Az egyetem minden hallgatója jogosult diákigazolványt igényelni. Az állandó igazolvány elkészültéig ideiglenes diákigazolvány kérhető. A kész diákigazolványok irodánkban vehetők át, valamint minden félévben érvényesítő matricák is a Hallgatói Szolgáltató Irodában vehetők át.
A diákigazolvány igénylése díjtalan. A diákigazolvány elkészültéről Neptun üzenetben és e-mailben értesítjük a hallgatókat. A diákigazolványt előre lefoglalt időpontban vagy postai úton lehet átvenni. A személyes átvételre időpontot foglalni a Modulo felületén, az alábbi oldalon lehet.
A diákigazolványt csak aktív hallgató jogviszonnyal rendelkező hallgatók vehetik át.
Ha még nem rendelkezik SZTE-s diákigazolvánnyal, az alábbiak szerint igényelheti:
Ha magyar állampolgár és magyar állandó lakcímmel rendelkezik, töltse ki és adja be az Állandó diákigazolvány igénylés nevű űrlapot a Modulo rendszerben.
Az űrlap kitöltéséhez szükség lesz egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) adatlapra, amelyet bármelyik Kormányhivatalban/Kormányablakban igényelhet.
Ügyfélkapu használata esetén a NEK adatlapot az ügyfélkapu rendszerén keresztül kell beszerezni.
Az ideiglenes diákigazolvány igénylésére az állandó diákigazolvány igénylését követően van lehetőség:
Az ideiglenes diákigazolványt személyesen a Hallgatói Szolgáltató Irodában igényelheti.
Ez az igazolvány fényképes dokumentumot követően 60 napig érvényes.
Sport és kulturális programokhoz kapcsolódóan is érvényesíthető.
A diákigazolvány érvényesítéséhez érvényesítő matrica szükséges:
A matrica átvételére a félév során bármikor van lehetőség, amíg hallgatói státusza aktív.
Végzett vagy passzív státuszú hallgatók nem jogosultak az érvényesítő matrica átvételére.
Az érvényesítő matrica szabályzata és átvételi információk itt találhatóak: link
Ha külföldi lakcímmel rendelkezik, az alábbiak szerint igényelheti diákigazolványát:
Az igényléshez szükséges a NEK adatlap, amit a Kormányhivatalban / Kormányablakban tud beszerezni, attól függően, hogy EU/EGT vagy harmadik ország állampolgára.
Ha EU/EGT állampolgár, a regisztrációs kártya bemutatása szükséges a megfelelő NEK adatlap kiállításához.
Harmadik országbeli állampolgárok számára a NEK adatlapot a tartózkodási engedély vagy érvényes útlevél alapján állítják ki.
Ha elvesztette diákigazolványát vagy az érvényesítő matricát, az alábbiak szerint járjon el:
Elveszett igazolvány vagy matrica esetén be kell jelenteni az ügyet a hszi@hszi.u-szeged.hu e-mail címre.
Ha csak a matrica veszett el, akkor annak pótlása 3500 forint díj ellenében történik.
Ha a diákigazolvány is elveszett, új diákigazolvány igénylésére van szükség, melynek menete megegyezik az első diákigazolvány igénylésével.