szaporítván a szót, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy néhány buli vagy tétlenül töltött nap helyett inkább fáradjon, mert az elismerés, a siker meghozza az eredményt.

 

Bagi Noémi - GTK

Az OTDK-n való részvételt az legszebb egyetemi emlékeim között tartom számon. Jó szervezés és barátságos hangulat várt minket Gödöllőn, így a szereplés is könnyebben ment. Úgy éreztem, hogy elismerték a munkánkat azzal, hogy ilyen színvonalas rendezvényt szerveztek számunkra.

 

BTK hallgatója

Az OTDK helyezésem önbizalmat adott és elégedettséget a munkámmal kapcsolatban. Emellett a helyezésem számomra egy bizonyíték, a dolgozatom értékéről, helyénvalóságáról és tudományos szintjéről, amit a további dolgozataimban is kamatoztathatok. Nem elhanyagolható az sem, hogy a helyezettek számára az egyetem pénzbeli támogatást is nyújtott a költségeink fedezésére.

 

BTK hallgatója

Mindenekelőtt nagyon sokan gratuláltak, s most sokkal elismerőbben tekintenek rám (mind tanárok, mind hozzátartozók, barátok). Az első helyezésem plusz pontot ért a PhD felvételin, illetve egy pici lépésnek tekinthető afelé a cél felé, hogy a szakma megismerjen.

 

Dancsik Bálint - GTK

Kézzel fogható előnyt jelentett egyrészt az, hogy a helyezésből kifolyólag az OTDK dolgozatot szakdolgozatként is be tudtam nyújtani, így a védésem automatikusan ötös lett, nem kellett vele külön foglalkoznom. Másrészt a mesterszakra benyújtott jelentkezésem során is jól jöttek a plusz pontok, amiket az OTDK-nak köszönhetek. Sokkal fontosabbnak tartom azonban azokat az előnyöket, illetve élményeket, amik szemmel kevésbé láthatóak. A megbecsülést, ami a TDK
munkában résztvevő diákokat övezi, a tudást, ami az adott témával való foglalkozás során akarva-akaratlan belénk épült és azt a (siker)élményt, amelyet valamilyen fontos, eddig elhanyagolt összefüggés felismerése okozott.

 

ÁJTK hallgatója

Az OTDK-n elért eredményem egyelőre nem vezetett még előnyhöz, de abban biztos vagyok, hogy ennek az önéletrajzomban való szerepeltetése pozitívumként fog hatni a leadott pályázataim elbírálása során. Bármit is hoz a jövő, mindig örömmel és megelégedéssel fog eltölteni az OTDK-n elért helyezésem, hiszen ez a tanulmányomba befektetett energiának a gyümölcse és minőségének értékelése, elismerése.

 

BTK hallgatója

Az elvégzett munka örömén túl, nagyon fontos visszajelzés, ami motivál, önbizalmat ad és a kutatás folytatására sarkall.

Egy élmény volt előadni a konferencián, értő közegben lenni és másokat hallgatni.

 

Csikós Sándor - MK

Nos az előnyök nyilvánvalóak a PhD jelentkezésnél TDK helyezés is elég nemhogy OTDK, mint vajdasági magyar mindig figyelnem kell az ösztöndíj lehetőségeket, hogy valamennyivel könnyebb legyen a tanulmányi időszak. Ilyen pályázatoknál döntő szokott lenni és külön lenyűgöző ha flushként leterítem az asztalra a többi diplomával együtt. Legjobban mégis az elismerésnek örülök, hogy nemcsak egyetemem hanem az ország vezető akadémikusai is elismerték munkám minőségét. Plusz az OTDK-n megismert társaság is is lenyűgöző!

 

TTIK hallgatója

Pozitív élményeim:

- felmérhettem szakmai tudásomat, illetve kísérletem fontosságát elmondhattam.

- további tanulmányaimhoz (PhD) plusz pontokat jelentett.

- önéletrajzban jól mutat, látják később is, hogy komolyan gondoltam a szakmám már hallgató koromban is.

- jó lehetőség volt az előadás gyakorlására nagyobb közönség előtt.

- további ismeretségek kötésére volt lehetőségem.

 

Lukács Anna - BTK

Egészen új fényből láthattam a bölcsészettudományi kar kutatói tevékenységét illetve annak jelentőségét. Izgalmas új ötleteket és benyomásokat gyűjthettem, betekintést nyerhettem más intézmények kutatói munkájába. Számomra a legfontosabb a témavezetővel való szoros együttműködés volt. Számos csodálatos emberrel ismerkedhettem meg, és büszke vagyok arra, hogy ilyen emberekhez közöm lehetett.

 

Berki Viktor - GTK

Az OTDK-n elért első helyezésem az általam vártaknál is jóval több pluszt hozott számomra: a megannyi elismerő szó és gratuláció mellett a verseny folyamán megismerkedhettem hasonló gondolkodású hallgatótársaimmal az ország egész területéről, valamint olyan neves gyakorlati és elméleti szakemberek véleményezték a munkánkat, akik többek között az egyetemi tankönyveinket is írták. Mindezek mellett ennek az eredménynek és a korábbi évek munkájának köszönhetően lehetőségem nyílt a Köztársasági Ösztöndíj elnyerésére is. Szóval ha újra bele kellene vágni, habozás nélkül megtenném.

 

JGYPK hallgatója

Néhány szóban, mit nyújtott nekem az OTDK:

- Önbizalmat és hitet, hogy lehetsz más és több, mint egyszerű egyetemi hallgató.

- Lehetőséget, betekinteni a kutatók világába, megismerni azokat, akiknek a könyveit olvassuk, akikről, mint „nagy történelmi személyekről” beszélünk.

- Tiszteletet, mind oktatóim felé, mind azok felé, akik bármi, a kötelességükön túli feladatot teljesítenek.

 

GYTK hallgatója

Az első OTDK részvételünk után (III. hely) megerősítést kapott csapatunk abban, hogy jó úton járunk és hogy a virtuális világokkal érdemes komolyan és még behatóbban foglalkoznunk, két évvel később második részvételünkkor (I. hely) pedig megmutatta számunkra, hogy a befektetett energia és munka mindig megéri főleg, ha az ember azt csinálhatja amit szeret.

 

BTK hallgatója

A 2011. áprilisában Egerben megrendezett OTDK-n Orientalisztika I-es kategóriában első helyezést értem el.

Egyrészt úgy érzem, az OTDK-n elért első helyezés után kapott plusz pontok nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy felvételt nyertem a doktori képzésre.

Másrészt örültem, hogy az Altajisztikai Tanszék, amelynek hallgatója vagyok, bizonyította, hogy annak ellenére, hogy „kis szak”, mégis minőségi oktatást biztosít diákjai számára; mind a szaktársaim, mind az oktatók nagyon boldogok voltak a sikerünk miatt. Az ő támogatásuk és gratulációik sokat jelentettek számomra.

 

Ide kerüljön a blokk címe

Ide kerüljön a blokk tartalma