Az SZTE GTK hallgatói 26 dolgozattal képviseltették magukat a 35. Országos Tudományos Diákköri Konferencián, ahol a 19 bezsebelt díjjal a kar a második legjobban teljesítő intézmény lett.
A kétévente megrendezett Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK) idén a járványhelyzet miatt rendhagyó módon, online formában bonyolította le a Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kara. A háromnapos rendezvény során 50 tagozatban - melyek között a marketing, a menedzsment, a pénzügy és a turizmus alterületei is megjelentek – 53 felsőoktatási intézményi egység versenyzője mérettette meg magát. A szervezők, a szekciók között tudományos előadásokkal várták a résztvevőket a fenntarthatósági sarokban, akik csütörtök este Lovasi András online koncertjéhez is csatlakozhattak. Péntek reggel pedig egy közös tornával indult a nap.
A tehetséggondozás hosszú évek óta magas színvonalon zajlik a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán. Ezt jól bizonyítják az OTDK szereplések sikerességei is. A kar és a hallgatók kiváló teljesítménye pedig az esemény záróülésén is kiemelésre került, hiszen az intézmény versenyzői a második legtöbb díjazást elnyerők között végeztek.
-Sikerünk titka egyrészt abban rejlik, hogy hallgatóink elkötelezettek, törekvők és nyitottak arra, hogy rövid időn belül rengeteget fejlődjenek. Mindemellett pedig az oktatóink is nagy hangsúlyt fektetnek a TDK-ra, így sok segítséget, iránymutatást és támaszt nyújtanak a kutató közgazdászhallgatóknak - mondta Dr. Lukovics Miklós, a kari TDK elnöke.
-Habár rendhagyó formában tudtuk tudományos munkánkat bemutatni az OTDK-n, még így is jó emlékekkel és sok élménnyel gazdagodtam. Hosszú és kitartó munkát zárt le a szombati eredményhirdetés, amit így a családommal közösen követhettem. Amikor kimondták első helyezettként a nevemet, nem csak ők, de még én is könnyes szemmel ujjongtam, hatalmas büszkeség fogott el. Úgy gondolom, hogy a TDK-nak köszönhetően nagyon sokat fejlődtem – mesélte az egyik díjazott.
Az OTDK-n részt vett hallgatók és témavezetőik:
1. helyezett:
Bundság Éva Szabina: A közösségérzet vizsgálata kerékpározók körében (Huszár Sándor)
Czégény László: A bannervakság vizsgálata egy tervezett kisvállalkozás szempontjából (Dr. Kéri Anita)
Figura Bettina: Az automatizáció hatása és térbelisége a diplomás munkavállalók körében (Dr. Elekes Zoltán - Dr. Vas Zsófia)
Gábor Brigitta: Önvezető autók és elutasító csoportok: Speciális attitűdök VR szemüvegen keresztül (Dr. Lukovics Miklós)
Laczkó Adrienn: A környezeti Kuznets-görbe: A hipotizés megközelítése a környezet állapotát mérő mutatók segítségével (Dr. Gébert Judit)
Papp Bernadett – Szekeres Nikolett: Szervezetek kapcsolati alkalmazkodása: A stratégiai és humán rugalmassági mintázatok dinamikus megközelítésben (Dr. Vilmányi Márton)
Újvári Aliz: A női tárgyiasítás megjelenése a marketingkommunikációban (Huszár Sándor)
Vizi Noémi: Mitől és hogyan válhat vonzóvá egy munkahely a tehetségek számára? (Dr. Udvari Beáta)
2. helyezett:
Dancz Ákos Gyula: Lehet MaaS a közlekedés? A városi mobilitás új dimenziói egy magyar nagyvárosban (Dr. Lukovics Miklós)
Nagy Barbara: Hagyománykedvelő elutasítóktól a nyitott kalandvágyókig - Fogyasztói szegmensek az önvezető járművek piacán (Dr. Lukovics Miklós)
Seiitkhanova, Arailym: Is Instagram a Good Channel for Brand Equity Branding? The Case of Generation Z (Dr. Révész Balázs)
3. helyezett:
Petric Attila: Párhuzamos történetek: Jegybankkérdés Magyarországon a hosszú 19. században (Dr. Kovács György)
Soós Vanessza Vivien: Környezetvédelmi kommunikáció a fogyasztói attitűd és magatartás megváltoztatása érdekében (Dr. Kincsesné Vajda Beáta)
Török Réka Szabina: Szeged város imázsának élménymarketing alapú fejlesztése (Dr. Prónay Szabolcs)
Különdíj:
Bodó Regina: Az ikerdeficit jelenségének vizsgálata Görögország elmúlt 20 évének példáján (Máté Andor)
Simon Zsófia: Marketing a lovas világban (Dr. Prónay Szabolcs)
Sinkó Balázs: A nyereményjátékok hatása a fogyasztói lojalitásra a kényelmi termékek piacán (Honti Tamás)
Szántó Tünde Katalin: Logisztikus regresszión alapuló csődelőrejelzési modellek alkalmazhatósága Magyarországi építőipari vállalkozások körében (Dr. Kosztopulosz Andreász - Szládek Dániel)
Az SZTE GTK-t magas színvonalon képviselték továbbá:
Czékus Patrícia: A vezetői stílusok hatása az innováció "Front end" szakaszában (Dr. Vas Zsófia - Tarjányi Margit)
Farkas Richárd Márk: Csődelőrejelző modellek fejlesztése és értékelése módszertani és egyéb szempontok alapján (Dr. Kiss Gábor Dávid)
Friebert Ágoston László: A félelem hatása a fogyasztói magatartásra a koronavírus által kiakalult veszélhelyzet idejében (Kuruczleki Éva)
Lantos Angéla: Vegetáriánus és vegán fogyasztók húspótlók iránti attitűdjeinek vizsgálata motivációik függvényében (Huszár Sándor)
Molnár Lilla Írisz: ESG szemlélet a befektetések körében (Szládek Dániel)
Nigar Valizada: Sustainable tourism management mediterranean basin at a glance (Dr. Udvari Beáta)
Tóth Enikő: A környezetbarát termékcímkék, mint vásárlási döntést befolyásoló tényezők (Dr. Gébert Judit)
Süli Martin: A XXI. század mobilitási trendjeinek hatása a városfejlesztésre (Dr. Lukovics Miklós)
SZTEinfo