A Szegedi Tudományegyetemen és a vizes sportok kölcsönösen jó indulattal viseltetnek egymás iránt, ezt mutatják a felvehető vizes kurzusok színessége, a MEFOB-eredmények és talán az is, hogy van egy saját sárkányhajója a szegedi egyetemnek. Erre a pozitív miliőre alapozva és a hagyományok ápolása (anno dacumal kajak-kenu regatta) céljából hívta életre a versenyt Kipper György, akiről mindent elmond egy elejtett gondolata egyik szerelméről, a vitorlázásról: „A vitorlázás egy életforma, ahol kis szélben kifinomult tudással, viharban maximális erőbedobással kell megfelelni a természet kihívásainak.”
A sárkányhajózás összekovácsolja a csapatot. Fotó: szegy |
A nyílt versenyen bárki részt vehetett a nevezési feltételek betartásával. A csapatok a nők és férfiak, valamint a hallgatók és oktatók bármely kombinációjában nevezhettek. A verseny a Tisza szegedi, 173-as folyamkilométerétől a 177-esig terjedő szakaszán zajlott, ami oda-vissza nyolc kilométert jelent, a rajt és a befutó helye a Démász Szegedi Vízisport Egyesület telepe volt.
A megmérettetés a rajthelyről az Árvízi Emlékmű, majd a Maros-torkolat vonalának érintése után a rajthellyel egyező célba történő befutással zárult. Az indulók feladata: a tudásukhoz mérten az útvonal célszerű megválasztása és a lehető legrövidebb futamidő elérése. A teljesítéshez csak emberi és természeti energia volt megengedett, külső segítség és motorizáció nem. Az Universitas Regattára kajakkal, kenuval, párevezőssel, halászladikkal, vitorlással vagy más sporteszközzel is lehetett nevezni. Újdonság volt a csapatépítésre is alkalmas és látványos sárkányhajó, mely már több éve bizonyította, hogy biztonságos és gyorsan elsajátítható kezelése tömegeket képes megmozgatni. Azoknak, akik nem rendelkeznek saját sporteszközzel, az ismert K2 és C4 hajókon túl a jelentkezés sorrendjében kölcsönzési lehetőséget biztosított a szervezők csapata.
„Azt szoktam mondani: a vitorlázás azért kell, hogy tudjam, nem minden úgy van, ahogy azt én szeretném. Ebben a sportban a természet jóval nagyobb szerepet kap, itt az égiek diktálnak, mi csak azok után tudunk menni, és néha bizony meg kell hátrálni, amihez elengedhetetlen az önismeret. Véleményem szerint ez a táv nem egy elrettentő feladat, hanem egy kihívás. Találgathatjuk, hogy a minimális erőnlét, az önbizalom hiánya, az időjárás, a szervezés vagy a hallgatók időbeni leterheltsége miatt maradt el a nevezők száma a várakozástól. Ugyanakkor az bizonyos, hogy egészségünk megőrzése érdekében aktívabb sportolásra van szükség. Én bizonyosan nem adom fel, jövőre is megrendezzük az egyetemi regattát, amihez már most várom a leendő csapatkapitányok jelentkezését” – mondja Kipper György.
Én, a vízi sportokban nem jártas filosz – a sportszakmai részt figyelmen kívül hagyva – csak anynyit tennék hozzá, hogy Szegedet látni kell a Tiszáról is. Teljesen más város tárul (majd) elénk.
Akik teljesítették a távot, eredmények: Gyökös Lajos (Démász Szegedi Vízisport Egyesület, kajak) 39:57, Prof. Dr. Erdélyi Endre csapata (SZTE, sárkányhajó) 59:03, Kipper György (Tiszavirág SE, szlalom kajak) 1:03:06, Molnár Márton, Nyőgér Gábor, Kipper György (SZTE, halászladik) 01:32:16. Az összes futam adatai megtekinthetők az interneten a www.autoinfo.hu/rekord címen.
D. T. I.
Sport ,