Lendületes digitális fejlődés - az ISZI 2024-es évének összefoglalója
Lendületes digitális fejlődés - az ISZI 2024-es évének összefoglalója
2025. május 09.
2 perc
A Szegedi Tudományegyetem Informatikai és Szolgáltatási Igazgatósága (ISZI) 2024-ben is kiemelkedő eredményeket ért el a digitális infrastruktúra fejlesztésében, az ügyfélszolgálat hatékonyságának növelésében, valamint az egészségügyi informatika és a hallgatói szolgáltatások területén.
Az ISZI által fejlesztett SZTE GRIFF applikáció 0 2024-es év kiemelt fejlsztési projektje volt. A egyetemi mobilapp modern, testreszabható digitális ökoszisztémát kínál közel 10.000 felhazsnálójának, több mint 600 tartalommal és exkluzív kedvezményekkel. Az ISZI támogatásával megvalósítot Eugloh és mRNA mobil alkalmazások több ezer letöltést értek el, és kulcsfontosságú eseményeket támogattak digitálisan.
Az egyik legnagyobb volumenű projekt a weboldalak redesignja volt, amelynek keretében 48 egyetemi weboldal – köztük 10 kari főoldal – újult meg, színvonalas és egységes megjelenést biztosítva a különböző webes tartalmaknak.
Kiemelt figyelmet fordítottunk az informatikai hálózati fejlesztésekre: modernizáltuk az egyetemi Wi-Fi hálózatot és több száz új WiFi csatlakozási pontot építettünk ki. Több mint 36 kilométer CAT6A kábel kiépítése, 1052 új végpont, 42 switch és 4 router cseréje révén közel 1400 végponton javult a hálózati kapcsolat minőség.
Az eMedSolution rendszer 8,6 millió egészségügyi folyamatot támogatott, és közel 2,5 millió járóbeteg, valamint 99 ezer fekvőbeteg ellátási esemény dokumentálását segítette. Az eRAD képalkotó diagnosztikai rendszer 343 ezer vizsgálat felvételeit tároltuk el, köztük 158 ezer röntgent, 47 ezer CT-t és 20 ezer MR felvételt.
Az ISZI segítette Digitális Önkiszolgáló HR rendszer bevezetését, a Nexon TIME és PORT rendszerek bővítésével. A Klinikai Központban az Eszköz Menedzsment Alkalmazással 30 000-nél is több klinikai eszköz állapotát és hibáit kezelték, támogatva az ezzel kapcsolatos műszaki feladatokat.
Az egyetemi levelezési rendszerben 2024-ben 20 millió kimenő és 18 millió bejövő e-mailt kezeltünk, a beépített biztonsági megoldások pedig 7 millió spamet szűrtek ki. A TOPDesk jegykezelő rendszerben fogadjuk a felhazsnálók által jelzett kéréseket, problémákat – a ticketing rendszerben 2024-ben 31 762 lezárt ügyet regisztráltunk. Az elektronikus ügyintézést támogató Modulo rendszerben beadott dokumentumok száma 2024-ben elérte a 3 milliót.
Az SZTE Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) 6733 új beiratkozott hallgatót kezelt, az ügyfélszolgálaton több mint 35 ezer időpontot foglaltak, és a HSZI munkatársai közel 34 ezer matricát adtak ki. A 2024-ben kiutalt ösztöndíjak összege meghaladta az 5,4 milliárd forintot.
Az ISZI több mint 123 munkatársa, valamint 12 hallgatói gyakornokunk - akik több mint 10 000 munkaórát teljesítettek – mindannyian azon dolgoznak, hogy az SZTE mindennapi tevékenységét a lehető legmagasabb szintű IT szolgáltatásokkal támogassa. Munkánkról, az Önökkel együtt elért sikereinkről bővebb információt talál az alábbi video anyagban.