A doktori iskola adminisztrátorainak és oktatóinak is fontos feladata az Országos Doktori Tanács elektronikus felületén nyilvántartott adatok pontos karbantartása.
Ennek elmulasztása problámákat és anyagi hátrányt is okozhat a doktori iskolák számára, hiszen az állami ösztöndíjak elosztása, a szabályos működés ellenőrzése is ezeken az adatokon alapul. Részletesebb útmutató az ODT honlapján és a MAB dokumentumokban található. A Doktori Intézet oldalain megtalálhatók az ajánlott adatfrissítési határidők is.
A törzstagok, témavezetők, oktatók legfontosabb feladatai
- az MTMT publikációs adatainak rendszeres frissítése és átemelése az ODT adatbázisába, különös tekintettel az utóbbi 5 év 5 publikációjára;
- az elnyert tudományos címek, fokozatok bevitele;
- a munkahely és beosztás bevitele, ami kiemelten fontos az egyetemi tanár törzstagok esetén;
- témavezetési összefoglaló adatok;
- a tevékenység megoszlása (törzstag esetén 50% feletti kell legyen a saját iskolájában);
- témakiírások leadása az iskola adminisztrátorának;
- nyilatkozás az adatok frissességéről és helyességéről;
A doktori iskola adminisztrátorainak legfontosabb feladatai
- a doktori védések adatainak bevitele;
- a doktori fokozatszerzések adatainak bevitele, figyelve a képzéssel fokozatszerzettekre és egyéni felkészülőkre;
- a fokozatszerzési eljárások lezárása a Neptunban;
- témakiírások bekérése és felvitele határidőre;
- az oktatók, különösen a törzstagok adatainak folyamatos ellenőrzése
- publikációs adatok megfelelősége;
- témavezetések, témakiírások teljessége;
- törzstagok tevékenységének megoszlása;
- a beosztás megfelelő megadása;
- tudományos fokozatok, címek megadása.