Kiemelt_dualis

Fókuszban az SZTE duális és kooperatív képzései, a vállalkozói ismeretek és a szolgáltatásfejlesztés

Szakmai találkozót szervezett a Szegedi Tudományegyetem: a duális és a kooperatív képzések, valamint az ezeket támogató vállalkozói ismeretek és szolgáltatások fejlesztésének eddigi eredményeit tették nagyító alá.

Az SZTE Mérnöki Kar Mars téri épülete adott otthont 2018. március 14-én annak a szakmai találkozónak, amelyen a Duális és kooperatív képzések és azokat támogató szolgáltatások fejlesztése a Szegedi Tudományegyetemen elnevezésű, EFOP-3.5.1-16-2017-00004 pályázati azonosítójú projektet tették mérlegre. A pályázat feladatait négy alprojektben valósítják meg. E 4 alprojekt elnevezése: Duális képzésfejlesztés, Kooperatív képzésfejlesztés, Vállalkozói ismeretek és Szolgáltatásfejlesztés.


Dualis_osszj

 

A szakmai találkozó nyitányaként az eddigi eredményeket összegezte Dr. Horváth Zsuzsanna (SZTE MK), a projekt szakmai vezetője, külön kitérve a duális képzésfejlesztés megvalósult elemeire.

 

A kooperatív képzés jelentőségéről Dr. Komarek Levente (SZTE MGK) alprojektvezető adott összefoglalót, illetve ismertette az SZTE Mezőgazdasági Kar ezzel kapcsolatos terveit. Dr. Mezei Péter (SZTE ÁJTK) elmondta: 2019 tavaszától ösztöndíjat biztosítanak a kooperatív képzésben résztvevő hallgatóknak, a fejlesztésbe 7 partnercéget is bevontak. Az SZTE BTK-n szintén partnerszervezetek bevonásával dolgoznak a fejlesztésen, hangzott el Dr. Nagy Gábor Dániel beszámolójában. Az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar kooperatív képzésfejlesztéséről Dr. Tóth Károly beszélt, bemutatva az érintett képzéseket. A duális és kooperatív képzés kapcsolódási pontjairól is szó esett az SZTE programján. Dr. Imreh Szabolcs elmondta: az SZTE GTK duális és kooperatív képzéseihez 3 mesterszak és 3 felsőfokú szakképzési szak kapcsolódik.


Dualis_mgk

 

Az SZTE Mérnöki Karon szeptembertől már indulnak a projekt keretében kidolgozott duális képzések, a műszaki menedzser alapszakon, az élelmiszermérnök, a gépészmérnök és az élelmiszerbiztonsági és minőségi mérnök mesterszakokon. Jelenleg 53 duális hallgatót tartanak számon, de 2018 őszétől több mint 200 ilyen hely biztosított a partnervállalatoknál. Az SZTE MK duális partnereiről és induló képzéseiről részletesen informál a kari honlap. A duális mérnökképzésről nem csupán tájékoztatnak. A felvételi eljárást részletesen ismertetik, miközben a partnerek listáját is közreadják az SZTE Mérnöki Kar a honlapján. A duális képzések mellett 3 alapszakon – gépészmérnök, mechatronikai mérnök és élelmiszermérnök – megkezdődik a kooperatív képzés is. Az új képzési formákat speciálisan kidolgozott tananyagok is segítik majd, mondta el Dr. Szabó P. Balázs.

 

3 duális képzés, 3 kooperatív képzés fejlesztését tervezi az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar, derült ki Dr. Beszédes Árpád összefoglalójából. Az SZTE TTIK képzési portfóliójának újdonsága, hogy 2018 őszétől a Környezetmérnök MSc szakon megindul a kooperatív képzés.


A vállalkozói ismeretek beépítése az egyetemi képzésekbe a Szegedi Tudományegyetem egyik kiemelt célja. Ezzel kapcsolatban Dr. Imreh Szabolcs (SZTE GTK) elmondta: az egyetemi hallgatók minél szélesebb körének új vállalkozási ismereteket kell nyújtani, gyakorló vállalkozók segítségével. A KKV-k gyakorlati kihívásai Magyarországon szükségessé teszik, hogy online tananyag készüljön, angol nyelven is.

 

Az SZTE-projekt Szolgáltatásfejlesztés alprojektjét vezető Dr. Gál József (SZTE MK) hangsúlyozta: az SZTE Alma Mater, az SZTE Karrier Iroda, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, az SZTE Felnőttképzési Központ részvételével dolgoznak a tervek megvalósításán. Prof. Dr. Görög Márta, az SZTE Alumni ügyekért felelős rektori megbízottja részletezte az SZTE Alumni Mentor Program előnyeit, majd a fejlesztési irányokról szólva kiemelte: az SZTE hallgatóinak mentorálása után, később, a középiskolás diákok mentorálása következhet.


Dualis_szolg

 

Az SZTE Karrier Iroda részéről Fazekas Melinda és Kriska Kitti az alternatív gyakornoki program továbbfejlesztését ecsetelte, hiszen az félévente 35-40 hallgatót érint, minimum 120 órát igényel. Céljuk egy közös webes felület kialakítása a képzésben résztvevő karok részére. A Karrier Iroda honlapján és az esemény Facebook oldalán tájékozódhatnak a Tavaszi állásbörze és az Állásbörzére felkészítő napok áprilisi programjáról.

 

Dr. Kinyó László (SZTE BTK Neveléstudományi Intézet) tájékoztatója szerint az intézet gyakorlati kompetenciák mérésére alkalmas tesztek kidolgozásával segíti a projekt céljainak megvalósítását.

 

Az SZTE Felnőttképzési Központ képviseletében Dr. Tóth Károly kiemelte: céljuk az egyetemi képzésekből lemorzsolódó hallgatók segítése például új OKJ képzések kidolgozásával, vállalati partnerek bevonásával. További feladatuk oktatás módszertani képzések szervezése a bevont vállalati szakemberek részére.

 

A tapasztalatok összegzése után kötetlen beszélgetéssel zárult az SZTE szakmai programja.

 

SZTEinfo

Fotó: Z. E.


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Csizmar_Adrienn_felveteliCsizmár Adrienn- BTK, szlavisztika-orosz

Szegediként sok jót hallottam az SZTE-ről, és egyáltalán nem akartam itt hagyni a várost és a barátaimat sem. Ezért is döntöttem a lengyel helyett inkább az orosz mellett, hiszen az előbbit csak Pesten tanulhattam volna. Legjobban a TIK tetszik az egyetemen. Nagyon hallgatóbarát, és itt tényleg minden eszköz megvan a nyugodt tanuláshoz. Ez egy olyan hely, ahova szívesen járok vissza mindig.





kartali_tunde_felveteliKartali Tünde - TTIK, biológia PhD

Újvidéken, szerb nyelven fejeztem be a mesterképzést. De mindig is szerettem volna az anyanyelvemen továbbtanulni, mikrobiológiával foglalkozni. Ezért jelentkeztem az SZTE Biológia Doktori Iskolájába. Szegedet mindig is szerettem. Régóta tisztában vagyok azzal is, hogy az itteni egyetem minőségi képzést biztosít, az SZTE Mikrobiológiai Tanszékéről csak jót hallottam. Ezért választottam a Szegedi Tudományegyetem doktori képzését.




További hallgatói vélemények >>>